stasit i atraktivan

Test: Renault Megane E-Tech Techno savršen je električni kompakt, osim nažalost, za novčanik

Unutrašnjost je vrlo elegantna i izgleda tehnološki moćno i impresivno s velikim digitalnim instrumentima ispred vozača

Renault Megane E-Tech

 Darko Tomaš/CROPIX

Renault je prije koju godinu donio radikalnu odluku. Jedan od njihovih najprodavanijih automobila posljednjih desetljeća, kompaktni Megane je postao potpuno električni. Prošla generacija još će se kratko prodavati i onda ostaje samo električni E-Tech. A da bi on uspio, automobil je morao biti jako, jako dobar.

Renault je uložio ogroman novac u razvoj ovog automobila i napravio jedan od najboljih električnih kompakata na tržištu. Kakav je već smo isprobali ranije ove godine testirajući Mégane E-Tech Iconic, a sada smo na test dobili i verziju s malo slabijom opremom pod punim nazivom Renault Megane E-Tech Techno EV60/160 kW optimum charge (mogli su malo poraditi na jednostavnijim nazivima, to je sigurno za početak).

image

Renault Megane E-Tech

Darko Tomaš/CROPIX

Testni Megane E-Tech je zaista pojava na cestama. Upečatljiv, nabijen i masivan dizajn u stilu crossovera skriva njegove prilično kompaktne dimenzije, jer ovaj Megane je s 420 cm dužine trenutno među najkraćim kompaktnim autima na tržištu. Posebno dobro izgleda u ovoj dvobojnoj kombinaciji s tamnoplavom bojom karoserije i crnim krovom.

Unutrašnjost je vrlo elegantna i izgleda tehnološki moćno i impresivno s velikim digitalnim instrumentima ispred vozača i jednako velikim dodirnim zaslonom koji je postavljen okomito i tako dominira čitavim kokpitom. Unatoč tome Renault nije odustao od fizičkih tipki za kontrolu klime koje se nalaze ispod tog zaslona.

image

Renault Megane E-Tech

Darko Tomaš/CROPIX

Pohvalno. Posebno praktično rješenje je ispod tih tipki. Riječ je o "lebdećoj konzoli" za bežično punjenje mobitela koja je zaista na dohvat ruke. U mnogim automobilima mjesto za punjenje bežičnih telefona je uglavnom na nepraktičnom mjestu u nekom pretincu. Ukupno gledano ergonomija u autu je vrhunska. Velika pohvala za digitalne instrumente. U mnogim novim autima digitalni instrumenti su "polovično rješenje" koje proizvođači forsiraju jer su jeftiniji od klasičnih.

image

Renault Megane E-Tech

Darko Tomaš/CROPIX

Renault se oko njih zaista potrudio te su rezolucijom i funkcijama među najboljima u svijetu trenutno. Infotainment je posebna priča. Ovo je jedan od rijetkih automobila koji za njega koristi Googleov operativni sustav, a uz to dolazi uvijek dobra Google navigacija te druge usluge poput Google Assistant glasovnog upravljanja i Google Play trgovine aplikacijama. Od druge opreme svidio nam se i vrhunski Haman Kardon audio sustav zaista vrhunskog zvuka.

Pohvale i za kvalitetu izrade i odabir materijala koji djeluju vrhunski i daju autu luksuzni "štih", bez obzira na to da ovo čak i nije najbogatiji paket opreme. Prostranost je vrhunska s obzirom na dimenzije, a to je prednost svih električnih auta. U kabini ima više mjesta od dosadašnjeg klasičnog Meganea, a i prtljažnik je s 440 litara među rekorderima kompaktne klase.

image

Renault Megane E-Tech

Darko Tomaš/CROPIX

Za pogon Megane koristi prednje smješteni sinkroni električni motor koji na prednje kotače prenosi 218 KS. To je otprilike standard u ovoj klasi, MG4 ima 204, isto kao Volkswagen ID.3 i Cupra Born. Za teški električni auto to i nije neka velika snaga, no ubrzanja su odlična – 7,4 sekunde do 100 km/h i samo 4,4 sekunde za 80 do 120 km/h. Zbog toga su pretjecanja s ovim autom vrlo laka zadaća. Maksimalna brzina je ograničena na 160 km/h.

Renault je stvarno zakomplicirao ponudu s obzirom na snagu punjenja pa nudi nekoliko kombinacija, od slabo upotrebljive verzije kakvu ne nudi nitko drugi i koja ima samo 7 kW AC punjenje (najbrže punjenje baterije za više od šest sati), do ove koja je stvarno optimalna i po punjenju i daleko bolja od svega što nude konkurenti. Tajna je u brzom AC punjenju kojeg ovaj Megane ima pored standardnog brzog DC punjenja od 130 kW.

image

Renault Megane E-Tech

Darko Tomaš/CROPIX

Snaga AC punjenja je 22 kW što znači da ćete na AC punionici u nekom shopping centru bateriju napuniti za oko 3 sata, dok konkurentima s AC snagom punjenja od 7 do 11 kW, za to treba šest do devet sati. To može biti korisno i na putovanjima kada su DC punjači zauzeti ili izvan funkcije.

