TEST RABLJENOG

TRENUTAK ISTINE: JE LI RABLJENI VW GOLF VII, sveta krava polovnjaka u Hrvata isplativa kupnja?

Po svemu, rabljena Sedmica koja je još na tržištu u verziji 7,5 nastavlja blistavu karijeru svojih prethodnika u brzom pronalasku sljedećeg vlasnika. Tražen je zbog kvalitetne izrade koja miriši na trajnost, predvidivosti u vožnji, štedljivih dizelaša i, naravno, sjajnog držanja cijene
 Ivan Lacković

Kupujete rabljeni kompakt do pet godina starosti? Htjeli-ne htjeli, misli će prvo krenuti prema Golfu, kralju rabljenih, ili svete krave kako vam draže, već desetljećima ne samo na našim prostorima. Vrijedi li to i danas za posljednju Sedmicu koja od Šestice preuzima titulu auta koji se najviše uvozi i najlakše dalje proda?Vrijedi! Sedmica kapitalizira ugled stvoren prijašnjim generacijama, temeljen na trajnosti, izdržljivosti, jakom držanju cijene i lakoj daljnjoj prodaji - na kraju krajeva, i sama ga masnim potpisom potvrđuje. Moderno, ali odmjereno dizajnirana karoserija će i za deset godina izgledati gotovo jednako dobro, izvana i iznutra. A fantastično čvrsta unutrašnjost i njena masivna izvedba s jednako takvim zvukom zatvaranja vrata, temeljita zvučna izolacija i trajni materijali vlasniku već na prvu daju odgovor na pitanje zašto je Sedmica traženija, makar i skuplja od ostalih u klasi.

Foto: Ivan Lacković

U boljim izvedbama, s više tehnologije i probranijim materijalima, nije lažan ni premium osjećaj. Zajedno s jednostavnim kontrolama, dobrim položajem za volanom na vlasnika sve to djeluje smirujuće, dajući osjećaj ugode, kvalitete i sigurnosti, na koncu i povjerenja u auto. I još nešto: osnovna oprema nije više škrta kao u prijašnjim generacijama. Ljudi sve navedeno vole i cijene, što god netko mislio o tome. Sedmica, naravno, nije bezgrešna. Zabilježeno je nekoliko servisnih akcija bez utjecaja na samu vožnju, a prema institucijama ADAC i Dekra u samom je vrhu pouzdanosti u svojoj klasi i starosnoj kategoriji. I kad ima više od sto tisuća kilometara lijepo se vozi, kao što pokazuje naš uredno održavan primjerak. Ovjes ima dosta dugačak, ali i čvrst hod i uvjerljivo prelazi preko rupa i podjednako je dobar u opuštenoj vožnji, koliko i na jačem stiskanju gasa. Dobro je izbalansiran kompromis udobnosti i oštrine i mnoge klasične vozače to svojstvo osvoji. Motor? Mnogo ih je u Sedmici, ali na hrvatskim cestama osim gdje kojeg 1.2 TSI benzinca ili velikog 2.0 TDI dizelaša, u 99 posto slučajeva radi osnovni 1.6 TDI motor, sa 90 ili 105 KS.

Ivan Lacković

S godinama se, ne samo u Golfu, pokazao kao štedljiv, pouzdan i trajan, za prosječnog vozača dobrih kapaciteta i umjerenog troška održavanja. Aduti koji ostavljaju pozitivnog traga su i jake kočnice, dobar mjenjač s mesnatom ručicom i čvrsto ležanje. A ciljate li DSG, ne oklijevajte ga odvesti u dobar servis na provjeru rada, jer neodržavan primjerak može stvoriti ozbiljan trošak popravka. Sedmici je, uglavnom, teško pronaći objektivnu manu i kritike se uglavnom temelje na neupućenosti ili subjektivnom stavu. Da nije tako, ne bi bila na vrhu liste najpoželjnijih rabljenih i nastavljala Golfovu tradiciju čvrste valute – auta koji snažno drži vrijednost kao rabljeni, a unatoč tomu brzo i lako nalazi sljedećeg vlasnika.

Ukratko

Motor 1.6 TDI s godinama se pokazao kao pouzdan, trajan i vrlo štedljiv motor solidnih performansi, pa je gotovo svima prvi izbor. Nema zamjerki niti na prostranost koju Sedmica nudi

Ovjes nije najudobniji u kompaktnoj klasi, ali ima dovoljno dugačak hod da fino, tupo i bez buke guta rupe. Dobar je kompromis oštrine i udobnosti. Sedmica ima trajne materijale koje nećete brzo istrošiti, kao u prijašnjim Golfovima, ali i čvrstu izradu koja ulijeva povjerenje

I u primjercima koji iza sebe imaju više od 100 tisuća km rijetko kada ćete začuti kakav cvrčak. Masivna izrada i nenapadan interijer djeluju na vozača smirujuće. Velik je izbor motora i mjenjača, ali hrvatski vozači fokusirani su na dizel 1.6 TDI, štedljivu i za održavanje podnošljivu kombinaciju

RIJEČ STRUČNJAKA

A što da vam kažem, počeo je priču o svojim iskustvima s prodajom rabljenih Golfova VII Marko Tustić prodajni savjetnik u centru rabljenih AutoMaxx u zagrebačkom Žitnjaku: često se dogodi da Sedmicu prodamo vrlo brzo nakon što je pustimo u ponudu, ponekad već istog dana. Radi se o dobro održavanim autima izašlim iz lizinga, nađe se pokoji iz uvoza, a s obzirom na reputaciju koju Golf ima kod hrvatskih vozača, da im je starost najviše pet godina, gotovo svi su s dizelskim motorima 1.6 TDI i uz sve to dajemo garanciju, gnjavaže s prodajom nikad nema.

Golf 1.6 TDI 105

Kilometara 112.700

Godište 2014.

Cijena 99.900 kuna

Motor turbodizelski

Obujam 1598 ccm

Snaga 77 kW/105 KS pri 3000-4000/min

Moment 250 Nm pri 1500-2750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 426 x 179 x 145 cm

Međuosovinski razmak 264 cm

Težina 1295 kilograma

Prtljažnik 380 litara

Brzina 192 km/h

0-100 km/h 10,7 sekundi

Izmjerena potrošnja 5,4 l/100 km

C02 ispuh 99 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 300 kn

Disk pločice (par) od 250 kn

Spojka i zamašnjak od 3240 kn

Kompresor klime od 2120 kn

Vilica od 240 kn

Spona od 145 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. rujan 2024 19:09