motocikli

Testirali smo: Italjet Dragster 200 je pravi motocikl koji još samo izgleda kao skuter

S jednoručnom prednjom vilicom i rešetkastim okvirom, novi Dragster želi biti urbani superbike

Italjet Dragster 200 2022.

 Marin Tomaš

Jednoručna prednja vilica kao na Bimoti Tesi, otvoreni rešetkasti okvir kao na Ducatiju Monster, upravljač kao na Hondi CBR 600 R… Prva generacija Dragstera, supersportskog skutera tvrtke Italjet, koju je još daleke 1960. osnovao Leopold Tartarini, a danas je vodi njegov sin Massimo, bila je sredinom devedesetih godina mokri san svakog teenagera ne samo u Italiji, nego i diljem Europe.

image

Italjet Dragster 200 2022.

Marin Tomaš

Isti vrijedi i za novu generaciju, koja je zadržala sve vrline prethodnika iz 1995. i među skuterima želi biti što su među motociklima Ducati, MV Agusta i Bimota. Stoga i dalje nosi i rešetkasti okvir, i jednoručnu prednju vilicu, i sportski položaj sjedenja, i filigranski izrađene detalje od aluminija… I izgleda spektakularno, a narudžbe pljušte sa svih strana svijeta unatoč ne baš povoljnoj cijeni - Dragster 200 stoji, naime, prilične 43.000 kuna.

image

Italjet Dragster 200 2022.

Marin Tomaš

I puno je bliži skuterima od Jamahe TMAX ili Honde X-ADV. Italjet je, naime, odustao od upotrebljivosti u svakodnevici i odrekao se i udobnog ovjesa, i prostora ispod sjedala, i širokog oslonca za noge, i bogato podstavljenog sjedala, i velikog vjetrobrana…

Jedino što još podsjeća na skuter su uspravni položaj za upravljačem i mali kotači - sprijeda 120/70 R12 i straga 140/60 R13. Sve ostalo je kao na motociklima, od jednoručne vilice po uzoru na Bimotu Tesi do rešetkastog okvira sad više ne kao na Ducatiju nego više na MV Agusti ili Bimoti. Spremnik goriva je, dakako, smješten ispod oslonca za noge radi što nižeg težišta, a ključne dijelove poput kočnica, ovjesa i ispušnog lonca isporučuju birani proizvođači - Brembo, Öhlins i Akrapovič.

image

Italjet Dragster 200 2022.

Marin Tomaš

Da sjedate na motocikl, a ne skuter jasno vam je već od prve sekunde, jer je nogu lakše prebaciti preko sjedala nego provući između sjedala i upravljača. Ruke, stopala i stražnjica? Nema pomicanja kao na skuteru. Sjedi se, međutim, prilično udobno, unatoč siromašno podstavljenom sjedalu.

Jednocilindraš s četiri ventila ne vuče posebno iz niskih okretaja - najvećih 19,8 KS razvija na prilično visokih 8250 okretaja - ali sasvim ozbiljno zvuči i bez pretjeranog nagovaranja stiže do krajnjih 130 km/h.

image

Italjet Dragster 200 2022.

Marin Tomaš

Jednoručna prednja vilica razdvaja vertikalne od horizontalnih sila, a promjene smjera više su stvar umnog no stvarnog tjelesnog napora. Pod uvjetom da ne dirate prednju kočnicu.

Nije, istini za volju, jedan od udobnijih skutera, ali vrhunski ovjes suvereno upija većinu neravnina na cesti, osim udarnih rupa. Jedino što je ostalo od osjećaja skutera je okretnost u probijanju kroz gradsku gužvu.

Ukratko

Instrumentna je ploča klasična - brzinomjer od trkućih kristala i par signalnih žaruljica. Minijaturni žmigavac od svijetlećih dioda ugrađen je na vrh štitnika ručice

Upravljanje ne ovisi o kočenju - čak ni pri najsnažnijem kočenju prednji kraj ne ponire, nego se čak blago i podiže

Prtljažnik ispod sjedala je skroman, ali to je danak konstrukciji po uzoru na motocikle

image

Italjet Dragster 200 2022.

Marin Tomaš

Sjedalo izgleda kao na motociklu, a ne skuteru, a isto vrijedi i za rešetkasti okvir ili ispušni lonac. Jednoručna prednja vilica vraća nas u devedesete i vrijeme Bimote Tesi

Dragster 200

TEHNIČKI PODACI

Motor 1 cilindar, 4 takta, hlađen vodom

Provrt i hod 63 x 58 mm

Obujam 200 ccm

Snaga 14,6 kW/19,8 KS pri 8250 o/min

Okr. moment 17 Nm pri 6250 o/min

Mjenjač bestupanjski (CV)

Ovjes sprijeda jednoručna vilica

i središnji amortizer, straga monoamortizer

Kočnice sprijeda disk ø175 mm,

straga disk ø240 mm, ABS

Gume sprijeda 120/70 R12,

straga 140/60 R13, Pirelli

Dužina 1870 mm

Osovinski razmak 1345 mm

Visina sjedala 77 cm

Težina 112 kg

Spremnik goriva 7 litara

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. listopad 2024 23:37