Čudovište od motora ugraditi u karavan prvi su se sjetili ljudi iz Audija još daleke 1994. Posao su, međutim, prepustili inžinjerima iz Porschea, koji su 2,2-litreni peterocilindraš nasviran na 315 KS ugradili u karoseriju Audija 80 Avant. I tako je nastavo RS 2 Avant, koji se mogao nositi s Porscheom 911.
Na odgovor nije trebalo dugo čekati - Mercedes je tri godine kasnije ponudio C 43 AMG T sa 310 KS. BMW je, međutim, ostao po strani, premda je M3 postojao još od 1986., a karavan Touring od 1987. I tako gotovo puna tri desetljeća, sve do ljeta 2022. kad je na Festivalu brzine u Goodwoodu stigao prvi M3 Touring, isključivo u snažnijem izdanju Competition sa 510 KS i obavezno s pogonom na sva četiri kotača xDrive.
Sprijeda se s istom kontroverznom maskom hladnjaka, golemim otvorima za hlađenje motora i čak 7,6 centimetara širim blatobranima iznad superširokih guma 275/35 ZR19 gotovo i ne razlikuje od limuzine M3. Straga je, dakako, već na prvi pogled jasno da je riječ o karavanu, ali majstorski dizajniranom - s malim stražnjim staklom, četirima ispušnim cijevima, difuzorom i još širim gumama 285/30 ZR20.
Praznik za oči, pogotovo s detaljima od ugljičnih vlakana (4150 eura), crnim naplacima od kovanog aluminija i zlatnim čeljustima karbokeramičkih kočnica (8800 eura). Čak i u prilično samozatajnoj sivoj boji Brooklyn Grau.
Iza električno pokretanih petih vrata sa zasebnim otvaranjem stakla krije se samo 30 litara više prtljažnika nego u limuzini M3. Ne zvuči puno, sve dok ne otkrijete da je riječ o priličnih 500 litara, a s preklopljenim naslonom stražnje klupe čak 1510.
Sasvim dovoljno za četveročlanu obitelj, pogotovo što je i prostora za koljena i glave na stražnjoj klupi na pretek, zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 2,86 metara i krovu na ne preniskih 1,44 metra.
Na udobnim sjedalima s dovoljno oslonca u zavojima sjedi se ugodno nisko, a sve je na očekivanom mjestu – od upravljača s ručicama za izmjenu stupnja prijenosa i minijaturne ručice automatskog mjenjača do blago zakrivljene dvostruke digitalne instrumentne ploče i rotirajućeg izbornika posljednje generacije operativnog sustava iDrive 8.0.
Obiteljski auto? U svakom slučaju, ali kakav! Pod prednjim se poklopcem M3 Touringa, naime, krije snažnije izdanje provjerenog 3,0-litrenog rednog šesterocilindraša sa 510 KS i oznakom S58.
S dva monoscroll turbopunjača, radilicom i klipnjačama od kovanog čelika, klipovima od kovanog aluminija, potpuno promjenjivim upravljanjem ventilima, izravnim ubrizgavanjem pod 350 bara... pravo je remek-djelo inžinjera M GmbH.
Šesterocilindraš, naime, po litri obujma razvija čak 170 KS i doslovce se poigrava ne baš laganim M3 Touringom (1865 kilograma). S pogonom na sva četiri kotača do stotke stiže za svega 3,6 sekundi. Nula do dvjesto 12,5 sekundi. Bolesno!
Prilikom pretjecanja od 80 do 120 km/h stigne za svega 2,7 sekundi, a na autocesti lakoćom dohvati elektronički ograničenih 250 km/h (280 km/h uz paket M Driver’s).
I u svakom trenutku puca od snage. Tajna je, dakako, u čak 650 newtonmetara već pri 2750, pa sve do 5500 okretaja, ali i automatskom mjenjaču s osam gusto posloženih stupnjeva prijenosa te crvenom polju na visokih 7200 okretaja.
Još je ljepše što motor u stopu prate specijalno ojačana karoserija (mulde, krakovi šasije, pregradni zid...), idealan raspored težine (50:50%) i ovjes s elektronički upravljanim amortizerima i aktivnim diferencijalom. Posljedica? M3 Touring se doslovce lijepi za cestu.
Povjerenje pritom ulijevaju izravni upravljač i karbokeramičke kočnice koje ne pokazuju znakove umora ni nakon cjelodnevnoj jurcanja po njemačkim Alpama. I pritom uopće nije neudoban, čak ni na seoskim cestama.
Jedino što je papreno skup. S cijenom od 117.400 eura skuplji je oko tisuću eura od limuzine M3 Competition xDrive, a slično, nažalost, koštaju i suparnici - Mercedes-AMG C 63 S Performance T (476 KS) stoji 127.281 euro, a Audi RS 4 Avant (450 KS) stajao je 112.649 eura. Stajao, jer više nije u prodaji, budući da se očekuje plug-in hibridni nasljednik RS 5 Avant (590 KS).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....