veliki francuz

Testirali smo Citroen C5 Aircross PHEV 225 Shine: Novo ljepuškasto lice krije poznate vrline

Najudobniji SUV u kategoriji do 4,5 metara i dalje krase prostrana unutrašnjost i ovjes s progresivnim amortizerima

Citroen C5 aircross Hybrid

 Darko Tomaš/CROPIX

Kad bi se dodjeljivala nagrada za redizajn, kao što se krajem svake godine dodjeljuje za dizajn (Red Dot), ove bi godine sasvim sigurno otišla u ruke Sylvaina Henryja. Citroenov dizajner uspio je, naime, minimalnim izmjenama na svjetlima i odbojnicima, jer riječ je ponavljamo o redizajnu tri godine starog modela, stvoriti gotovo sasvim novi automobil, moderniji i skladniji od originala iz 2019. Tajna?

U prvom redu dvije filigranske trake na prednjoj masci koje se nastavljaju na tzv. Double chevron, zaštitni znak francuskog proizvođača iz 1919. danas u sastavu Stellantisa, i na prelasku u svjetla prelaze u svjetleće diode, ali i vertikalni otvori za hlađenje kočnica, razjapljena maska hladnjaka u donjem dijelu odbojnika...

image

Citroen C5 aircross Hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Posljedica? C5 Aircross sad je nijansu privlačniji ne samo od dosadnjikavog vladara klase VW Tiguana, nego i dizajnerski smjelijih suparnika kao što su Hyundai Tucson, Kia Sportage i Opel Grandland. Pogotovo u novoj tamnoplavoj boji i s crnim umjesto kromiranih detalja na karoseriji, kao i aluminijskim naplacima od 19 cola.

U unutrašnjosti, međutim, nije bilo pretjerane potrebe za dotjerivanjem, pa je nov jedino središnji na dodir osjetljivi zaslon od 31,2 centimetra. Sve ostalo je gotovo isto kao i 2019., od opuštenog položaja za upravljačem i raskošne ponude prostora do pristojnih materijala i besprijekorne izrade (proizvodi se u Rennesu). Francuzi su, dakako, zadržali tri zasebna sjedala u drugom redu, koja se uz to mogu zasebno klizati čitavih 15 centimetara.

image

Citroen C5 aircross Hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

I dalje ga pokreću 1,2-litreni benzinac s tri i 1,5-litreni dizelaš s četiri cilindra (oba sa 130 KS), a od kraja 2020. i plug-in hibrid s 225 KS za 358.799 kuna. Vrijedi li, međutim, doplate od čak 82.379 kuna u odnosu na osnovni 1.2 Puretech?

Vrijedi, jer 40.000 kuna vraća vam država kroz poticaje, pa cijena bogato opremljenog C5 Aircrossa PHEV Shine pada na puno prihvatljivijih 318.799 kuna (42.400 eura). S izuzetkom Hyundai Tucsona (265 KS, 4x4, 294.523 kn), bitno jeftiniji nisu ni suparnički plug-in hibridi - Opel Grandland (180 KS, 342.396 kn), Kia Sportage (265 KS, 4x4, 358.000 kn) i Mitsubishi Eclipse Cross (188 KS, 4x4, 334.900 kn).

Riječ je o već poznatom spoju 110 KS jakog elektromotora ugrađenog između automatskog mjenjača i motora s unutrašnjim izgaranjem (1.6 Turbo sa 181 KS). U pod prtljažnika ugrađena litij-ionska baterija od 13,2 kWh dovoljna je da samo na struju prijeđete oko 45 kilometara, pod uvjetom da pri kretanju ne gazite papučicu gasa do poda i da brzina ne prijeđe 135 km/h, što i nije naročiti problem, jer se elektromotor od 360 newtonmetara sasvim lijepo nosi s 1,8 tona teškim C5 Aircrossom. U tom će vas slučaju stotinjak kilometara stajati oko 15 kuna. Kao litra i pol benzina. To ne može ni dizelaš...

image

Citroen C5 aircross Hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Strepiti ne morate ni od otvorene ceste, jer se već i 1,6-litreni turbobenzinac od 181 KS i 300 Nm sasvim lijepo nosi s C5 Aircrossom. Pretjecanja se obavljaju u tren oka, a još je uvjerljiviji na autocesti, gdje ne briljiraju baš svi hibridi – bez muke stiže do krajnjih 225 km/h. I to bez neugodnog urlikanja motora, kao što je to slučaj kod hibrida s atmosferskim benzincima. Nama je na otvorenoj cesti i autocesti s posve ispražnjenom baterijom trošio za 4,5 metara dug SUV pristojnih 8,5 litara. Kao, dakle, osnovni benzinac 1.2 Puretech. Kad smo već kod usporedbi, plug-in hibrid je sa svojih 8,9 sekundi i krajnjih 225 km/h neusporedivo uvjerljiviji i od benzinca (10,3 sekunde, 188 km/h) i od dizelaša (10,6 sekundi, 189 km/h). Jedino ima skromniji prtljažnik, što i nije osobiti problem jer još uvijek proguta priličnih 600 umjesto 720 litara, kao i spremnik goriva (43 umjesto 53 litre).

image

Citroen C5 aircross Hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Je li hibrid i dalje udoban kao i obični C5 Aircross s obzirom na dodatnih 340 kilograma? Jest, premda je podešen nijansu tvrđe, zbog čega se manje naginje u zavojima (šteta što upravljač nije osjećajniji). I dalje ga, međutim, krase progresivni amortizeri, a tu su i dalje već poznata sjedala s dodatnim slojem memorijske pjene, pa se samo na kratkim poprečnim neravninama osjeća da je riječ o autu od 1,8 tona.

image

Citroen C5 aircross Hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Aircross PHEV

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 1598 ccm

+ elektromotor (110 KS)

Snaga 181 KS pri 6000 o/min

Okr. moment 300 Nm pri 3000 o/min

Ukupno225 KS i 360 Nm

Mjenjač/pogonautomatski (8)/prednji

Dimenzije450 x 197 x 169 cm

Osovinski razmak 273 cm

Prtljažnik460 - 1630 litara

Gume225/50 R19, Michelin ePrimacy

Težina 1760 kg

Najveća brzina 225 km/h

0-100 km/h 8,7 sekundi

Potrošnja 5,2 l/100 km

Cijena 358.799 kuna

S doplatama 413.280 kuna

SERIJSKA OPREMA - Aut. dvozonska klima • diodna svjetla • el. podizači stakala • udobni ovjes i sjedala • aut. kočenje u nuždi • nadzor mrtvog kuta • aut. zadržavanje u voznom traku • aktivni tempomat • kamera za vožnju unatrag • pametni ključ • navigacija • el. podesivi, grijani i sklopivi retrovizori • pomoć pri parkiranju sprijeda i straga + kamera • krovni nosači • ambijentalna rasvjeta • presvlake alcantara/koža • zatamnjena stražnja stakla • alu-naplaci (18 cola)

DOPLATE - El. otvaranje prtljažnika • panoramski krov • pomoć u vožnji autocestom aluminijski naplaci (19 cola) • pretvarač 7,4 kW

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 00:16