prodaje se

Čista snaga: Chevrolet Yenko Chevelle iz 1969. bio je jedan od najmoćnijih muscle auta zlatnog doba

Procjenjuje se da je danas ostalo samo 50 jedinica, što ovaj Chevelle čini najrjeđim među svim verzijama, a ovo je sjajna replika

Chevrolet Chevelle

 Vanguard motor

Chevroletova legendarni Chevelle stigla je na ceste 1963. godine kao konkurent Fordu Fairlane. Chevelle je ubrzo postao jedan od najtraženijih Chevy modela u to vrijeme. Najupečatljivija i najčešća "muscle car" verzija, Chevelle SS, debitirala je 1964. sa snagom do 300 konjskih snaga.

image

Chevrolet Chevelle

Vanguard motor

U 1966. godini, veliki V8 od 396 kubičnih inča (6,6 litara) povećao je snagu SS-a na 375 konjskih snaga. Chevrolet je također proizveo ograničenu seriju Z-16 modela 1965. godine. Gotovo pet godina kasnije, Chevy je predstavio Chevelle SS 454 LS6. Pokretan V8 motorom od 454 kubična inča (7,4 litre) koji je isporučivao impresivnih 450 konjskih snaga, bio je možda najmoćniji muscle automobil zlatnog doba takvih automobila.

Manje od 5000 jedinica proizvedeno je prije prestanka proizvodnje modela, što LS6 čini rijetkim klasikom.

Napokon, tu je i COPO Chevelle iz 1969. Slično kao COPO Camaro, ovi su automobili naručeni putem sustava Central Office Production Order kako bi bili opremljeni s L72 V8 motorom obujma 7 litara. To je zato što GM nije dopuštao motore veće od 6,6 litara u srednjoj klasi modela 1969. godine.

image

Chevrolet Chevelle

Vanguard motor

Procjenjuje se da je 1969. godine 323 "hard top" modela s dvoja vrata bilo opremljeno L72 paketom, a 99 ih je prodano putem čuvenog Yenko Chevrolet dilera. Stručnjaci vjeruju da je danas ostalo samo oko 50 jedinica, što ovaj Chevelle čini najrjeđim i najpoželjnijim među svim verzijama. Njihova cijena je prilično visoka, s restauriranim i održavanim primjercima koji vrijede između 200.000 do 300.000 dolara u SAD.

image

Chevrolet Chevelle

Vanguard motor

Nije iznenađujuće da su entuzijasti koji si nisu mogli priuštiti Yenko, napravili replike, a neke od njih su impresivno autentične.

Primjer koji vidite ovdje, bakrenog tona, jedan je od njih. Ovaj rekreirani Yenko Chevelle iz 1969., koji se prodaje putem Vanguard Motor Salesa, predstavlja vrhunski primjerak. Bilo tko da ga je "sastavio", napravio je potpuno autentičan klasik, bez modernih rwstomod modifikacija. Ima bijele "Yenko/SC" trake i naljepnice na pravim mjestima, dok su nasloni za glavu sjedala ukrašeni ikoničnim natpisom "SYC".

image

Chevrolet Chevelle

Vanguard motor

Iako bakrena boja nije tipična za Chevelle iz 1969. (Hugger Orange bi bio bliži autentičnom izboru), moramo priznati da izgleda fantastično u ovoj metalik nijansi. A unutrašnjost u "Parchment" boji pruža izvrstan kontrast. Sve izgleda besprijekorno, kako iznutra tako i izvana.

image

Chevrolet Chevelle

Vanguard motor

No, što je s motorom? Je li ovaj Yenko vjerna replika L72 ispod haube? Na prvi pogled, motor može izgledati kao 427 V8 (pomažu naljepnice na pročistaču zraka), ali ovaj Chevelle ima veći motor od 7 litara. Nema preciznih informacija o tome je li to GM 454 blok s odgovarajućim periodom, ali čini se autentično.

Motor je opremljen nekoliko modernih dodataka, uključujući MSD paljenje i aluminijski hladnjak, a uparen je s modernim četverobrzinskim automatskim mjenjačem. Nema preciznih podataka o snazi, ali pretpostavlja se da ovaj Chevelle razvija više od 450 konjskih snaga. 454 V8 zvuči kao pravi motor za muscle automobile zlatnog doba.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 20:37