Jednoručna prednja vilica kao na Bimoti Tesi, otvoreni rešetkasti okvir kao na Ducatiju Monster, upravljač kao na Hondi CBR 600 R… Prva generacija Dragstera, supersportskog skutera tvrtke Italjet, koju je još daleke 1960. osnovao Leopold Tartarini, a danas je vodi njegov sin Massimo, bila je sredinom devedesetih godina mokri san svakog teenagera ne samo u Italiji, nego i diljem Europe.
Isti vrijedi i za novu generaciju, koja je zadržala sve vrline prethodnika iz 1995. i među skuterima želi biti što su među motociklima Ducati, MV Agusta i Bimota. Stoga i dalje nosi i rešetkasti okvir, i jednoručnu prednju vilicu, i sportski položaj sjedenja, i filigranski izrađene detalje od aluminija… I izgleda spektakularno, a narudžbe pljušte sa svih strana svijeta unatoč ne baš povoljnoj cijeni - Dragster 200 stoji, naime, prilične 43.000 kuna.
I puno je bliži skuterima od Jamahe TMAX ili Honde X-ADV. Italjet je, naime, odustao od upotrebljivosti u svakodnevici i odrekao se i udobnog ovjesa, i prostora ispod sjedala, i širokog oslonca za noge, i bogato podstavljenog sjedala, i velikog vjetrobrana…
Jedino što još podsjeća na skuter su uspravni položaj za upravljačem i mali kotači - sprijeda 120/70 R12 i straga 140/60 R13. Sve ostalo je kao na motociklima, od jednoručne vilice po uzoru na Bimotu Tesi do rešetkastog okvira sad više ne kao na Ducatiju nego više na MV Agusti ili Bimoti. Spremnik goriva je, dakako, smješten ispod oslonca za noge radi što nižeg težišta, a ključne dijelove poput kočnica, ovjesa i ispušnog lonca isporučuju birani proizvođači - Brembo, Öhlins i Akrapovič.
Da sjedate na motocikl, a ne skuter jasno vam je već od prve sekunde, jer je nogu lakše prebaciti preko sjedala nego provući između sjedala i upravljača. Ruke, stopala i stražnjica? Nema pomicanja kao na skuteru. Sjedi se, međutim, prilično udobno, unatoč siromašno podstavljenom sjedalu.
Jednocilindraš s četiri ventila ne vuče posebno iz niskih okretaja - najvećih 19,8 KS razvija na prilično visokih 8250 okretaja - ali sasvim ozbiljno zvuči i bez pretjeranog nagovaranja stiže do krajnjih 130 km/h.
Jednoručna prednja vilica razdvaja vertikalne od horizontalnih sila, a promjene smjera više su stvar umnog no stvarnog tjelesnog napora. Pod uvjetom da ne dirate prednju kočnicu.
Nije, istini za volju, jedan od udobnijih skutera, ali vrhunski ovjes suvereno upija većinu neravnina na cesti, osim udarnih rupa. Jedino što je ostalo od osjećaja skutera je okretnost u probijanju kroz gradsku gužvu.
Ukratko
Instrumentna je ploča klasična - brzinomjer od trkućih kristala i par signalnih žaruljica. Minijaturni žmigavac od svijetlećih dioda ugrađen je na vrh štitnika ručice
Upravljanje ne ovisi o kočenju - čak ni pri najsnažnijem kočenju prednji kraj ne ponire, nego se čak blago i podiže
Prtljažnik ispod sjedala je skroman, ali to je danak konstrukciji po uzoru na motocikle
Sjedalo izgleda kao na motociklu, a ne skuteru, a isto vrijedi i za rešetkasti okvir ili ispušni lonac. Jednoručna prednja vilica vraća nas u devedesete i vrijeme Bimote Tesi
Dragster 200
TEHNIČKI PODACI
Motor 1 cilindar, 4 takta, hlađen vodom
Provrt i hod 63 x 58 mm
Obujam 200 ccm
Snaga 14,6 kW/19,8 KS pri 8250 o/min
Okr. moment 17 Nm pri 6250 o/min
Mjenjač bestupanjski (CV)
Ovjes sprijeda jednoručna vilica
i središnji amortizer, straga monoamortizer
Kočnice sprijeda disk ø175 mm,
straga disk ø240 mm, ABS
Gume sprijeda 120/70 R12,
straga 140/60 R13, Pirelli
Dužina 1870 mm
Osovinski razmak 1345 mm
Visina sjedala 77 cm
Težina 112 kg
Spremnik goriva 7 litara
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....