TEST

MAZDA 6 Igra savršeno i bez turbo dopinga

Bogato opremljena i udobna, Šestica privlači poglede dojmljivim izgledom, a vozačku dušu časti snažnim, uglađenim i iznenađujuće štedljivim atmosferskim benzincem sa 192 KS i brzim automatikom

U eri modernih turbobenzinaca ponuditi veliku limuzinu s atmosferskim motorom, dokaz je potpune vjere u svoj proizvod. Upravo to pokazuje atraktivno dizajnirana Mazda 6, opremljena velikim četverocilindarskim 2,5-litrenim benzincem sa 192 KS.

I odmah ćemo, bez krzmanja reći: doslovce smo se zaljubili u ovu kombinaciju, hrabro izašlu izvan turbo-struje. Ne samo zbog potrošnje, nestvarno niske s obzirom na kapacitete čitavog pogona. Jer, svega oko sedam litara na otvorenoj cesti i oko devet u gradu isprva nas je ostavilo u čudu, kojeg se nismo uspjeli riješiti sve do kraja testa. Motor je u stvari usavršena osnova dosadašnjeg iz prethodne Šestice, a u okviru inženjerskog pristupa SkyActive na njemu je napravljen čitav niz radikalnih inovacija u cilju smanjenja težine, potrošnje i štetnih sastojaka ispuha. Pritom su najistaknutiji elementi novokonstruirani i lakši klipovi, nova koncepcija ispuha, izravno ubrizgavanje goriva, napredni i-Eloop uređaj ponovnog korištenja pohranjenog viška kočne energije (uključuje brz i mekan Start/Stop uređaj) te visoka kompresija 14:1, najveća među benzinskim motorima.

Rezultati? Snaga veća za 22 KS i moment za 31 Nm u odnosu na stari motor, puno brži i mekaniji odziv na gas te potrošnja manja za gotovo 2 litre na 100 km! A to nije sve… U praznom hodu i pri niskim okretajima motor je fascinantno tih, a stisne li se gas muški i okretaji nagaze do crvenog, ne ustručava se kroz dvije ispušne cijevi i sportski zagrmjeti. Istina, u laganom režimu rada ne povuče odmah snažno kao turbo, ali zahvaljujući maloj ukupnoj težini auta od svega 1350 kilograma nije ni zamjetno sporiji, dok gotovo bezobrazno brz postaje od srednjih prema visokim okretajima.

I premda je prilično okretna i na upravljaču ne odaje dojam dugačke limuzine s najdužim osovinskim razmakom u srednjoj klasi (2,83 metra), ovu Šesticu zbog njenog osebujnog motora ne treba smatrati sportašem koji će zavoje osvajati lakoćom kompakta. To je prvenstveno vrlo brza, prostrana i udobna limuzina koja na brzim cestama i njihovim dugim, otvorenim zavojima leži kao na tračnicama, pritom časti finim zvukom motora i iznenađuje umjerenom potrošnjom.

Električni servo upravljač malog promjera, precizan u zavojima i ugodan na ravnom te čvrsta sjedala prisnažuju užitak vožnje, a automatski mjenjač velik je i posve neočekivan bonus čitavoj priči. Premda je riječ o mjenjaču bez dvije spojke, radi baš kao takav, a ponekad i bolje. Usavršena izvedba s novom višelamelnom spojkom osigurava vrlo brzo i mekano uključivanje sljedećeg prijenosa, što je posebno uočljivo u sekvencijalnom programu rada, pri šaltanju polugicama iza upravljača. Ovjes je pritom velikodušno tolerantan na pretjerivanja i na grubljoj podlozi sjajno pripitomljuje dugačak stražnji dio, koji ljuto reagira tek na grubu poprečnu neravninu.

Jedinu pravu manu ove Šestice nalazimo samo u cjeniku, u kojem vidimo da se za približnu cijenu nudi i najsnažniji Mazdin dizelaš sa 175 KS. Ipak, probajte ovaj atmosferac, sigurno smo da će vas natjerati da se zamislite.

Mazda 6 2.5 Revolution A/T

TEHNIČKI PODACI

Motor: benzinski, atmosferski

Obujam: 2488 ccm

Snaga: 141 kW/192 KS pri 5700/min

Moment: 256 Nm pri 3250/min

Mjenjač: automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije: 486,5x184x145 cm

Osovinski razmak: 283 cm

Prtljažnik: 490 litara

Gume: 225/45 R 19, Bridgestone

Težina: 1350 kg

Co2 ispuh: 148 g/km

MJERENJA

Brzina: 223 km/h

0-100 km/h: 7,9 sekundi

Potrošnja: 8,5 litara

CIJENA 271.900 kn

S DOPLATAMA 281.580 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. studeni 2024 05:48