Citroën DS3 je izdvajanjem marke DS od matičnog Citroëna postao samo DS 3, a gotovo 400.000 dosad prodanih primjeraka začepilo je usta svima koji su ovu francusku šminku dočekali s podsmijehom. DS 3 pokazao se ozbiljnim autom, a novo ime donijelo je i novi vizualni identitet, najočitiji u predjelu maske i branika. No, više od njih poglede na zanimljivoj dvobojnoj karoseriji privlače glavna svjetla u kombinaciji diodne i ksenonske tehnologije te žmigavci sa svjetlima trčećim u smjeru skretanja (serijski samo u opremi Sport Chic).
Foto: Marin Tomaš
Danju izgleda vrlo atraktivno, pomalo i otmjeno, a noću osvjetljava i najmanji kamenčić na kolniku, kao limuzina više klase. Šteta tek što je okomiti niz diodnih dnevnih svjetala zadržao prijašnju dozu kiča, jer nježno osvježena stražnja svjetla diodnu modu prate na puno finiji način. Unutrašnjost je ostala jednaka, sprijeda naglašeno, a straga dosta manje prostrana. Opremljena je bogato, s mnogo ukrasnih površina, koje daju osjećaj skupoće, no glavna novost su proširene mogućnosti multimedije, umrežavanja s platformama pametnih telefona i pristupa internetu. To će, dakako, najviše cijeniti mlađe kategorije kupaca.
Međutim, detalj koji je na testnom primjerku svima upadao u oči bila su sjedala od smeđe, aristokratski fine napa kože, s kockasto izrezbarenim uzorkom koji podsjeća na remen skupocjenog sata. Koža dostojna Rolls-Roycea i izvrsno oblikovane površine sjedala pružaju možda i najbolju ugodu sjedenja u ovoj klasi. Doplata međutim, broji paprenih 25 do 33 tisuće kuna, ovisno o izvedbi, pa si taj luksuz može priuštiti jedino elita s Pantovčaka.
Dva ispuha straga, pak, šalju poruku o snažnom motoru, što poznati 1,6-litreni dizelaš od 120 KS i 285 Nm u karoseriji dugačkoj 3,95 metara i teškoj tek 1070 kilograma i jest. Uvijek vuče snažno i odlučno kao da se radi o jačem i većem motoru, pa se DS 3 u svakoj prilici vozi lako i opušteno. Grča nema ni kad treba krenuti u zahtjevnije pretjecanje, a i najveća brzina od 190 km/h dovoljno govori o kapacitetima.
Motor je najefikasniji u zoni između 2000 i 3500 okretaja, za što je zaslužan i velik okretni moment, koji punu vrijednost ispaljuje već na 1750 okretaja. Tad je i buka vrlo mala i pridonosi luksuznom ugođaju, dok se potrošnja gotovo uvijek zadržava u skromnim okvirima. Prosjek od oko 5,5 litara ostvariv je i bez previše pažnje, a na otvorenoj cesti može se trošiti i manje od 4,5 litara. Precizni mjenjač sa šest stupnjeva dobar je asistent motoru, premda smo ponovno poželjeli kraći hod metalne ručice. Po francuskoj tradiciji, volan je malo sterilan, dok ovjes sa 17-colnim niskoprofilnim gumama na lošoj cesti i nije tako neugodno krut...
Ukratko Hvalimo izvrsno oblikovana sjedala od fine napa kože dižu cijenu za čak 26.000 kuna, no aktivno kočenje stiže serijski Danju im izgled privlači poglede, a noću je nova kombinacija diodnih i ksenonskih svjetala iznimno efikasna. Diodna su i stražnja svjetla, dok su trčeći žmigavci serijski samo u opremi Sport Chic Dizelskih 120 KS dolaze samo sa šminkerskom opremom Sport Chic, pa zato i stoji toliko. No, osnovna dizelska izvedba sa 75 KS stoji 139.740 kuna, a optimalna srednja sa 99 - 149.735 kuna. Benzinci, pak, kreću od 82 KS i 118.665 kuna... 1.6 BLUEHDI TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 1560 ccm Snaga 88 kW/120 KS pri 3500/min Moment 285 Nm pri 1750/min Pogon prednji Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Dimenzije 395 x 172 x 146 cm Osovinski razmak 246 cm Prtljažnik 285 litara Gume 205/45 R 17, Michelin Masa 1070 kg Ispuh C02 94 g/km Brzina 190 km/h 0-100 km/h 9,6 sekundi Potrošnja 5,4 l/100 km Cijena 188.600 kuna S doplatama 239.300 kuna OPREMA SPORT CHIC • 17-colni alu-naplaci • diodna i ksenonska svjetla • sportska sjedala • tempomat • putno računalo • volan u perforiranoj koži i aluminiju • upozorenje od sudara i aktivno kočenje • pomoć pri kretanju na uzbrdici • start/stop uređaj • parkirni senzori sprijeda i straga… DOPLATE • dvobojna metalik karoserija • naplaci u smeđoj boji Topaze • smeđa napa koža Trinitario • parkirna kamera • multimedija s navigacijom... Ukupno 50.670 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....