dobro je znati

Klima u autu slabo radi, kabina smrdi, magle se stakla: Ovo je 5 stvari koje rješavaju te probleme

Težak i zagušljiv zrak u autu je problem, posebno ljeti. Razlog: manjkavo ili nikakvo održavanje ventilacije i klime

Održavanje ventilacije i klimatizacije, ilustracija

 Profimedia

Pogotovo ljeti u kabini "zavlada" gust zrak i to u doslovnom smislu riječi. Razlog: održavanje sustava za klimatizaciju često se zanemaruje u hladnijim mjesecima godine. Poznato je pravilo da ako želite da klima uređaj i po ljeti radi kvalitetno, koristite ga i na jesen te povremeno i zimi barem jednom tjedno kad su temperature iznad nule.

Zato ne čekajte vrućine da biste provjerili rad klime nego ranije. To će vam dati dovoljno vremena za eventualno uklanjanje nedostataka ili kvarova. Nekorištenje dovodi to do toga da se bakterije u puhalu i na isparivaču klimatizacijskog sustava nesmetano mogu množiti. Rezultat je smrad. Usto, vlaga u unutrašnjosti također stvara loš zrak i uglavnom iza svih problema stoji ista stvar - zanemareno održavanje sustava.

Pet koraka za prevenciju

image

Održavanje ventilacije i klimatizacije, ilustracija

Profimedia

1. Dezinfekcija sustava

Najkasnije kad iz klima uređaj neugodno zasmrdi nakon uključivanja, vrijeme je za dezinfekciju. Znak je to da je sustav prepun bakterija koje su se nastanile u ventilatoru i izravno na isparivaču. Sustav klimatizacije lako možete sami dezinficirati. Najčešći se koriste posebni sprejevi za dezinfekciju ventilacije. U automobilu se nekoliko minuta raspršuju dok radi klima uređaj. Alternativno, postoje posebne pjene koje se prskaju izravno na isparivač.

image

Održavanje ventilacije i klimatizacije, ilustracija

Profimedia

2. Mijenjajte filtar kabine

Filtar zraka kabine mora se redovito mijenjati. U suprotnom bakterije se također mogu naseliti i tamo te uzrokovati loš miris, a može se skupljati i vlaga. Promjena filtera osobito je važna za osobe s alergijskim anamnezama pa bi se u tom slučaju trebali mijenjati barem jednom godišnje jer sprječavaju ulazak peludi u unutrašnjost.

I oni koji nisu skloni alergijama također mogu nešto učiniti za svoje zdravlje: ako instalirate filter s aktivnim ugljenom, osiguravate da se štetni dušikovi oksidi također filtriraju iz zraka. A koštaju malo više od običnog papirnog filtra. Filtar možete lako zamijeniti sami. Proizvođač svakog automobila je predvidio servisni interval zamjene filtera klime na 10 do 15 tisuća kilometara. Mijenjajte ga na vrijeme.

image

Održavanje ventilacije i klimatizacije, ilustracija

Profimedia

3. Klima uređaj traži brigu

Svaki klimatizacijski sustav s vremenom gubi rashladno sredstvo i to do 15 posto! Nije ni čudo što klimatizacijski sustav s vremenom gubi snagu i na kraju više ne hladi. Zbog toga biste trebali održavati kod stručnjake najmanje svake tri, ili još bolje svake dvije godine.

Ne samo da se rashladna tekućina puni, već se provjerava i nepropusnost klimatizacijskog sustava. Ovo je važno jer gubitak rashladne tekućine ne troši samo klimatizacijski sustav, već zagađuje i okoliš. Nedostatak plina se najčešće pokazuje tako što se kompresor pokreće, ali zrak koji izlazi iz ventilacijskih otvora nije hladan. U servisu provjerite curi li negdje plin pa dopunite.

image

Održavanje ventilacije i klimatizacije, ilustracija

Profimedia

4. Vlaga u kabini

Ako u automobilu miriše na težak zrak to znači prisutnost vlage. U automobilu se skuplja puno vlage, posebno u hladnim mjesecima. Problem se pogoršava neadekvatnim održavanjem vozila: začepljeni odvodi ili porozne brtve vrata tome pridonose.

Čak i oni koji često uđu u automobil s odjećom natopljenom kišom donose vlagu. Prvi znakovi - previše vlažnog nakupljenog zraka brzo iznutra zamagle prozore. Ovdje možete koristiti posebne auto odvlaživače zraka.Pritom klima uređaj također izvlači vlagu iz zraka, ali ako ne djelujete, riskirate ne samo loš miris, već i plijesan.

image

Održavanje ventilacije i klimatizacije, ilustracija

Profimedia

5. Prebacite ventilator na cirkulirajući zrak

Ventilator ne smije biti trajno zatvoren ili prebačen na recirkulaciju, jer tada svježi zrak neće ući u unutrašnjost. Tada vlagu nećete moći izbjeći, a počet će se stvarati i gljivice. Zato je dobro puhač uvijek imati uključen barem na najmanjoj razini puhanja i s dovodom svježeg zraka u kabinu.

Važno: klima uređaj također treba redovito koristiti. Ako ne, stvara se "loš zrak" u kabini, a može se oštetiti i sam klima uređaj ako se doslovno koristi samo sezonski...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. rujan 2024 15:22