Suprotno očekivanjima, klima uređaj u automobilu trebao bi se koristiti čak i zimi, makar i povremeno. To nije samo zbog udobnosti, već i radi sprječavanja mogućih ozbiljnih i skupih kvarova na klimatizacijskom sustavu vozila.
Najčešći problemi koji proizlaze iz nedostatka korištenja mogu se otkriti tek kasnije tijekom ljeta, a najviše će pogođeni biti kompresor klima uređaja i krug sustava.
Kompresor, koji pokreće cirkulaciju rashladnog plina, često doživljava kvarove ako je predugo isključen. Popravak ovog ključnog dijela, nužnog za proizvodnju hladnog zraka, može koštati oko 550 eura.
Isključivanje klima uređaja od rujna do lipnja može uzrokovati i druge probleme, uključujući pucanje brtvi kruga i ispuštanje plina.
Rješavanje curenja i nadopunjavanje plina može iznositi i do 250 eura. Redoviti pregledi i potrebno nadopunjavanje plina koštaju između 60 i 120 eura, ovisno o modelu automobila i radionici.
Kako pravilno koristiti klima uređaj zimi?
Iako može biti izazovno pronaći trenutak kada vam je stvarno hladno u automobilu tijekom zime, preporučljivo je barem jednom ili dva puta mjesečno uključiti klima uređaj (pritiskom na tipku A/C, kako bi kompresor radio) tijekom 15 minuta.
Ovime će se osigurati da motor klimatizacijskog sustava radi povremeno, što će otežati nakupljanje prljavštine u krugu i filterima.
Ako vaš sustav omogućuje podešavanje temperature, postavite je na 17 ili 18 stupnjeva. Ovo može poslužiti i kao prilika za odmagljivanje vjetrobranskog stakla, budući da hladan zrak, iako sporiji za ovu svrhu, pomaže u uklanjanju vlage iz kabine.
Kako prepoznati kvar klima uređaja?
Korištenje klima uređaja zimi također može poslužiti kao provjera ispravnosti sustava i otkrivanje eventualnih kvarova prije ljeta. U hladnijim mjesecima može biti teže primijetiti nedovoljno hlađenje sustava (što se obično događa kada krug izgubi dio plina), ali jedan pokazatelj može biti produženo vrijeme potrebno za odmagljivanje vjetrobranskog stakla.
Ako primijetite neugodan miris plijesni kada je klima uključena, to može ukazivati na višak prljavštine u filtru, što također zahtijeva promptnu intervenciju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....