prelazi 400 km

Testirali smo osvježeni Volkswagen ID.3 Pro: S boljim ambijentom i više smisla za detalje

Ima redizajnirane detalje karoserije, osjetno kvalitetniji materijali unutrašnjosti i bolji softver multimedije

VW lD3
Željko Puhovski/CROPIX

 Željko Puhovski/CROPIX

Brojke kažu sljedeće: u dosadašnjem dijelu godine Volkswagen ID.3 je po prodaji na tržištu EU na četvrtom mjestu (prva dva uzimaju Tesle Y i 3, a treći je ID.4). S gotovo 60.000 isporučenih primjeraka to je jako dobar plasman, zapravo najbolji u klasi električara kompaktne klase.

image

VW lD3
Željko Puhovski/CROPIX

Željko Puhovski/CROPIX

Unatoč tomu, Volkswagen je nakon tri godine karijere osvježio električnu Trojku - vizualno, osjetilno i funkcionalno. Redizajn nije radikalan, već ga čini niz manje vidljivih promjena – prednja hauba nema više crnog fragmenta u dijelu ispod vjetrobrana pa sada jednobojna čini prednji dio auta duljim, novi prednji branik ima aerodinamički izvedene kuteve za bolji protok zraka, stražnja svjetla sada svijetle i u dijelu koji ulazi u peta vrata.

Naplaci imaju nov, neobičan dizajn aerodinamičkih dodataka, a osvježen outfit zaokružuje nova zelena metalik boja Olive Dark (tamna maslina), kao na primjerku s našeg testa. Sve skupa, mala, ali zgodna i korisna obnova vanjskog izgleda.

image

VW lD3
Željko Puhovski/CROPIX

Željko Puhovski/CROPIX

Puno veći učinak vidljiv je, bolje reći osjetljiv, za volanom. Kritike na tvrdu plastiku i ponekad spore ili smrznute reakcije infotainmenta koje su se znale čuti na račun prve serije, sada su potpuno uklonjene. Dvobojna armatura i obloge vrata sada imaju mekaniji, pjenasti ispun koji pod rukama ostavlja kudikamo ugodniji i skuplji dojam, a presvlake jednodjelnih dvobojnih sjedala od finog velura i umjetne kože imaju u sebi i reciklirana mikrovlakna.

S ljepšim materijalima ID.3 pruža vrlo ugodan, ali i praktičan i prostran ambijent minimalističkog stila. Značajan iskorak je i bitno bolji infotainment sustav s novim softverom i velikim zaslonom dijagonale čak 30,5 centimetara.

image

VW lD3
Željko Puhovski/CROPIX

Željko Puhovski/CROPIX

Reakcije na dodir sada su trenutne i bez zastajkivanja, raspored tema je praktičnije raspoređen s izbornikom punjenja na prvoj stranici, a navigacija (doplata) ima neprestani update informacija. Multimedija je sada stvarno praktičnija za uporabu, informatički i stvara nam manje distrakcije u vožnji.

Obnova je bila prilika da se crno lakirana kontrolna traka ispod infortainmenta s dodirnim kontrolama temperature klime i glasnoće radija konačno noću osvijetli, da se u vožnji po mrklom mraku željena dodirna površina ne traži napamet, ali je propuštena. Šteta i neshvatljivo. I samo dvije kombinirane tipke za sva četiri prozora nekako nam ne pašu u autu ove klase i kalibra. Jedan od najzanimljivih detalja i dalje ostaje izbornik pogona satelitski smješten uz malo kućište kombiniranih instrumenata, dijagonale 13,4 centimetra.

image

VW lD3
Željko Puhovski/CROPIX

Željko Puhovski/CROPIX

Električni pogonski sustav kojeg čine baterija netto kapaciteta 58 kWh (brutto 62) i elektromotor vršne snage 150 kW/204 i momenta 310 Nm ostao je nepromijenjen, a time i njegove performanse (munjevitih 3 sekunde do 50 i brzih 7,5 sekundi do 100 km/h, energična ubrzanja od samo 5 sekundi od 80 do 120 km/h i ograničenih 160 km/h na autocesti) te učinkovitost u smislu dometa i punjenja.

U gradu i na otvorenoj cesti u suzdržanom profilu Eco i programu jače regeneracije B moguće je dohvatiti i do 440 kilometara s jednim punjenjem, na autocesti blizu 300 kilometara do prazne baterije.

image

VW lD3
Željko Puhovski/CROPIX

Željko Puhovski/CROPIX

Volkswagenov električar na volanu ne otkriva priličnu masu i generalno je vrlo podatan i siguran, sa stražnjim pogonom i okretan, ima i jaka Matrix svjetla, samo je na lošoj cesti zbog mase i doplatnih niskoprofilnih 20-colnih guma ponekad tvrđi nego što bismo željeli. Ali, sve skupa, poželjan njemački električar, koji nije bez razloga najprodavaniji auto klasičnog kompaktnog formata na struju.

image

VW lD3
Željko Puhovski/CROPIX

Željko Puhovski/CROPIX

ID.3 Pro 58

TEHNIČKI PODACI

Motor električni, sinhroni

Najveća snaga/moment 204 KS/310 Nm

Baterija 58 kWh, litij-ionska

Snaga punjenja AC 11 kW/DC 100 kW

Dimenzije 426 x 181 x 156 cm

Osovinski razmak 277 cm

Prtljažnik 385 litara

Gume 215/45 R 20, Continental

Pogon stražnji

Masa1880 kg

MJERENJA

0-100 km/h 7,5 s

Najveća brzina 159 km/h

Prosječna potrošnja 16,3 kWh/100 km

Cijena 44.765 eura

S doplatama 58.635 eura

SERIJSKA OPREMA PRO - automatska LED svjetla • čelični naplaci 18” • senzori • grijani i preklopivi retrovizori • alu papučice • auto klima • 4xUSB • multimedija s glasovnim upravljanjem • sigurnosni sustavi • grijanje prednjih sjedala i mlaznica za vjetrobran • profili vožnje • volan u koži • ambijentalno osvjetljenje • e-zvuk motora • kabel za kućno i AC punjenje...

DOPLATE TESTNOG MODELA - alu naplaci 20” • metalik boja • paketi: Assistance Plus, Comfort, Eksterijer i Interijer Dark+ • podesiva podnica prtljažnika... Ukupno 13.870 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 23:14