Nema sumnje, to je on - govori mi fotograf Željko Puhovski dok slušamo kako iz daljine odzvanja gromoglasni, ali tako zavodljivi zvuk atmosferskog 6,5-litrenog V12 motora, toliko moćan da se bez ikakvog problema probija i kroz gradsku buku.
Iako ga još ne vidimo, sigurni smo da nam u susret dolazi Lamborghini Revuelto, prvi supersportaš iz Sant’Agate Bolognese s plug-in pogonom, zaslužnim za oznaku HPEV (High Performance Electrified Vehicle).
Uši nas ne varaju.
Za manje od minute pred nama se ukazuje spektakularni jurišnik sa svih svojih 1015 KS, a već sam pogled na njega izaziva opaku navalu adrenalina. Iako će u karoseriji koja skriva monocoque od ugljičnih vlakana netko prepoznati mišićavost Murciélaga ili, pak, proporcije Diabla, Revueltu ne manjka originalnosti.
Dok ga promatramo, izgleda nam poput borbenog zrakoplova, što nije slučajno jer je takva i bila ideja Mitje Borkerta, njemačkog dizajnera slovenskih korijena, još od 2016. šefa Lamborghinijevog dizajna.
Nakon što se škarasta vrata, kao i na svim V12 modelima iz Sant’Agate Bolognese, odižu visoko u zrak, pozdravljamo čovjeka zaslužnog što smo dobili priliku uživati u ovom rasnom supersportašu.
Riječ je o Franu Josipu Staniću Horvatu, mladom, ali već prekaljenom trgovcu prestižnim automobilima koji je nedavno promoviran u, ni manje ni više, nego direktora prodaje u bečkom Exclusive carsu, nama najbližem prodajnom salonu Lamborghinija, Bentleya, Bugattija...
Njegov posao, između ostaloga, jest i promovirati skupocjenu ponudu spomenutog salona iz Beča, zbog čega se i našao u Zagrebu. Na naše zadovoljstvo...
Druženje nastavljamo u vožnji, te iz prve ruke saznajemo s kakvim pogonskim arsenalom raspolaže Revuelto. Talijanski supersportski dvosjed je, naime, osim s već spomenutim V12 motorom opremljen s još tri elektromotora, od kojih su dva ugrađena na prednju osovinu, dok je treći smješten straga, uz rafalno brzi 8-stupanjski mjenjač s dvije spojke.
Taj stražnji služi kao starter-generator i preko litij-ionske baterije od 3,8 kWh ugurane u središnji tunel opskrbljuje prednja dva elektromotora, a ovisno o izabranom programu vožnje može imati i pogonsku funkciju. Primjerice, kako bi Revuelto ponudio pogon na sve kotače i u potpuno električnom načinu rada, čemu baš i ne vidimo svrhu.
Super je što elektrifikacija pomaže zadržati CO2 na relativno pristojnih 276 g/km (ovaj podatak važan je vlasnicima otprilike kao i onaj o veličini spremnika za pranje stakla), pa i osigurava vožnju od pet, šest kilometara isključivo na struju, što zgodno dođe kad s vikom motora V12 ne želite živcirati vlastito susjedstvo.
No, najvažnija uloga joj je nešto sasvim drugo. Prvenstveno, dati dodatni vjetar u leđa monstruoznom V12, koji već samostalno razvija 825 KS pri 9250/min i nudi specifičnu snagu od 127 KS po litri, što ga čini najsnažnijim Lamborghinijevim V12 motorom u povijesti.
No, to očito nije bilo dovoljno – dva prednja elektromotora, od kojih je svaki snažan 110 kW (150 KS), zaslužni su što je sistemska snaga porasla sve do 1015 KS, a imaju i funkciju vektoriranja okretnog momenta i tako dodatno unaprjeđuju već ionako impresivno ponašanje u vožnji.
Kako bi se iskusile brutalne performanse, svjedočimo ubrzo, uopće ne treba biti na stazi, već pomoću četiri rotirajuća prekidača na upravljaču izabrati najmoćniju od čak 13 dinamičkih postavki Corsa Performance, kada Revuelto upreže svu svoju konjicu od 1015 KS.
