najveća mazda

Testirali smo Mazdu CX-60 2.5 E-SkyActiv PHEV: Prvi plug-in hibrid marke pogodak je ‘u sridu‘

Pogone ga 2,5-litreni benzinac i elektromotor od 327 KS. Radi bez greške i troši malo, bez obzira na dizelaša koji je upravo stigao

Test, Mazda CX-60 AWD E - Skyactiv PHEV

 Darko Tomaš/ CROPIX

Prvi model japanske tvrtke postavljen na platformu LP (Large Platform), namijenjenu izvedbama s uzdužno ugrađenim motorima, stražnjim ili pogonom na sva četiri kotača te benzinskim, dizelskim ili plug-in hibridnim pogonom je pred vama - CX-60. Već po oznaci modela više-manje je jasno o čemu se tu radi. Sa svojih 4,75 dužine, 1,89 širine i 1,68 metara visine, CX-60 broj je veći od popularnog CX-5, koji sad tako više nije najveći SUV u ponudi Mazde na našem tržištu.

Veliki, elegantno dizajnirani i oku ugodni CX-60 nadmašuje ga za osjetnih 17 centimetara u dužinu i 4 cm u širinu (visina im je jednaka), pa tako dimenzijama, ali i besprijekornom izradom te uvjerljivim nastupom na cesti spremno staje uz bok prestižnim SUV modelima srednje klase kao što su Mercedes GLC, Audi Q5, BMW X3, Volvo XC60…

Baš svima navedenima Mazda s CX-60 može oteti kupce, tim više kad se pogleda u cjenik i vidi što se točno dobiva za uloženi novac.

image

Test, Mazda CX-60 AWD E - Skyactiv PHEV

Darko Tomaš/ CROPIX

A dobiva se zbilja puno. Prostrana unutrašnjost, doduše, ne nudi tri reda sjedala, no uz međuosovinski razmak od 287 cm zbilja nije tijesno. Gledajući je izvana, gdje postavljena na kotače od 20 cola (samo prva oprema Prime-Line donosi kotače od 18 cola) zavodi širokom maskom hladnjaka, mišićavim bokovima i atraktivnim diodnim svjetlima, djeluje čak i veće nego što jest, pa prilikom ulaska djeluje nekako skučeno.

No, to je čista optička varka. Istina, masivna sjedala u opremi Takumi presvučena bijelom nappa kožom i široko razvučena središnja konzola oduzimaju koji centimetar više nego bi trebala, no to niti najmanje ne ugrožava udoban smještaj vozača i putnika. Dapače, položaj za upravljačem namjestivim po visini (4,5 cm) i dubini (7 cm) je sjajan, a pogled na cestu pregledan, kao iz ptičjeg gnijezda.

image

Test, Mazda CX-60 AWD E - Skyactiv PHEV

Darko Tomaš/ CROPIX

Vrijedi pohvaliti i pristup samim sjedalima, od kojih su ona prednja namjestiva strujom i grijana. Vrata se otvaraju široko, gotovo pod kutom od 90 stupnjeva, što uz visoko postavljena sjedala omogućuje izlazak i ulazak bez ikakvog gimnasticiranja. Posebno, međutim, impresioniraju filigranska izrada i korišteni materijali. Detalji od brušenog aluminija, javorovog drveta i specijalne tkanine kojom je prekriven veći dio prednje armature u putnički prostor donose i dozu elegancije, dok modernom ugođaju pridonosi brdo elektronike.

Ispred vozača nalazi se pregledna digitalna instrumentna ploča, a središnji dio rezerviran je za ne previsok, ali zato široko razvučen zaslon multimedije od 12,3 inča. Za današnje pojmove nije grandiozan, no izbornici su dobro organizirani i jednostavni za uporabu.

