Od prošle godine Renault Kadjar na tržište dolazi taman toliko osvježen, koliko je dovoljno za nastavak borbe za kupce u popularnom SUV segmentu. Pritom model koji je predstavljen prije četiri godine nije trebalo puno mijenjati: novost je moderniji svjetlosni LED potpis, maska je proširena s dodanim kromiranim ukrasima, a stigli su i novi naplaci, u ovom slučaju od 19 cola.
Unutra je osvježavanje također prošlo bez većih rezova, a fokus je stavljen na praktičnost i detalje: novost je klizna središnja konzola u koju stanu i boce od 1,5 litara, poboljšan je dodirni zaslon multimedije, a kontrole klimatizacije su sada logičnije posložene.
Treba kazati da je dojam kako sada u kabini sve djeluje nekako visokovrjednije, a pritom udobna sjedala, prostranost, kako sprijeda tako i straga, te prtljažnik od 527 litara kvalitete su koje kod francuskog blizanca Nissana Qashqaija već poznajemo od ranije.
Uz paket opreme Bose koji upućuje na to da je ozvučenje u kabini gotovo na razini koncertne dvorane, tu su i serijski navigacijski sustav, tempomat, senzori za parkiranje i još mnogo korisnih i praktičnih dodataka...
Krećemo na vožnju... Ispod poklopca se nalazio svježi, 1,3-litreni turbo benzinac kojeg koriste i drugi Renault modeli, te Nissanovi, ali i obitelj kompaktnih Mercedesa.
Četverocilindraš potpomognut turbom raspolaže sa 140 konjskih snaga i 240 Nm najvećeg okretnog momenta koji su dostupni od 1600 okretaja što su brojke koje pružaju i određenu dinamiku u vožnji: stotku hvata za pristojnih 10,4 sekunde i vozi sve do konačnih 203 km/h.
Ono što fascinira kod ovog motora napredne konstrukcije s vrlo glatko izvedenim stijenkama cilindara kako bi trenje bilo što manje, a učinkovitost veća te promjenjivim vremenom otvaranja ventila (VVT), jest iznimno miran i uglađen rad u svim režimima vožnje - bez puno buke i vibracija.
Vuče promptno već od početka i lijepo ubrzava, a uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem odlično pogođenih omjera i lake ručice ukazuje na lijepu usklađenost.
S obzirom na to da je Kadjar SUV s visoko odignutom podnicom, većom čeonom projekcijom od kompaktnih automobil te masom od 1500 kilograma jako nas je interesiralo koliko će na kraju testa iznositi prosječna potrošnja.
U jednom mješovitom, standardnom ritmu može se proći i s malo manje od 7 litara, no više gradskih kilometara podižu prosječnu potrošnju za cijelu litru.
U vožnji novi Kadjar djeluje suvereno, u zavojima nije sklon pretjeranom naginjanju, a uz podnicu udaljenu 20 cm od tla s njim se bezbrižno može sići i s asfalta i uživati u prirodi, no tada treba pripaziti na rubove velikih naplataka i guma profila 45, baš kao i kod penjanja po gradskim rubnjacima.
Na koncu i cijena: 191.800 kuna stoji konkretni primjerak s Bose opremom, no Kadjar s istim motorom uz osnovni paket opreme Life stoji 157.800 kuna pa se može uštedjeti lijepih 34.000 kuna. Naravno, ako ste se spremni odreći šminkerske opreme i luksuznijih detalja opreme...
1.3 TCe Tehnički podaci Motor turbobenzinski, 1332 ccm Snaga 103 kW/140 KS pri 4500/min Moment 240 Nm pri 1600 min Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Dimenzije 449 x 161 x 184 cm Osovinski razmak 265 cm Prtljažnik 527 litara Gume 225/45 R19 Težina 1442 kg CO2 ispuh 136 g/km MJERENJA Brzina 203 km/h 0-100 km/h 10,4 sekundi Potrošnja 6,8 l/100 km Cijena 191.800 kuna S doplatama 202.576 kuna OPREMA Bose: alu naplaci od 19 cola • automatska klima • multimedija R-Link s dodirnim zaslonom od 7 inča • navigacija • internetska povezivost • Bose glazbeni sustav • USB • Bluetooth • Android Auto/Apple CarPlay • prednji i stražnji parkirni senzori • automatska kočnica • diodna svjetla • Renault kartica • informacijski TFT zaslon • upozorenje u slučaju napuštanja trake i prekoračenje brzine • senzor za kišu i automatsko uključivanje svjetala • preklopivi i grijani retrovizori • el. podizači stakala • upravljač i ručica mjenjača u koži • središnji naslon za ruke s pretincem • vozačevo sjedalo namjestivo po visini • maglenke... DOPLATE: metalik lak • Paket sigurnost Ukupno 10.776 kn