šminker na utičnicu

Na testu Toyota C-HR 2.0 PHEV e-CVT Club: Plug-in hibrid samo na struju prelazi 75 kilometara

Japanski crossover dobro se snalazi s klasičnim hibridima, a kako mu paše plug-in pogon donosimo u testu

Test Toyota C-HR PHEV

 Željko Puhovski/CROPIX

Još godinu dana i bit će okruglih deset godina kako se prva generacija Toyotinog C-HR-a pojavila na tržištu. Facelift je uslijedio u jesen 2019. godine, a 2023. stigla je potpuno nova, druga generacija Toyotinog kompaktnog crossovera. Model C-HR uz još poneke slične modele (Nissan Juke, Ford Puma, Lexus LBX...) možemo nazvati pionirima te ‘nove‘ klase koja je zaživjela u drugoj polovici prošlog desetljeća.

Radi se o vizualno dopadljivim manjim SUV-ima uz izrazite kupeovske linije, što se, prema svemu sudeći, dosta dopao europskim kupcima, i to ne samo mlađoj klijenteli. O svemu svjedoče brojke, ako gledamo samo europsko tlo C-HR je osvojio srca 900 tisuća kupaca.

image

Test Toyota C-HR PHEV

Željko Puhovski/CROPIX

Da se zadržimo još načas na prvoj generaciji, tada, 2016. godine, na međunarodnoj prezentaciji koje se još dobro sjećamo, iz Toyote su ponosno citirali tadašnjeg šefa Akio Toyodu. On je naime ponosno izjavio kako Toyota više neće raditi dosadne automobile. ‘No more boring cars‘, odzvanjalo je hodnicima zgrade, i svakako, prva generacija C-HR-a nije bila dosadna. Niti pojavom, niti za volanom. Isto možemo reći i za drugu generaciju ‘Japanca‘.

image

Test Toyota C-HR PHEV

Željko Puhovski/CROPIX

Toyota C-HR se donedavno u cjenicima mogla naći samo s HEV pogonima sa 140 i 197 KS, koji joj izvrsno pristaju. Sada su za C-HR odlučili posuditi pogon iz limuzinskog modela Prius s ukupno 223 KS. Tek je za vidjeti hoće li to biti pravi potez iz Toyotinog laboratorija, ali kako trendovi ukazuju, nastupilo je doba revitalizacije mješovitih pogona, kako baterijski slabijih mild hibridnih, preko klasičnih hibridnih, pa sve do plug-in modela koji su daleko učinkovitiji te prihvatljiviji nego što su bili kada su se tek pojavili. Zato su se u Toyoti i odlučili ići na provjerenu kartu, ako može u Priusu, zašto ne bi moglo i u C-HR-u.

Ovdje bismo sada mogli povući neke paralele s klasičnim snažnijim hibridom sa 197 KS. U plug-in C-HR-u imamo 26 KS više, ali jasno i veću litij-ionsku bateriju koja broji 13,6 kWh. S njom bi Toyota trebala imati isključivo električni doseg od čak 100 km prema WLTP-u, što bi svakako bila velika prednost za one koji dnevno prelaze oko 50 kilometara i imaju svoju stanicu za punjenje (Wallbox) ili garažu za šuko utičnicom.

image

Test Toyota C-HR PHEV

Željko Puhovski/CROPIX

Dovoljno ga je svaku drugu večer staviti puniti i kroz dva dana korištenja možete uvelike uštedjeti (ugrađeni punjač: 7 kW). Ne bi nam bilo teško, osobno smo provjerili Toyotine tvrdnje i uvjerili se da su potpuno točne, jasno uz laganu nogu na gasu, regeneraciju baterije kada god je moguće te izrazitu eko vožnju. Kada smo se već osvrnuli na usporedbu s HEV izvedbom, ona je u istom paketu opreme povoljnija za 3248 eura. Pa ako se odlučite za PHEV varijantu, jasno vam je kako si nećete moći dopustiti vožnju s praznom baterijom, jer onda ne samo da nećete ništa uštedjeti, već ćete dodatno povećati potrošnju raznih (gume, gorivo, kočione obloge) vozeći teže vozilo bez potpore struje. Dakle, pamet u glavu prije kupnje.