Stotku hvata za kratke 2,5 sekunde, a već je nakon njih sedam na 200 km/h! Vozača, uvjerili smo se, za naslon sjedala već lijepo zalijepi i program Strada, namijenjen svakodnevnoj vožnji, prvi u kojemu V12 radi cijelo vrijeme.
Tu je još program Cittá, najštedljiviji način rada isključivo na struju, u kojemu se V12 uključuje samo povremeno kako bi napunio bateriju, za što mu treba svega pet, šest minuta, puno manje nego kad se Revuelto spoji na vanjski priključak.
Za kraj, tu je i program Sport, najžešći prije Corse, u kojemu je hibridni sustav aktivan cijelo vrijeme i isporučuje 907 KS, V12 počinje još glasnije odzvanjati, a ovjes i aerodinamika daju sve od sebe neovisno o izboru potprograma (Recharge, Hybrid, Performance).
Posebnu pažnju zaslužuje 8-stupanjski automatik s dvostrukom spojkom, jedan od inženjerskih aduta Revuelta. Osim što je smješten poprečno, iza uzdužno postavljenog V12, što je donijelo prostora za smještaj baterije i osiguralo više mjesta u unutrašnjosti, kudikamo je brža i uglađenija od 7-stupanjske u Aventadoru.
Stupanj više jako dobro dođe i na autocesti.
Unutrašnjost barem jednako fascinira kao i vanjština fino izbrušene aerodinamike, s čitavom vojskom naprednih rješenja koja su tu ne samo da drže Revuelto zalijepljenim za podlogu, već pomažu i hlađenju kočnog sustava.
Vozačevo okruženje jednako snažno podsjeća na ono borbenih zrakoplova, uz sustav sučelja od tri zaslona, gdje vozač sa središnjeg zaslona od 8,4 inča po želji potezom prstima može selilti informacije na instrumentnu ploču od 12,3 inča ili dodatni zaslon ispred suvozača od 9,1 inča.
Sjedi se iznenađujuće ugodno, doduše s ograničenim pogledom na sve strane osim naprijed, pa je dobro što se nudi cijela vojska kamera, radara i senzora koji brinu za sigurnost.
I za kraj - cijena.
Odlučite li se počastiti s Revueltom i pritom ga registrirati u Hrvatskoj, taj će vas užitak stajati priličnih 719.093 eura. Što, naravno, nije mali novac.
Dogodi li se to, treba reći da vam država treba barem potpisati zahvalnicu, jer u ovoj cijeni PDV čini 121.250, a trošarina 112.843 eura, što će reći da u proračun samo ovom transakcijom ulazi 234.093 eura.
UKRATKO:
- Agresivno skrojeni prednji dio ima strukturu od kovanih kompozita, ali i niz aerodinamičkih rješenja koja osiguravaju optimalni protok zraka i dodatnu potisnu silu
- Aerodinamični elementi dizajnirani su i kako bi se zrakom hladile kočnice s diskovima od 410 mm (sprijeda), odnosno 390 mm (straga), prekrivenima tarnim premazom koji pospješuje performanse i smanjuje buku
- Monstruozni 6,5-litreni V12 motor gromoglasnog zvuka besprijekorno surađuje s izvrsnom 8-stupanjskom automatikom te tri elektromotora integrirana u plug-in hibridni sustav
- Pomoću četiri okretna prekidača na upravljaču koji izvrsno leži u rukama namješta se čak 13 mogućih programa vožnje, a tu se, između ostaloga, aktivira i Launch Control
- Škarasta vrata, kao i na svim V12 modelima iz Sant’Agate Bolognese, odižu se visoko u zrak i osiguravaju relativno jednostavan pristup sjedalima. Preglednost straga? Nije baš najbolja...
- Vozačevo okruženje podsjeća na ono borbenih zrakoplova, uz sustav sučelja od tri zaslona, među kojima se nalazi i onaj smješten ispred suvozača od 9,1 inča
- Iako je nizak svega 1,16 metra, u unutrašnjosti Revuelta će se prosječno visok vozač smjestiti bez problema, pa čak i po želji na glavu staviti kacigu
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....