Nema dvojbe: Kia XCeed osvježena prošle godine jedan je od najskladnije dizajniranih automobila kompaktne crossover klase. Pritom mu privlačnost i svježina ne blijede niti nakon tri i pol godine koliko je na tržištu, a ima dizajn koji još uvijek plijeni pažnju i nosi dobar dio zasluga što povišena varijanta Ceeda drži visoka mjesta na prodajnim top listama.
S obzirom na staž na tržištu dizajnerske i tehnološke dorade dobro su mu došle. A one su najbolje su izražene u opremi GT Line s kojom je stigao testni primjerak, koja je nova i najskuplja u ponudi.
Izgled
Izvana više vizualne oštrine prednjem dijelu daju dva para sada trostrukih LED svjetala i nove linije branika s urezanim prorezima za protok zraka u svrhu bolje aerodinamike i smanjenja potrošnje za koji centilitar. Gledano s boka, poznat crossoverski karakter u formi povišenog peterovratnog coupea dodatno je naglašen atraktivnijim dizajnom dvobojnih 18-colnih naplataka.
Daju ljepši pečat profilu karoserije postavljene na podnicu izdignutu prilično ozbiljnih 18,4 centimetara od tla. Sklad figure, međutim, i dalje donekle narušava prilično velik prednji prevjes.
Straga su najvažniji faktori ispeglanog identiteta nova forma stražnjeg branika, koji više nema lažne otvore ispušnih cijevi i LED svjetla u maštovitoj mrežastoj grafičkoj formi. I to je sve što se tiče vanjštine, čijim oblinama sjajno pristaje nova metalik žuta boja Splash.
Unutrašnjost
Sviđa li vam se unutrašnjost, to ej zato što je već u startu 2019. godine napravljena dobru arhitekturu interijera, pomirivši zahtjeve za modernim, dopadljivim izgledom i praktičnošću potrebnu u svakodnevici. Intervencije su stoga minimalne i vizualno ne mijenjaju bitno dosadašnji ambijent, tek unose malu, a efikasnu dozu ugode i tehnološkog napretka.
Novi grafički vizuali atraktivnih digitalnih instrumenata, finije obloge od prirodne i brušene kože i brojnije dekorativne površine osnove su promjena, kojima pečat daju volan koji lijepo sjeda u ruke, djelomice obložen perforiranom kožom i u donjem dijelu blago sportski podrezan te crna stropna obloga, aluminijske papučice i sportska sjedala s ušivenim logotipom opreme i trodijelno preklopiv stražnji naslon.
Uz kvalitetnu izradu i vrlo solidne sekundarne materijale kao konstantu koju više nitko ne dovodi u pitanje, važan faktor doživljaja modernog automobila jest najskuplji i najkompletniji paket opreme GT Line, koji uključuje i solidan infotainment s multimedijom, navigacijom i korektnom kamerom, obloge od prirodne i brušene kože, grijanje svih sjedala i volana, tri profila vožnje, puni paket sigurnosnih asistenata...
Prostor/praktičnost
Kožna sjedala možemo ocijeniti s odličnim, ručne prebačaje brzina očekivano brzim, a prtljažnik (426 litara) ima prostor i ispod podnice. Prostora straga i u prtljažniku je i više nego što se očekuje od sportske siluete karoserije, a cjelokupan ambijent ima blagu i privlačnu sportsku notu, dobivenu relativno visokim bokovima i coupeovski nagnutim prednjim i stražnjim staklima. Međutim, cijena šarmerskom izgledu plaća se povišenim ulaznim rubom prtljažnika i slabijom preglednošću unatrag.
Pogon
Turbobenzinski 1.5 motor T-GDI od 160 KS i 253 Nm prije dvije godine je naslijedio dotadašnji 1.4-litreni od 140 KS, što se pokazalo dobrim potezom. Isplati se dati 900 eura više nego za osnovni 3-cilindarski 1.0 od 120 KS, jer troši neznatno više, a s više cilindara, kubika i konja opuštenije se vozi, kad zatreba je kudikamo brži i poletniji. Smiren je, kultiviran i tih u normalnoj vožnji, u kombinaciji s dobrim automatskim mjenjačem sa sedam brzina djeluje relaksirajuće i na prvu ne odaje dojam solidne ergele konja kojom raspolaže.
Potrošnja /u vožnji
Potrošnja je tada prikladno niska za ovakav motor, od oko 6 litara na otvorenoj cesti do oko 8,5 u gradu. Puni potencijal u kojem može muški zagristi asfalt pokazuje u sportskom profilu i s ručnim prebačajima brzina, iako uz nešto više buke od očekivanog. S nijansu mekanijim oprugama, koje bolje anuliraju osjetljivost na neravnine koje prenašaju 18-colne niskoprofilne gume i s bržim reakcijama volana nego prije, osvježeno izdanje se i nijansu ljepše vozi. Dobiven je još bolji kompromis udobnosti i vozačke suptilnosti, pa kad se podvuče crta, XCeed je danas crossover u najboljim godinama.
Troškovi
Model s početnim benzinskim motorom i početnom opremom LX Joy 1.0 T-GDi od 120 KS stoji 25.199 eura, s motorom od 160 KS s istom opremom 26.100 eura dok početna dizelska verzija sa 1.6 CRDi od 136 KS stoji 28.699 eura do registracije. Međutim na snazi je i akcijski cjenik prema kojem se isplati razmotriti snažniji benzinac uz bogatiju opremu LX Prime za 26.399 eura, ili najsnažniji benzinac od 204 KS uz opremu GT-Line za 36.100 eura. Testni primjerak sa 160 KS, automatskim mjenjačem i opremom GT-Line pak prema redovnom cjeniku do registracije stoji 35.499 eura do registracije.
1.5 T-GDI DCT
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, 4 cilindra
Obujam 1482 ccm
Snaga 118 kW/160 KS na 5500/min
Moment 253 Nm na 1500/min
Mjenjač automatski, 7 brzina
Dimenzije 440 x 183 x 148 cm
Osovinski razmak 265 cm
Prtljažnik 426 litara
Gume 235/45 R 18, Continental
Masa 1465 kg
MJERENJA
Najveća brzina 208 km/h
0-100 km/h 9,2 sekundi
Potrošnja 7,2/100 km
Cijena 35.499 eura
OPREMA GT LINE - aluminijske felge 18” • automatska LED svjetla • crna stražnja stakla • senzori i kamera • shark antena • prava i brušena koža • grijani, el. sklopivi retrovizori • profili vožnje • automatska 2-zonska klima • digitalni instrumenti 12,3” • multimedija, navigacija i dodirni zaslon 10,25” • volan i mjenjač u koži • metalne papučice • keyless • dekorativne površine • el. paket • paket sigurnosnih asistenata • grijanje volana i svih sjedala...
DOPLATE TESTNOG AUTA - metalik žuta boja Splash 620 eura