DIZELAŠ PO MJERI

TEST MAZDA 3 SEDAN 1.5 CD 105 Attraction Kompaktna limuzina i mali dizelaš koji troši poput upaljača sjajno si pristaju

Aktualna Mazda 3 u život je krenula s dva benzinca (1.5 i 2.0) te 2,2-litrenim dizelašem. S posljednjim dotjerivanjem je napokon stigao i manji dizelaš. Osim toga Mazda 3 može se pohvaliti i s još nekoliko korisnih detalja poput G-Vectoringa
 Marin Tomaš

Ako ste željeli dizelaša u Mazdi 3 do nedavno ste se morali zadovoljiti 2,2-litrenim, 150 KS snažnim strojem. Vrlo je to dobar motor koji kuca i u broj većoj Šestici, ali i skup pa ne čudi da su kupci više brali takozvanog "borca protiv turba", atmosferski 2,0-litreni benzinac od120 KS koji se uz finu kulturu vožnje i odlične performanse nije pokazao osobitim potrošačem. S blagim dotjerivanjem početkom prošle godine u Trojku je stigao novi 1,5-litreni turbodizelaš sa 105 KS po cijeni od 162.570 kuna, što je čak 9715 kuna manje od 2,2-litrenog dizelskog izdanja CD150. Sjajno! Riječ je o nama posebno zanimljivoj dizelskoj alternativi velikom dizelašu kao i provjerenim SkyActiv benzincima sa 100, 120 i 165 KS.

Foto: Ivan lacković

Po pitanju tehnologije riječ je o 1,5-litrenom 4-cilindarskom stroju od 105 KS s malim turbopunjačem promjenjive geometrije, hladnjakom stlačenog zraka i niskim stupnjem kompresije (14,8:1). U praksi kako smo se uvjerili tijekom testiranja bez oklijevanja povuče već iz niskih okretaja zahvaljujući najvećem okretnom momentu od 270 Nm koji su dostupni već od 1600 okretaja. Snaga je postojana i skladno se razvija u srednjem području rada, a zanimljivo je da rapidno ne pada pri višim okretajima (vrti se i iznad 4500 o/min). Pritom se turbo rupa uopće ne osjeća, a s odlično odmjerenim prijenosnim odnosima u 6-stupanjskom ručnom mjenjaču ovaj motor nudi pristojne performanse za svakodnevno korištenje u gradu, na regionalnim pravcima ili na autocesti. Stotku hvata za 11 sekundi i vozi do 186 km/h. No najbolje od svega jest - potrošnja. U svim navedenim uvjetima, naime, testni se primjerak zadovoljavao s tek 5,4 litre na svakih 100 kilometara! Ako znamo da spremnik za gorivo raspolaže obujmom od 51 litru jasno je da s jednim punjenjem možete bez osobito štedljivog načina vožnje postići doseg od 800 do 900 kilometara!

Marin Tomaš

U sedanskoj izvedbi Trojke, 11 centimetara duljoj i s prtljažnikom većim za primjetnih 55 litara od standardne i cijenom posve izjednačene Trojke s peterim vratima, po našem mišljenju snašao se odlično. U vožnji do izražaja dolazi udobnost ovjesa i sjajne dinamičke osobine djelomice zahvaljujući tomu što 1,5-litreni dizelaš prednju osovinu opterećuje s 55 kg manje nego 2,2-litreni, a djelomice i serijskom G-Vectoringu. Kad upravljačka elektronika shvati da auto ulazi zavoj, intervencijama u ubrizgavanje dodatno i gotovo neprimjetno optereti prednje kotače (do 5 kg). Na koncu dolazimo i do cijene: prostrana, iznimno štedljiva i japanski solidno izrađena Mazda 3 Sedan CD105 s osnovnim paketom opreme Challenge stoji 162.569 kuna. Ako pak birate opremu Attraction s kojom je stigao testni primjerak to će vas stajati dodatnih 14.100 kuna, a platit ćete dvozonsku automatsku klimu, diodna glavna svjetla, grijani upravljač i prednja sjedala, metalik boju i navigaciju. Dakle, ukupno - 184.160 kuna do registracije.

Ukratko

Zahvaljujući nekolicini novih SkyActiv tehnologija, uključujući optimizaciju pritiska turbine te sustave Natural Sound Smoother i Natural Sound Frequency Control, motor je dodatno utišan, a primjetno je poboljšan i odaziv na gas. Precizno ugađanje poznate kombinacije MacPhersona i multilinka ostalo je u sjeni elektronskog sustava G-Vectoring, koji je nakon Šestice pronašao svoje mjesto i u Trojki, a očituje se kroz bolju prilagodbu isporuke okretnog momenta na kotače ovisno o kutu zakreta ionako preciznog volana. Riječ je o finoj promjeni koju neki vozači možda neće ni primijetiti u svakodnevnim uvjetima, no vožnja je zahvaljujući njoj i sigurnija i udobnija.

U besprijekorno izrađenoj unutrašnjosti ljute jedino nepotrebno nepregledni pokazivači goriva i okretaja. Osim što se u prosjeku zadovoljava sa svega 5,4 litara, novi 1,5-litreni turbodizelaš sa 105 KS prednju osovinu opterećuje s 55 kilograma manje nego 2,2-litreni (150 KS). Premda je daleko od titule jeftinog, Trojka sada kao CD105 stoji 162.570 kuna, nezanemarivih 9715 kuna manje nego u dosadašnjem jedinom dostupnom dizelskom izdanju CD150

Mazda 3 CD105

Tehnički podaci

Motor 4 cilindra, turbodizelski,

Obujam 1499 ccm

Snaga 77 kW/105 KS pri 4000 o/min

Okr. moment 270 Nm pri 1600 o/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 458 x 180 x 145 cm

Osovinski razmak 270 cm

Prtljažnik 419 l

Gume 205/60 R16, Michelin

Težina 1340 kg

Jamstvo 3 godine/100.000 km

Mjerenja

Najveća brzina 186 km/h

0-100 km/h 11 sekundi

Potrošnja 5,5 l/100 km

Cijena 176.610 kuna

S doplatama s doplatama 184.160 kuna

Serijska oprema: dvozonska aut. klima • diodna svjetla • pomoć pri kretanju na uzbrdici • automatsko kočenje u gradu • el. podesivi i sklopivi grijani retrovizori • grijani upravljač i prednja sjedala • putno računalo • samozatamnjujući retrovizor • tempomat • kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača • središnji naslon za ruke sprijeda • maglenke • nadzor mrtvog kuta • stražnji parkirni senzori

Dodatna oprema: metalik boja • navigacija

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. srpanj 2024 09:24