Kompaktni crossoveri sve su popularniji, novi modeli niču poput gljiva poslije kiše, a mi smo testirali već pomalo i veterana na tržištu, koji se prodaje još od 2013. godine, ali koji je prije dvije godine izgledom osvježen kako bi više sličio ostatku game. Uspješan redizajn dao mu je dodatni vjetar u leđa, dakle izgledom je to i danas vrlo privlačan i prepoznatljiv mali SUV s vrlo solidnom ponudom prostora na 416 centimetara dužine, a iz motorne se ponudi ima što za birati. Testirani primjerak tako je stigao s baznim paketom opreme Active i dizelskim 1,6-litrenim strojem od 100 KS ( u ponudi i verzije od 75 te 120 KS). Što se opreme tiče, sve što dana treba biti u modernom automobilu stiže uz početni mudro složeni paket koji serijski vozaču i putnicima nudi pristojna udobnost, pa je tako upravljač podesiv po visini i dubini presvučen kožom, vožnju olakšavaju tempomat i putno računalo, a tu je i manji dodirni zaslon s radiom, USB utičnicom te Bluetoothom.
Foto: Ivan Lacković
Klima je pritom ručna, a ručno se spuštaju i stražnja stakla, no kome to smeta stvar može riješiti pojedinačnim doplatama, bez ulaganja u skuplji paket. U testnom je primjerku tako bila ugrađena automatska klima što stoji dodatnih 2500 kuna, a i straga su se našli podizači na struju koji su stigli s preklopivim retrovizorima (1400 kuna). Po pitanju vozačkog sjedenja nemamo prigovora, a općenito, ergonomija je kao i u svakom Peugeotu - uzorna. U sjedalu podesivom po visini može se ugodno smjestiti za upravljač, korišteni plastični umeci nisu plemenite sorte od sjajnog laka ili imitacije aluminija, no sva je plastika vrlo kvalitetna. Instrumenti se nalaze iza karakterističnog malenog upravljača i dobro se vide, a s obzirom na klasu i prostranost u kabini zaslužuje pozitivnu ocjenu premda bi straga dobro došao koji centimetar više za koljena kod prijevoza odraslih osoba. Prtljažnik je odlično iskoristiv i pristupačan i na oko djeluje bitno prostraniji od nominalnih 350 litara.
Uz sve navedeno, uz ovakav pristali obiteljski paket vrlina sjajno se uklopio 1,6-litreni dizelaš od 100 KS koji nije sprinter, ali koji će zadovoljiti sve potrebe obitelji i u gradu i na putu. Manje nas je pritom zanimalo to što stotku iz stajanja hvata za 2,5 sekundi, već smo svu pažnju usmjerili na potrošnju, baš kao i prosječan kupac ovakvog tipa automobila. A ona se na kraju testa zacementirala na prosječnih 5,3 litre s tim da ga nismo vozili "perolakim" desnim stopalom. Elastičnost je također velika vrlina pa hvatanje ručice 5-stupanjskog ručnog mjenjača nije česta radnja zbog dobro proračunatih omjera. Dobro bi bilo samo da je ručica nešto preciznija i malo kraćeg hoda među stupnjevima. Na koncu zaključujemo kako ovakva kombinacija ima smisla, da cilja na širok krug vozača koje osvaja potrošnjom i općenito karakteristikama motora, solidnom prostranošću, izradom, solidnom opremom, aktualnim izgledom i na koncu pošteno odmjerenom cijenom.
Ukratko Podnica udaljena od tla solidnih 16,5 cm omogućuje bezbrižne uspone na visoke rubnjake, posebno uz mesnate gume od 16 cola. Alu naplaci od 16 cola traže doplatu od 2500 kuna, no ukupan dojam je kudikamo bolji nego sa serijskim čeličnim naplacima Sjedala pružaju uzoritu bočnu potporu u zavojima, no od sportske vožnje odgovara 5-stupanjski mjenjač dužih hodova. Relativno malo stražnje staklo može sakriti stupić na nogostupu, no preglednost inače uopće nije loša 1.6 BlueHDi TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 4 cil. Obujam 1560 ccm Snaga 73 kW/100 KS pri 3500/min Moment 254 Nm pri 1750/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 416x174x156 cm Osovinski razmak 254 cm Prtljažnik 350 litara Gume 195/60 R16 Masa 1180 kg Ispuh CO2 97 g/km MJERENJA Brzina 180 km/h 0-100 km/h 12,5 sekunde Potrošnja 5,2 l/100 km Cijena 140.273 kuna S doplatama 146.673 kuna OPREMA Active: ručna klima • tempomat• upravljač presvučen kožom • putno računalo • el. podizači prednjih stakala • el. podesivi i grijani retrovizori • višenamjenski dodirni zaslon • glazbeni sustav Bluetoothom/USB • hlađeni pretinac za rukavice • LED dnevna svjetla • sjedalo vozača podesivo po visini • maglenke • krovni nosači • ukrasni poklopci na kotačima od 16 cola • prednji i bočni zračni jastuci • pomoć pri kretanju na uzbrdici • tamni krom na prednjoj rešetki... DOPLATE: auto-klima • alu naplaci od 16 cola • el. preklapanje retrovizora i el. podizači stražnjih stakala • Ukupno 6400 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....