image

Test Toyota C-HR PHEV

Željko Puhovski/CROPIX

Ono što bismo stavili kao prednost HEV izvedbe nad testnom jest dinamika u vožnji. Premda se C-HR još od prve generacije vrlo solidno ponašao u zavojima na otvorenoj cesti za jedan povišeni kompaktni SUV, i druga generacija naslijedila je spomenute kvalitete, no povećana masa PHEV izvedbe nešto je što se ne može sakriti. Posebno pri kočenju, gdje smo primijetili kako je plug-inu potrebna snažnija doza pritiska kočne papučice kako bi se sigurno zaustavio. Što se ponude prostora tiče i PHEV izvedba gaji prije svega stil povrh prostorne učinkovitosti.

image

Test Toyota C-HR PHEV

Željko Puhovski/CROPIX

Dizajnerima je bilo bitnije da C-HR vizualno osvaja, pa ćete i kod PHEV varijante naći nešto manje mjesta u drugom redu sjedala, a niti obujam prtljažnika zapremine 350 litara nije rekord. Varijabilnosti doprinosi djeljiva stražnja klupa u omjeru 40:60.

Za upravljačem će se brzo snaći svi vozači novih modela Toyote, posebno Corolle, ako ste naviknuti na bezbroj malih tipki i naredbi putem multimedije. Sve funkcionira vrlo uredno, iako će novim vozačima trebati faza prilagodbe. Što se udobnosti tiče, C-HR s obzirom na masu od 1665 kg djeluje vrlo neutralno dok nije granično pun. Moramo spomenuti i FSC amortizere (Frequeny Sensitive Control) koji sigurno doprinose cijeloj priči, a primjerno se ugrađuju u neki od Toyotinih modela. Rad amortizera će prepoznati vaš način vožnje te će hidraulika odraditi dobar dio posla s obzirom na uvjete.

image

Test Toyota C-HR PHEV

Željko Puhovski/CROPIX

S niskim težištem, čvrsto podešenim ovjesom, dvostrukim poprečnim ramenima straga i mudro odabranom dimenzijom guma, C-HR se iznenađujuće lijepo vozi i zavojitom, otvorenom cestom. Pritom je i uzorno tih.

S punom baterijom možete očekivati nešto više od litre goriva potrošnje kada se računa kombinirana vožnja, a struje će C-HR zahtijevati oko 10 kWh, što na kraju ispada vrlo prihvatljivo na prijeđenih 100 km. Ako pak vozite s praznom baterijom, onda će deklarirana potrošnja iz tehničkih specifikacija biti zadovoljena, što znači nešto manje od šest ili okruglo 6 l/100 km.

image

Test Toyota C-HR PHEV

Željko Puhovski/CROPIX

Priča koja drži vodu, poglavito kod dugovječnog Priusa, zašto ne bi uspjela i u C-HR-u. Toyota ovdje čini se zna što radi, ako ne želite voziti po izgledu pomalo jednostavnu Corollu Cross, možete se uvijek odlučiti za funky C-HR koji je sada objedinio zanimljivost otkačenog dizajna u ozbiljnom PHEV modelu. Da, gospodine Akio, bili ste upravu, C-HR čak i u plug-in izvedbi nije dosadan automobil, a cijena od 40.650 eura sasvim odgovara klasi.

image

Test Toyota C-HR PHEV

Željko Puhovski/CROPIX

Toyota C-HR 2.0 PHEV e-CVT Club

TEHNIČKI PODACI

Motor plug-in hibrid, benzinski, atmosferski

Cilindri/obujam4/ 1987 ccm

Snaga 152 KS pri 6000 o/min

Okr. moment 190 Nm pri 4400 o/min

E-motor 163 KS/208 Nm

Baterija 13,6 kWh, litij-ionska

Snaga ukupno 223 KS

Pogon/mjenjač prednji/bestupanjski (e-CVT)

Dimenzije 436 x 183 x 157 cm

Osovinski razmak 264 cm

Prtljažnik 350/1076 litara

Gume 225/55 R18, Bridgestone Turanza 6

Težina 1665 kg

Jamstvo 10 godina

Najveća brzina 180 km/h

0-100 km/h 7,3 sekunde

Potrošnja 3,7 l/100 km

Cijena 40.650 eura

S doplatama 43.070 eura

Serijska oprema Club - aut. 2-zonska klima • LED svjetla • električni paket • grijana prednja sjedala i upravljač • multimedija i navigacija • kamera za vožnju unatrag • ambijentalna rasvjeta • kožni upravljač • samozatamnjujući retrovizor • keyless • aut. paljenja brisača i svjetala • zatamnjena stražnja stakla • alu naplaci 18 cola • sigurnosni paket...

Doplate TESTNOG MODELA - dvobojna karoserija • el. otvaranje prtljažnika...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. siječanj 2025 17:21