Zanimljivo je pritom što se njima još uvijek kreće rotacijskim prekidačem HMI, kakav smo upoznali prije sad već puno godina. U praksi to zahtijeva prilagodbu, no uz malo vježbe stvari sjedaju na svoje mjesto. Dobro je stoga što su prekidači klimatizacije fizički, pa se temperatura i smjer puhanja određuju žmirećki.

image

Test, Mazda CX-60 AWD E - Skyactiv PHEV

Darko Tomaš/ CROPIX

Na stražnjim sjedalima također se sjedi gospodski, čemu pridonose i zasebni ventilacijski otvori, a očekivanja ispunjava i prtljažnik. Već od starta broji uzoritih 570 litara, a preklapanje naslona stražnjih sjedala dobiva se prostor od raskošnih 1726 litara. Uz peta vrata koja se visoko odižu pokretana strujom, ali i primjereno osvjetljenje, ponuđeno je baš sve potrebno za lagodan, nimalo zahtjevan smještaj putnih torbi i ostalih komada prtljage.

Osim što je prvi model smješten na platformu LP, CX-60 je prvi Mazdin model dostupan u plug-in izvedbi. Ključnu riječ tu vodi 2,5-litreni četverocilindarski benzinac od 191 KS, uparen s elektromotorom od 175 KS integriranim u solidno brz automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa. Ukupna sistemska snaga broji čak 327 KS, što uz okretni moment od 500 Nm nudi primjerenu podlogu za žustrija ubrzanja.

image

Test, Mazda CX-60 AWD E - Skyactiv PHEV

Darko Tomaš/ CROPIX

Do stotke smo stizali za kratkih 6,1 sekundu - izvrstan je to rezultat za SUV mase od gotovo 2 tone (samo baterije broje 175 kg). Ipak, više nego silinom, plug-in hibridni CX-60 zavodi uglađenim radom, neprimjetnom suradnjom benzinca i elektromotora te gotovo smiješnom potrošnjom. Nismo, doduše, niti jednom postigli službeni prosjek od 1,5 litre, no uz doseg na struju od 52 km često smo se gradom, pa i otvorenom cestom vozili bez kapi potrošenog benzina. A i kad bi ostali bez struje, ukupan prosjek na 100 km bi u konačnici – gotovo nestvarno - brojao ispod 5 litara.

Na autocesti, barem kad je riječ o dionicama dugačkim više stotina kilometara, dojam je ipak lošiji. Tada plug-in hibridni CX-60 nije na domaćem terenu, a razlog tome je litij-ionska baterija skromnog kapaciteta od 17,8 kWh, koju je pritom moguće puniti isključivo izmjeničnom strujom (AC) snage do svega 7,2 kW.

U praksi se događa sljedeće – ako ste na put krenuli s punom baterijom, prvih stotinjak kilometara vozeći brzinom oko 130 km/h proći ćete uz potrošnju od oko četiri litre. Smiješno malo za SUV od gotovo dvije tone, zar ne? No, nastavak vožnje ipak donosi otrežnjenje. Kad se baterija isprazni, potrošnja prilično raste – čak do gotovo 9 litara.

image

Test, Mazda CX-60 AWD E - Skyactiv PHEV

Darko Tomaš/ CROPIX

I tu nema neke pomoći ili pametnog rješenja. S obzirom na ograničenu snagu punjenja, bateriju ćete na bilo kakvom javnom punjaču puniti gotovo dva i pol sata, što baš nije praktično nemate li baš sve vrijeme ovoga svijeta na raspolaganju. Doduše, bateriju je moguće puniti i benzinskim motorom u vožnji, no to je još neracionalnije rješenje. Kad smo to učinili, potrošnja je s dotad stabilnih 8,9 iznenada skočila nadomak 12 litara.

Što je, naravno, puno i previše, jer i kasnija gradska vožnja na struju pohranjenu u baterije tijekom vožnje nije spustila prosjek na neku zdravu brojku.

