PRIVID 'STREETFIGHTERA'

TEST Opel Corsa Sport: Sportski izgled, nesportski motor

 Željko Puhovski

Corsa sigurno nije mališan koji će uzbuditi svojom pojavom, ali u testnoj izvedbi, čija mladenačka dodatna oprema na upadljiv način oponaša vrhunski nabrijan OPC model, izgleda kao otvorena pozivnica na semaforsko odmjeravanje performansi. Međutim, ćorak. Riječ je o običnoj 1.4-litrenoj benzinskoj verziji s atmosferskih 100 KS (do sada je Corsa imala 90 KS) i solidnim paketom opreme Sport, kojoj tek doplate u okviru paketa Premium i Linea daju privid streetfightera. „Trkači“ će time biti razočarani, ali za mlade vozače kojima zakon brani snažan auto, ovo može biti dobitna, solidno motorizirana kombinacija.

Međutim, pogrešno bi bilo zaključiti da Opelov bestseller privlači pozornost samo bijelim naplacima, retrovizorima i naljepnicama te paketom aerodinamičnih spojlera i pragova. Recentno obavljeni redizajn donio je ljepša svjetla s dnevnom funkcijom na vrhu, novi izrez svjetala za maglu, otvora za zrak i maske pa Corsa sada i bez dodataka iz asortimana dodatne opreme izgleda privlačnije nego prije. Doduše, zdepasta izvedba s trima vratima nije baš najljepša u svojoj klasi, ali ne dvojimo da će Corsa i dalje biti omiljena meta kupaca mališana, žena naročito. U prilog tomu govori ušminkana unutrašnjost, od čijih su manjih dizajnerskih zahvata uočljivije kvalitetnije obloge i preciznija izrada. Sve naočigled djeluje kvalitetnije, a dašak luksuza unosi doplatni paket Connect & Touch, s navigacijskim sustavom i zaslonom osjetljivim na dodir, a sve uokvireno lijepo lakiranom plastikom. No, nisko smješten zaslon i prateće tipke su podosta mali. Istovremeno, kućište zaslona putnog računala i klime na vrhu armature ostalo je (pre)veliko.

I dok je vanjština mladenački nabrijana, motor djeluje pomalo uškopljeno, kao da nema 100 deklariranih konja. Zapravo, pokazuje zube, ali samo ako se svaki stupanj razvrti gotovo do crvene zone i tako pristane na povećanu bučnost i rast potrošnje na oko 10 litara. Premda je u paketu Sport proračun mjenjača nešto kraći nego u ostalim verzijama, performanse su skromnije od očekivanih, prvenstveno radi težine koja dostiže 1,2 tone te širokih guma. Pretjecanja na otvorenoj cesti ili izlazak na najbržu traku autoceste zato treba dobro isplanirati i gas potom pritisnuti do kraja, ali s druge strane, startnost i aktivnost vožnje u gradu zaslužuju solidnu ocjenu. Vozi li se umjereno, ne i sporo, potrošnja se kreće oko 8 litara. U gradu skače na iznad 9, a na autocesti lako skoči i na više od 10... Hm, nije baš štedljivo, ali svakako je lakše podnijeti kada ruka zahvati lijepo zadebljanu ručicu mjenjača i sportski mali, mesnati upravljač. Svaku pohvalu zaslužuje vrlo dobro ugođeno i sigurno podvozje, s većim stabilizatorima, poboljšanom stražnjom osovinom i opružjem te preciznijim upravljačem. Corsa sada za pola klase djeluje čvršće i kompaktnije nego prije pa tako dotjerana čak ponekad zamiriši na fun-to-drive mališana. Da, da, ne šalimo se…

TEHNIČKI PODACI

Motor: benzinski, atmosferski

Obujam: 1398 ccm

Snaga: 74 kW/100 KS pri 6000/min

Moment: 130 Nm pri 4000/min

Mjnjač: ručni, 5 stupnjeva

Pogon: prednji

Dimenzije: 400x171,5x149 cm

Osovinski razmak: 251 cm

Prtljažnik: 285 litara

Gume: 215/45 R 17

Masa: 1165 kg

NAŠA MJERENJA

Brzina: 179 km/h

0-100 km/h: 12,0 s

Potrošnja: 8,6 litara

OPREMA SPORT

*alu naplaci 16“ * metalik lak * svjetla za maglu * zatamnjena kućišta svjetala * zacrnjena stražnja stakla * automatska klima * upravljač u koži * radio/CD/Mp3 s kontrolama na upravljaču * putno računalo * tempomat * senzor kiše * ABS * 4 zračna jastuka * upravljač podesiv po dubini i visini * električni paket…

DOPLATNA OPREMA

*paket Sport Premium (OPC spojleri i pragovi, termo vjetrobran) * paket Linea (alu 17“, bijeli retrovizori, naplaci i naljepnice) * paket Touch&Connect (navigacija, zaslon na dodir, bluetooth, USB…) * UKUPNO 1800 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 23:51