Nakon pet godina provedenih na pozicijama jednog od najprodavanijih automobila privatnim kupcima, pred Suzukijem S-Cross stoje novi izazovi. Poznat kao jedan od modela s najboljim omjerom plaćenog i dobivenog, čiji je prodor počeo 2016. cijenom od 116 tisuća kuna za osnovnu verziju, pozicija S-Crossa sada se donekle mijenja.
Novi model, bez obzira na to što je napravljen s prepoznatljivim proporcijama i jednakim dimenzijama i platformi dosadašnjeg, postao je izgledom ozbiljniji i moderniji automobil, uhvativši korak s novim trendovima japanskog dizajna, ali postavši i jedan od najopremljenijih u klasi gradskih crossover i SUV automobila.
Odražava se to i na cijenu čijih 147 tisuća kuna za osnovnu verziju sada više ne izgleda privlačno kao nekad. Međutim, u korelaciji s opremom koju za istu ili sličnu cijenu daje konkurencija Suzuki ostaje jedan od uvjerljivih best-buy modela svoje klase. Što se toga tiče, ništa se nije promijenilo. Povrh toga, ima blagohibridnu potporu benzinskom motoru u svrhu ekonomičnosti i uglađenosti vožnje, koju nitko od cjenovno relevantnih konkurenata (osim Vitare iz iste kuće) – zasad nema.
I stvarno dobro izgleda, kao da je - prolaznici su znali komentirati - potpuno nova Toyota. Već prva oprema ima LED svjetla i aluminijske felge, a najskuplja Elegance GLX i priličnu količinu šminkerskih detalja. U tom slučaju, radi se i o vizualno ozbiljno dobro opremljenom autu.
U unutrašnjosti je međutim, snažno prisutan dizajnerski i koncepcijski duh dosadašnjeg modela. Interijer raspolaže s poznatim adutima obiteljske prostranosti i komocije, potenciranih ugodno povišenom pozicijom sjedenja. Velika prednja stakla pritom daju odličnu preglednost prema naprijed, usput i pogled na potpuno nov, širok i visok, na krajevima valovit poklopac motora, za novu dozu ozbiljnosti.
Novost je reorganizirana središnja konzola, uvjetovana suvremenijom i većom multimedijom, premještenom iz centralnog u gornji dio armature. Nova prostorna ideja je u poznatu arhitekturu unijela svježinu, u sklopu koje se na ekranu bogatijeg sadržaja i modernijeg dizajna, između ostalog, može pratiti protok energije između benzinskog i elektromotora.
Solidna navigacija dio je najskupljeg paketa Elegance GLX, kao i nova kamera s panoramskim i trodimenzionalnim prikazom pozicije auta iz svih kuteva, pa i detaljima poput položaja kotača uz parkirnu crtu.
Opreme već u prvom paketu ima više nego što je nudi konkurencija i osnovna se teško više može zvati osnovnom u klasičnom smislu. Ima ono što dio konkurencije nudi tek u srednjim paketima i to će ponovno biti Suzukijev as iz rukava.
Estetske korekcije proljepšale su i analogne instrumente sa središnjim LCD zaslonom, a dopunjen je i tehnološki arsenal sigurnosnih sustava. Rade optimalno, na opasnosti upozoravaju decentno i neagresivno. I zvučna izolacija je poboljšana i benzinac se na višim okretajima sada manje čuje.
Plastične površine su ostale tipične japanske, pretežno tvrde i u duhu ove klase, a takva je i armatura s blagom reljefnom strukturom u središnjem dijelu. Sve je, međutim, besprijekorno obrađeno i vozački ambijent ne djeluje jeftino.
Pogonska tehnologija dokazala je vrline u prošlom modelu i Vitari, pa realne potrebe za promjenama nije bilo. I dalje je to blagohibridni sklop 4-cilindarskog 1.4 turbobenzinca Boosterjet od 129 konja i 235 Nm momenta spojenog s 48-voltnom električnom instalacijom, koja pri jačem ubrzanju kratkotrajno isporučuje vlastitih 14 konja snage i 50 Nm momenta akumuliranih energijom kočenja.
Dio snage i momenta električnog sklopa povremeno je angažiran i tijekom laganije vožnje i sinergijom s benzinskim motorom povoljno utječe na lakoću vožnje, dijelom i potrošnju.
Razvijanje snage i okretaja je linearno i bez otezanja na niskim okretajima i s laganim i korektno preciznim mjenjačem sa šest brzina S-Cross je u vožnji podatan, s privlačnim balansom niske potrošnje i vrlo dobrih performansi, naročito na otvorenoj cesti. Mala baterija se nikad ne isprazni do kraja, čime pojačava efekte tekuće i štedljive vožnje.
Potrošnja je ostala niska, naročito pripazi li se s gasom. Na otvorenoj cesti postizali smo oko pet litara, pri 130 na sat oko sedam, u gradu čak i manje. Na blatnjavom putu ponovno je svoju učinkovitost pokazao poznati 4x4 pogon (AllGrip) s izborom profila rada i parcijalnim prebačajem snage i momenta na stražnje kotače ovisno o potrebi, ali i zaključavanjem pogona (Lock). Allgrip diže cijenu za 12 do 18 tisuća kuna, ovisno o paketu opreme.
S-Cross se i dalje lijepo vozi. Filigranska podešavanja ovjesa za učinak imaju da se na brzim promjenama težišta u zavojima auto manje naginje i na kočenju manje ponire. Osjećaj kontrole nad autom je bolji, uz dojam da podvozja bez problema može podnijeti i jače motore.
Testni primjerak jedan je od najskupljih u ponudi, ali i početna verzija većini vozača daje sve potrebno da svakodnevicu za volanom čini ugodnom.
Tehnički podaci
S-Cross 1.4 T 4WD
Motor turbobenzinski, blagi hibridni (48V)
Clindri/ventili 4/16
Obujam 1373 ccm
Snaga 95 kW (129 KS) na 5500/min
Moment 235 Nm na /min
PODVOZJE
Pogon 4x4
Mjenjač ručni, 6 brzina
Ovjes sprijeda McPherson, straga polukrut
Kočnice sprijeda samoventilirani,
straga puni diskovi
Gume 215/55 R 17, Sava Eskimo hp2
KAROSERIJA
Dimenzije 4,30 x 1,79 x 1,58 m
Osovinski razmak 2,60 m
Udaljenost od tla 18 cm
Prtljažnik 430/1270 litara
Spremnik benzina 47 litara
Masa 1360 kilograma
OSTALO
Krug okretanja (rubnjak) 10,8 m
Proizvodnja Mađarska
PERFORMANSE
Najveća brzina 190 km/h
0-100 km/h 10,2 sekundi
Prosječna potrošnja (WLTP) 5,4 l/100 km
Ispuh CO2 (WLTP) 132 g/km
Prosječno 6,5 l/100 km
Cijena 194.650 kuna
OPREMA ELEGANCE GLX - aluminijske felge 17” • automatska LED svjetla • stražnja LED svjetla • jače zatamnjena stražnja stakla • prednji i stražnji senzori i kamera 360 • kromirane dekoracije • kožni volan podesiv po dubini i visini • automatska dvozonska klima • keyless • električni paket prozora i preklopivih i grijanih retrovizora • multimedija s navigacijom i 9-inčnim ekranom • sjedala u kombinaciji koža/tkanina, prednja grijana • klizni središnji naslon za ruke • automatsko kočenje putem radara i lasera • nadzor mrtvog kuta • prepoznavanje pokretnih objekata straga • čitanje znakova • držanje vozne trake • pomoć pri kretanju na uzbrdici • selektor pogona...