Često vam se u prvim hladnim jesenskim danima pali lampica tlaka u gumama? Razlog: prve hladne noći i topliji dani dovode da se i tlak u gumama mijenja.
Objašnjenje je jasno - gume su, kao i sve ostalo podložne zakonima fizike. Prema Consumer Reportsu, uobičajeno je da se vozačima u jesen odjednom upali lampica za tlak u gumama zbog temperaturnih razlika. Danju temperature ponegdje mogu prelaziti 20 °C, a noću pasti i do 0 °C. Ako automobil duže stoji ta se razlika čak može i vidjeti na samim gumama.
Proizvođači guma navode da za svaki pad temperature zraka od 6°C, gume mogu izgubiti 0,07 bar tlaka. S padom od 18 °C, tlak zraka u kotaču može lako znakovito pasti, što osjetljivi senzori mogu procijeniti kao potencijalni problem, pogotovo ako prije niste provjeravali tlak u gumama.
Rješenje je jednostavno - preporučuje se u svakom slučaju ručno provjeriti tlak u gumama i po potrebi ih napuhati na potrebne vrijednosti. Zimi im je optimalan tlak jednako važan kao i ljeti, ako ne i važniji.
Premalo napumpane gume se brže troše, negativno utječu na potrošnju goriva i ne osiguravaju optimalno prianjanje vozila na mokrim ili snježnim cestama, što može dovesti do opasnih situacija.