Bilo je to pred gotovo puna dva desetljeća kad je Honda, potaknuta uspjehom Toyote RAV4, u proljeće 1998. predstavila prvu generaciju Hybrid Recreation Vehicle ili, skraćeno, HR-V. Povišeni peterosjed s trojim vratima, automatski uključivim pogonom na sva četiri kotača i skupom stražnjom osovinom (De Dion) bio je, međutim, ispred svog vremena, pa je proizvodnja prekinuta već 2006.
Foto: Ivan Lacković
U danas najperspektivniji razred Japanci su se odlučili vratiti tek lani, nakon što su tržištem već zavladali Renault Captur, Opel Mokka, Mazda CX-3, Peugeot 2008... Srećom, druga generacija je zadržala štošta od originala. Istini za volju, straga je sad polukruta osovina i više nije u ponudi s pogonom 4x4.
Na našem se tržištu pojavio u rujnu, s dva motora - beskrvnim 1,5-litrenim benzincem sa 130 KS i sjajnim 1,6-litrenim turbodizelašem sa 120 KS, poznat iz broj većeg CR-V. Četverocilindraš s turbopunjačem promjenjive geometrije doslovce se poigrava 27 centimetara kraćim i 130 kilograma lakšim HR-V. Sprint do stotke svladava za okruglih 10 sekundi, a na autocesti lakoćom dohvati krajnjih 192 km/h. Tajna je u raskošnom okretnom momentu od 300 Nm pri 2000 okretaja i sjajno proračunatom 6-stupanjskom ručnom mjenjaču, zbog čega se u prosjeku zadovoljava sa svega 6,5 litara. Ukratko, doplata od 7300 kuna u odnosu na benzinac 1.5 i-VTEC vrijedi svake lipe...
Osmijeh na lice mame i pojedini detalji u unutrašnjosti. Primjerice, Magic Seats. Kod stražnjih se sjedala ne preklapaju samo nasloni (prema dolje), nego i sjedeća površina (prema gore). Prostora je ispod u izobilju, jer je spremnik goriva smješten ispod prednjih sjedala, pa se iza prednjih sjedala bez problema mogu uspravno prevoziti stvari poput bicikla ili sobnih biljaka. Tijesno nije ni u prtljažniku. Već u osnovnom položaju proguta rekordne 453 litre, a s preklopljenim stražnjim sjedalima čak 1473 (i još 60 dodatnih u paketu Executive). Straga se sjedi opuštenije nego u suparnicima, a sprijeda će se još uvijek ugodno osjećati i viši od 190 centimetara. U oči prvo upadaju na dodir osjetljivi prekidači ventilacije, klavirski lak oko minijaturne ručice mjenjača i središnji zaslon za navigaciju od 17,8 centimetara. Nažalost, i detalji od jeftine, tvrde plastike.
Premda je straga polukruta osovina, a i od tla je udaljen 17 centimetara, HR-V se vozi okretno gotovo poput Civica. U dugim zavojima nema potrebe za ispravljanjem putanje, u oštrima blago podupravlja i jedva primjetno se naginje, a i upravljač pruža dovoljno povratnih informacija. I nije neudoban, unatoč doplatnim gumama 225/45 R18.
Cijenom od 246.890 kuna za vrhunski paket opreme Executive Navi, plus dodatnih 27.000 kuna za metalik lak, aluminijske pragove i zaštitu podvozja te naplatke od 18 cola, HR-V se svrstao u društvo skupljih primjeraka, poput Mazde CX-3, Fiata 500X i Minija Countryman. Ništa vam, međutim, neće nedostajati ni u osnovnom paketu Comfort, jeftinijem čitavih 47.000 kuna...
1.6 i-DTEC Tehnički podaci Motor turbodizelski, 4 cilindra Obujam 1597 ccm Snaga 88 kW/120 KS pri 4000/min Okr. moment 300 Nm pri 2000/min Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Dimenzije 429 x 177 x 160 cm Osovinski razmak 261 cm Prtljažnik 453-1473 litre Gume 215/60 R16 Masa 1404 kg Ispuh CO2 104 g/km Mjerenja Najveća brzina 192 km/h 0-100 km/h 10,0 sekunda Potrošnja 6,5 l/100 km Cijena 246.890 kuna S doplatama 277.980 kuna
Oprema Elegance: aut. dvozonska klima • daljinsko zaključavanje • senzor za svjetla i kišu • aktivni nasloni za glavu sprijeda • el. podizači stakala • grijana prednja sjedala • višenamjenski upravljač • el. grijani i podesivi retrovizori • CD/USB/Aux+Bluetooth • 6 zvučnika • aluminijski naplaci (16 cola) • aut. kočenje u gradu • upozorenje na frontalni sudar i napuštanje voznog traka • tempomat • kožni upravljač • navigacija
Doplate: metalik lak • aluminijski pragovi i zaštite podvozja • aluminijski naplaci od 18 cola Ukupno 27.000 kn |