SUV ZA POŽELJETI

TEST: Renault Kadjar 1.3 TCe Bose lijepo je složen SUV s bogatom opremom te modernim i potentnim, ali ne prerastrošnim turbo benzincem od 140 KS

 
 Ivan Lacković

Od prošle godine Renault Kadjar na tržište dolazi taman toliko osvježen, koliko je dovoljno za nastavak borbe za kupce u popularnom SUV segmentu. Pritom model koji je predstavljen prije četiri godine nije trebalo puno mijenjati: novost je moderniji svjetlosni LED potpis, maska je proširena s dodanim kromiranim ukrasima, a stigli su i novi naplaci, u ovom slučaju od 19 cola.

Unutra je osvježavanje također prošlo bez većih rezova, a fokus je stavljen na praktičnost i detalje: novost je klizna središnja konzola u koju stanu i boce od 1,5 litara, poboljšan je dodirni zaslon multimedije, a kontrole klimatizacije su sada logičnije posložene.

Treba kazati da je dojam kako sada u kabini sve djeluje nekako visokovrjednije, a pritom udobna sjedala, prostranost, kako sprijeda tako i straga, te prtljažnik od 527 litara kvalitete su koje kod francuskog blizanca Nissana Qashqaija već poznajemo od ranije.

Uz paket opreme Bose koji upućuje na to da je ozvučenje u kabini gotovo na razini koncertne dvorane, tu su i serijski navigacijski sustav, tempomat, senzori za parkiranje i još mnogo korisnih i praktičnih dodataka...

Krećemo na vožnju... Ispod poklopca se nalazio svježi, 1,3-litreni turbo benzinac kojeg koriste i drugi Renault modeli, te Nissanovi, ali i obitelj kompaktnih Mercedesa.

Četverocilindraš potpomognut turbom raspolaže sa 140 konjskih snaga i 240 Nm najvećeg okretnog momenta koji su dostupni od 1600 okretaja što su brojke koje pružaju i određenu dinamiku u vožnji: stotku hvata za pristojnih 10,4 sekunde i vozi sve do konačnih 203 km/h.

Ono što fascinira kod ovog motora napredne konstrukcije s vrlo glatko izvedenim stijenkama cilindara kako bi trenje bilo što manje, a učinkovitost veća te promjenjivim vremenom otvaranja ventila (VVT), jest iznimno miran i uglađen rad u svim režimima vožnje - bez puno buke i vibracija.

Vuče promptno već od početka i lijepo ubrzava, a uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem odlično pogođenih omjera i lake ručice ukazuje na lijepu usklađenost.

S obzirom na to da je Kadjar SUV s visoko odignutom podnicom, većom čeonom projekcijom od kompaktnih automobil te masom od 1500 kilograma jako nas je interesiralo koliko će na kraju testa iznositi prosječna potrošnja.

U jednom mješovitom, standardnom ritmu može se proći i s malo manje od 7 litara, no više gradskih kilometara podižu prosječnu potrošnju za cijelu litru.

U vožnji novi Kadjar djeluje suvereno, u zavojima nije sklon pretjeranom naginjanju, a uz podnicu udaljenu 20 cm od tla s njim se bezbrižno može sići i s asfalta i uživati u prirodi, no tada treba pripaziti na rubove velikih naplataka i guma profila 45, baš kao i kod penjanja po gradskim rubnjacima.

Na koncu i cijena: 191.800 kuna stoji konkretni primjerak s Bose opremom, no Kadjar s istim motorom uz osnovni paket opreme Life stoji 157.800 kuna pa se može uštedjeti lijepih 34.000 kuna. Naravno, ako ste se spremni odreći šminkerske opreme i luksuznijih detalja opreme...

1.3 TCe

Tehnički podaci

Motor turbobenzinski, 1332 ccm

Snaga 103 kW/140 KS pri 4500/min

Moment 240 Nm pri 1600 min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 449 x 161 x 184 cm

Osovinski razmak 265 cm

Prtljažnik 527 litara

Gume 225/45 R19

Težina 1442 kg

CO2 ispuh 136 g/km

MJERENJA

Brzina 203 km/h

0-100 km/h 10,4 sekundi

Potrošnja 6,8 l/100 km

Cijena 191.800 kuna

S doplatama 202.576 kuna

OPREMA Bose: alu naplaci od 19 cola • automatska klima • multimedija R-Link s dodirnim zaslonom od 7 inča • navigacija • internetska povezivost • Bose glazbeni sustav • USB • Bluetooth • Android Auto/Apple CarPlay • prednji i stražnji parkirni senzori • automatska kočnica • diodna svjetla • Renault kartica • informacijski TFT zaslon • upozorenje u slučaju napuštanja trake i prekoračenje brzine • senzor za kišu i automatsko uključivanje svjetala • preklopivi i grijani retrovizori • el. podizači stakala • upravljač i ručica mjenjača u koži • središnji naslon za ruke s pretincem • vozačevo sjedalo namjestivo po visini • maglenke...

DOPLATE: metalik lak • Paket sigurnost Ukupno 10.776 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 06:18