VIDEO, FOTO

Za volanom Nissana Qashqai 1.5 VC-T e-Power: Struja ne dolazi iz utičnice, već iz benzinca

Benzinac svojim radom proizvodi električnu energiju, koja se potom putem invertera skladišti u bateriji i isporučuje elektromotoru

Qashqai e-Power

 Nissan

Kako najlakše pojasniti sustav pogonskog sklopa novog Nissan Qashqaija e-Power? Možda ga najbolje opisuje pojam “naopaki hibrid”. Evo zašto: na prvim probnim novinarskim vožnjama u Stockholmu, japanski inženjeri su izričito naglasili kako ne žele da se njihova specifična tehnologija naziva hibridnom.

Razlog? Nissanova istraživanja, naime, pokazuju da europski vozači crossover i SUV automobila više od 70 posto vremena za upravljačem provedu na gradskim i prigradskim prometnicama, ali i da vozači smatraju kako odabir ekološkog modela znači odricanje od užitka u vožnji. A potonje se često veže upravo uz hibride.

image

Qashqai e-Power

Nissan

Na tu problematiku odgovor daje specifična Nissan e-Power tehnologija, idealna za one koji ne žele, ili ne mogu na jednostavan način puniti svoj automobil pomoću kabela, a ipak žele postupno prihvaćati ideju potpune električne mobilnosti.

Kako bilo, ne čudi da je Nissan upravo model Qashqai odabrao za europsku primjenu nove tehnologije, jer bestseller je uvijek najbolji promotor novosti. Dakle, ispod prednjeg poklopca e-Power verzije nalazi se 3-cilindarski 1,5-litreni turbobenzinski motor (156 KS) opremljen tehnologijom promjenjivog stupanj kompresije, ali i generatorom i inverterom te povezan s baterijom kapaciteta 2,1 kWh i elektromotorom od 140 kW (190 KS).

image

Qashqai e-Power

Nissan

Benzinac svojim radom proizvodi električnu energiju, koja se potom putem invertera skladišti u bateriji i isporučuje elektromotoru. Pogon može biti i zajednički, benzinski i električni.

Primarni je ipak električni, pa je odziv na gas uvijek trenutačan i linearan, kao u klasičnom električnom automobilu. Tome pridonose i okretni moment od 250 Nm kod benzinskog motora te 330 Nm kod električnog motora. Uz snagu od 190 KS, to dovoljno govori o lakoći vožnje.

image

Qashqai e-Power

Nissan

Pritom, za razliku od klasičnih hibrida, e-Power pogon ide za time da vozaču pruži i što veći užitak, uz jednostavnost i ugodu usporedive s vožnjom električnog automobila, a bez zaustavljanja radi punjenja baterije na vanjskom punjaču.

Doživljaj vožnje je zato kudikamo bliži električnom nego benzinskom autu, a povrh toga, za razliku od klasičnih hibrida, električni motor u svakom trenutku osigurava kontinuiranu količinu snage i momenta.

Nissanova deklarirana prosječna potrošnja od 5,3 l/100 km u stvarnim je uvjetima ipak malo veća, no u i idealnim uvjetima, uz spremnik goriva od 55 litara, moguć je doseg veći i od 1000 kilometara.

image

Qashqai e-Power

Nissan

Vožnja protječe vrlo glatko i mekano, prilično tiha i bez najmanjeg trzaja. Skladnoj i elegantnoj vožnji po kvalitetnim skandinavskim cestama pridonosio je bestupanjski mjenjač. Brojke: sprint do stotke traje 7,9 sekundi, dok je najveća brzina limitirana na 170 km/h. Qashqai e-Power teži 1,7 tona, a prtljažnik mu mjeri solidnih 455 litara. Narudžbe kreću u jesen, do kada će biti poznate i cijene.

image

Qashqai e-Power

Nissan

Ukratko

Može se reći da sklop e-Power produžuje doseg vožnje, jer Qashqai dobrim dijelom vozi i čisto električno. Energija ne dolazi iz utičnice, već je generira benzinski motor putem generatora.

Prednost sustava je u tome što motor uvijek radi u optimalnom rasponu okretaja i uz najprikladniji kompresijski omjer, čime se smanjuju potrošnja i emisije CO2 u usporedbi s klasičnim termičkim motorima.

Nadalje, Qashqai e-Power, posve isto kao i električni Leaf, ima i zanimljiv sustav e-Pedal, poznati sustav vožnje s jednom papučicom gdje se kod otpuštanja odmah aktivira aktivna regeneracija do potpunog zaustavljanja vozila.

Unutrašnjost poznajemo od ranije: u bogato opremljenom i prostranom ambijentu se mnogi osjećaju ugodno, a jasno je i zašto je upravo kompaktni crossoverski Qashqai prvi Nissanov model na europskom tržištu opremljen novim konceptom elektrificirane tehnologije - jer je u Europi bestseller

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 09:49