Takvo iskustvo nas je potaklo da ipak zavapimo za naprednim, novorazvijenim 3,3-litrenim šesterocilindarskim dizelašem, koji će se u ponudi na našem tržištu naći u siječnju 2023. Naoružan inovativnim principom kompresijskog paljenja koje pridonosi termalnoj učinkovitosti od čak 40 posto, ali i s 48-voltnim blago hibridnim sustavom, prema najavama iz Mazde bi trebao trošiti svega 4,9 litara u izvedbama samo sa stražnjim pogonom, a 5,3 litre u izvedbama s pogonom na sve kotače.

image

Test, Mazda CX-60 AWD E - Skyactiv PHEV

Darko Tomaš/ CROPIX

Nema sumnje da vozači koji provode puno vremena na autocesti imaju razloga pričekati dolazak dizelaša, no svi ostali itekako bi se mogli sprijateljiti s pitomim, primjereno tihim plug-in hibridom kojemu ni dizelaš, a još manje novi 3,0-litreni šestocilindarski benzinac najavljen za kraj 2023., ne mogu konkurirati s potrošnjom u svakodnevnom prometu dok se redovno puni baterija.

Dobro je i što se baterijama prilično otežana karoserija itekako uvjerljivo ponaša na cesti. Uz umješno namješten ovjes s multilinkom straga, pogon 4x4 i revne kočnice spremne pri vožnji brzinom od 100 km/h zaustaviti japanski SUV za svega 33,8 m, ponuđeno je sve potrebno za ugodnu vožnju. Riječ je, dakle, o ozbiljnom igraču na kojeg treba obratiti pažnju.

image

Test, Mazda CX-60 AWD E - Skyactiv PHEV

Darko Tomaš/ CROPIX

tehnički podaci

CX-60 2.5 E-SkyActiv PHEV Takumi

Motor atmosferski benzinski, 2488 ccm

Najveća snaga141 kW/192 KS pri 6000/min

Najveći moment261 Nm pri 4000/min

Vrsta elektromotor

Najveća snaga129 kW/175 KS

Najveći moment270 Nm pri 0/min

Ukupno327 KS/500 Nm

Baterijalitij-ionska, 17,8 kWh, 355 V

Max AC snaga punjenja7,2

Pogon/mjenjač4x4/automatski, 8 stupnjeva

Ovjessprijeda dvostruka poprečna ramena,

straga multilink

Kočniceventilirani diskovi

sprijeda (347 mm) i straga (328 mm)

Gume235/50 R20

Dimenzije474 x 189 x 168 cm

Osovinski razmak287 cm

Prtljažnik570/1726 litara

Masa1995 kg

Najveća brzina200 km/h

0-100 km/h6,1 sekundi

Kočenje 100-0 km/h33,8 metara

Prosječna potrošnja 4,9/100 km

Doseg530 km + 54 km na struju

PUNJENJE

3,7 kW5 sati i 5 minuta

7,2 kW2 sata i 25 minuta

Cijena 62.100 eura

S doplatama 63.490 eura

SERIJSKA OPREMA Takumi - alu naplatci 20” • dvozonska auto. klima • kožna, naprijed grijana sjedala • digitalna instrumentna ploča od 12” • središnji zaslon multimedije od 12” • HMI okretni prekidač • navigacija • prilagodljivi tempomat (ISA) • head-up zaslon • Apple CarPlay/Android Auto • el. stakla • el. namjestivi, grijani i preklopivi retrovizori • parkirni senzori sprijeda i straga • kamera za vožnju unazad • LED svjetla, prednja s uređajem za pranje • automatska kontrola dugih svjetala • kožni upravljač i ručica mjenjača • pametni ključ • upozorenja za razmak i brzinu • automatsko kočenje s prepoznavanjem pješaka • nadzor mrtvog kuta s upozorenjem na bočni promet straga • prepoznavanje prometnih znakova • zadržavanje u voznoj traci

DOPLATE - metalik boja • pokrov ključa Rhodium White • set tepiha • kadica prtljažnika • zaštitne folije na unutarnjim pragovima i vanjskim branicima Ukupno 10.694 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. rujan 2024 14:22