Svakako je manje bolno čekati dva do tri sata nego provesti cijelu vječnost na punjaču. Naravno, ovaj Megane ima i mnogo bržu DC opciju punjenja od 130 kW. Na brzom punjaču baterija je puna za sat i 14 minuta. Doseg automobila je vrlo dobar s obzirom na relativno mali kapacitet baterije od 60 kWh neto.

image

Renault Megane E-Tech

Darko Tomaš/CROPIX

Prosjek testa nam je iznosio 13,8 kWh na 100 kilometara što u prijevodu znači 441 km dosega. U gradu se to uz umjerenu vožnju može podignuti i oko 500 km, a uz težu nogu na gasu i niske vanjske temperature možete očekivati oko 300 kilometara.

Manje od toga moguće je samo na autocesti uz velike brzine. Automobil je zaista lako vrlo štedljivo voziti, a pritom pomažu i poluge za odabir stupnja regenerativnog kočenja iza upravljača. Kada ih naučite koristiti vrlo ćete rijetko koristiti standardnu kočnicu i pritom štedjeti struju, diskove i pločice. Najbolji dio Meganea E-Tech je ponašanje u vožnji, bilo da je u pitanju komfor, bilo da je u pitanju sportska vožnja. Automobil ima vrlo nisko težište, odličan ovjes i vrhunski, jako izravan upravljač (odnos mu je kao u "starom" R.S.-u) te je pravi užitak u vožnji zavojima.

image

Renault Megane E-Tech

Darko Tomaš/CROPIX

Da ima malo šire gume,bez imalo pretjerivanja bismo ustvrdili da se kroz zavoje vozi bolje i brže od kultnog R.S.-a posljednje generacije. Ovako je samo malo lošiji i rijetko koji drugi kompakt će pružiti tolike užitke na brdskoj zavojitoj cesti. I komfor je na vrhunskoj razini. Kabina je tako dobro izolirana da ćete prve zvuke vjetra čuti tek negdje iznad 120 km/h. Ovjes se jako nosi s neravninama iako pokazuje određene slabosti na kratkim poprečnim neravninama.

image

Renault Megane E-Tech

Darko Tomaš/CROPIX

Sve u svemu ovjes je iznadprosječno komforan i putovanja su u ovom autu pravi užitak. Na kraju dolazimo do cijene. Dobra oprema, top motor i paket punjenja i malo dodatne opreme i već smo dobro probili granicu od 50.000 eura. To je još nedavno bilo nezamislivo i za najskuplji R.S. Električni auti su skupi i, bez obzira koliko ovaj auto bio dobar i napredan, ovaj uznos je nešto što si samo rijetki kupci mogu priuštiti. Za osnovnu verziju s nepraktičnim sporim punjenjem i najslabijom opremom treba izdvojiti 38.990 eura. I to je daleko od jeftinog. "Električna budućnost" za sada nije nimalo ugodna za naše novčanike.

image

Renault Megane E-Tech

Darko Tomaš/CROPIX

Tehnički podaci

Motor sinkroni elektromotor, sprijeda

Najveća snaga 160 kW (218 KS)

Najveći moment 300 Nm

Baterija 60 kWh, litij-ionska

Najveća snaga punjenja AC 22 kW, DC 130 kW

Pogon prednji

Mjenjač direktan prijenos, 1 brzina

Ovjes sprijeda pseudo MacPherson, straga multilink

Kočnice sprijeda ventilirani diskovi 320 mm, straga ventilirani diskovi 292 mm

Gume 215/45 R20, Goodyear EfficientGrip Performance

Dimenzije 420 x 186 x 151 cm

Osovinski razmak 269 cm

Prtljažnik 440 do 1332 litara

Masa 1636 kilograma

Najveća brzina 160 km/h

0-100 km/h 7,4 sekundi

Prosječna potrošnja (WLTP) 16,1 kWh/100 km

Doseg 450 kilometara (WLTP)

Punjenje AC (22 kW) 3 sata 10 minuta

Brzi punjač (130 kW) 1 sat 14 minut

Jamstvo 3 godine/100.000 km

EuroNCAP 5 zvjezdica (2022.)

Proizvodnja Douai (Francuska)

Cijena 48.690 eura

S doplatama 53.730 eura

OPREMA TECHNO - prilagodljiva LED prednja svjetla, LED stražnja svjetla • 20" aluminijski

naplatci Soren • prednji, stražnji i bočni senzori za pariranje, kamera za vožnju unatrag • grijanje

upravljača i prednjih sjedala • grijanje retrovizora • dvozonska automatska klima • sustav multi

sense za odabir načina vožnje • polugice na upravljaču za upravljanje funkcijom regenerativnog

kočenja • digitalni instrumenti 12" • dodirni zaslon 12" • Google navigacija i Google usluge •

bežično punjenje mobitela • kabel za punjenje na javnim punionicama snage 22 kW

DODATNA OPREMA – kabel za punjenje na kućnim utičnicama • Harman Kardon audio sustav •

paket advanced parking + driving assist • toplinska pumpa • metalik dvobojni lak

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. svibanj 2024 19:17