Jeste li znali da je karavanska Mazda 6 kraća od limuzine sedam centimetara, da joj je osovinski razmak manji osam, ali i da je istovremeno viša tri centimetra? I s takvim, na prvi pogled neprimjetno promijenjenim gabaritima, čiji su uzrok orijentacija na europsko tržište (veća limuzina puca prvenstveno na američko i rusko, sklono velikim sedanima) Mazdina karavanska figura djeluje impozantno, prvenstveno na račun sportski širokog, dugačkog i niskog prednjeg dijela te stanjenih stražnjih prozora, koji ukupnom izgledu udahnjuju zgodnu dozu dinamike.
Međutim, odličan dizajn krivac je za smanjenu preglednost unatrag, posebno pri bočnom parkiranju. Parkirni senzori (ili kamera) zato su zlata vrijedna pomoć, no serijski dolaze jedino u paketima Attraction i Revolution. Dojam veličine ne blijedi ni u unutrašnjosti. I na stražnjem sjedalu puno je prostora za koljena i glave, a nije lažan ni dojam velike širine. Ni krupnije osobe neće se dodirivati laktom ni kad se jače uleti u zavoj. Šesticu je lako zavoljeti i zbog odličnih, posebno konstruiranih sjedala, sličnih kao u CX-5.
Dojam u kabini poboljšava temeljita zvučna izolacija, koja i visoke okretaje dizelaša u unutrašnjosti pretvara tek u prigušeno ugodno brundanje, kao u visokoj klasi. Uključujući opremu, u koju u sklopu trećeg paketa Attraction ulaze grijana sjedala, dodirni zaslon, izbornik funkcija na središnjem grebenu. Tek su pretinci u vratima mogli biti veći, a samom dizajnu armature udahnuto malo više originalnosti. Ne zato što ne izgleda dobro, dapače, ugodna je i nerazmetljivo elegantna, ali je gotovo identična već viđenoj u CX-5.
Prtljažnik? Obujmom od 522 litre nije rekorder, premda je u praksi i to više nego dovoljno da se ne ostane razočaran, tim više što je promišljene izvedbe i fine obrade. U vožnji je - bomba. Udobna, sigurna, besprijekornih performansi i dinamična, a vrlo ekonomična. Sa 150 dizelskih konja i 380 Nm iz 2,2-litrenog dizelaša nije ultimativni sprinter, no zapanjuju lakoća i brzina kojima guta otvorenu cestu i obavlja pretjecanja. Tek nas je pretjerivanje na mokrom podsjetilo na prisutnost ESP uređaja, a odličan ovjes i precizan upravljač (koji sjajno leži u ruci) neutraliziraju težinu koncentriranu u prednjem dijelu, pa se ovaj karavan p onekad doima upravljiv kao neka velika Miata.
Upravo kad se oštro krene kroz zavoje pokazuju se prednosti ukupne težine manje za oko 150 kilograma od konkurencije. Potrošnja je za pohvalu, čak i u gradu, zahvaljujući naprednom I-Eloop uređaju prikupljanja energije nastale kočenjem te nenametljivom Start/Stop uređaju. Manje od 7 litara nije teško ostvariti ni u gustom prometu Zagreba, a na otvorenoj cesti dohvatljivo je i manje od 4,5. Uglavnom, Šestica s dizelskih 150 KS izvrstan je karavan, koji i ne mora biti skup kao naš bogato opremljen testni primjerak. S osnovnom i solidnom opremom Emotion košta 207.900 kuna, a u odnosu na konkurenciju to je vrlo zanimljiva cijena.
6 WAGON 2.2 CD ATTRACTION
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 4 cil.
Obujam 2191 ccm
Snaga 110 kW/150 KS pri 4500/min
Moment 380 Nm pri 2000/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 481 x 184 x 148 cm
Osovinski razmak 275 cm
Prtljažnik 522/1632 litre
Gume 225/55 R 17, Dunlop
Masa 1420 kg
C02 ispuh 127 g/km
Brzina 204 km/h
0-100 km/h 9,8 sekundi
Potrošnja 5,8 l/100 km
Cijena 241.800 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....