TEST

TOYOTA AURIS 1.8 VVT-i HSD Jednako štedljiv, a jeftiniji od Priusa

Auris HSD raspilaže hibridnim pogonom u klasičnom kompaktnom pakiranju
 Željko Puhovski/CROPIX

Prvotno dostupan samo u Priusu, hibridni pogon s vremenom se proširio Toyotinom gamom, pa ga je sad na našem tržištu, primjerice, moguće dobiti još i u malom Yarisu, Priusu Plus, Aurisu u karavanskoj, ali i peterovratnoj verziji. Logičan potez, jer sve veći je broj potencijalnih kupaca željan iskoristiti prednosti tog modernog pogona, ali ne nužno u samo jednoj, premda zanimljivo oblikovanoj karoseriji.

Hibridni Auris se izvana ne razlikuje od benzinskog ili dizelskog. No, stane li na vagu, nabrojat će više od 1300 kg, odnosno nekih 160 više u odnosu na osnovni 1.33. Razlog tome leži u baterijama i pogonu, dobro poznatom spoju 1,8-litrenog benzinca sa 99 KS i 142 Nm koji zajedno s elektromotorom sa 82 KS i 207 Nm, vozaču na raspolaganje stavlja ukupnu snaga od 136 KS. Baš kao i u Priusu, prekidačima uz ručicu mjenjača moguće je birati načine rada pogonskog sklopa, no vrlo brzo odluku o tome vozač će prepustiti Aurisu. On ionako sam najbolje zna kad treba voziti na struju, a kad joj dodati asistenciju benzinca.

Elektropogon je idealan za gradski promet sporog ritma. Bešuman je i nenametljiv i kad prazni i kad puni baterije, pri kočenju i vožnji bez gasa. Za idealan učinak pritom treba odabrati B položaj ručice mjenjača, nakon čega se počinje osjećati mrvica više otpora. No, brige nema čak i ako vozač zaboravi na mjenjač, jer baterije će se puniti i pri običnom kotrljanju. Aurisov je pogon jasno okrenut štednji i udobnosti pa će se, slično kao i kod Priusa, i agresivniji vozač nekako sam po sebi, gotovo nesvjesno, prebaciti na smireniji način vožnje. Možda to ima veze s mnogima urođenom kompetitivnošću: ako treba biti brz, želim biti najbrži, ako treba štedjeti, hoću trošiti najmanje moguće...

Uostalom, uz sve one pokazivače tokova energije i podatke o regeneraciji na velikom središnjem zaslonu, nije se teško natjerati da pokušate biti što štedljiviji. Toyota za Aurisa HSD deklarira od 3,6 do 3,9 litara u prosjeku, a niti realna potrošnja nije mnogo veća čak ni kad uračunamo one situacije koje traže odlučniji pritisak na gas. Kod benzinskog motora, uostalom, od potrošnje više smeta nešto bučniji rad na višim brzinama i povremeni nedostatak daha u zahtjevnijim situacijama. S druge strane, sve će se to nadoknaditi kroz spomenuto regenerativno kočenje, kako bi vožnja na struju uopće i bila moguća...

U praksi, Auris se tako često pokazuje štedljivijim u gradu nego izvan njega. Zapravo, najboljom nam se učinila baš kombinacija koja uključuje i nešto malo brže ceste, gdje se baterije na kočenju i usporavanju pune najučinkovitije. Na koncu, Auris je cijenom, čak i uz bogati, srednji paket opreme Style i doplate, dakle za 173.952 kuna koliko stoji ovaj testni primjerak, znatno pristupačniji od Priusa. Bez doplata to je 9052 kuna manje, a sa skromnijom opremom Luna jeftinije za još 5.000 kuna. Zainteresiranima, međutim, zdrav razum nalaže da pričekaju s kupnjom, jer ovogodišnja runda državnih poticaja za ekološka vozila, podsjetimo, planula je u trenu. Ona za sljedeću godinu još nije stigla, no isplati se strpjeti jer poticaj za hibride donosi lijepih 30.000 kuna...

1.8 VVT-I HSD Style

TEHNIČKI PODACI

Benzinski motor:

Obujam 1798 ccm

Snaga 73 kW/99 KS pri 5200/min

Moment 142 Nm pri 4000/min

Elektromotor:

Snaga 60 kW/82 KS

Moment 207 Nm

Ukupna snaga 100 kW/136 KS

Mjenjač automatski bestupanjski

Pogon prednji

Dimenzije 427,5 x 176 x 146 cm

Osovinski razmak 260 cm

Prtljažnik 310/1290 litara

Gume 205/55 R16

Masa 1310 kg

Ispuh CO2 84 g/km

Brzina 180 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h 10,9 sekundi

Potrošnja 4,8 l/100 km

CIJENA 164.900 kn

S DOPLATAMA 173.952 kn

OPREMA STYLE

16-colni naplaci od lake legure * ABS * kontrola proklizavanja * sustavi pomoći pri naglom kočenju i kretanju uzbrdo * kamera za vožnju unatrag * el. podizači * automatska klima * radio/CD/MP3 * tempomat * prednja sportska sjedala * kožni detalji na središnjoj konzoli * dvojno dno prtljažnika * dodatno zatamnjena stražnja stakla...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. rujan 2024 23:58