Kako raste popularnost novih SUV automobila, tako se sve veći interes prelijeva na rabljene modele. Niti Opel Antara kao rabljena nema većih muka s daljnjom prodajom, čemu ide na ruku i tradicionalno dobra reputacija Opela kod hrvatskih vozača. Premda, malo tko zna da se Antara zapravo proizvodila u Južnoj Koreji, u tvornici iz koje je dolazila i svojedobno još prodavanija Chevrolet Captiva. Mnogima je to jamac veće temeljitosti i preciznosti u izradi, ali nekima, zbog imidža, ipak malo (bespotrebno) smeta. I platforma je jednaka kao u Captivi, ali i to je malo tko znao…
Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA
Premijeru je Antara imala u jesen 2005. godine, počela se prodavati 2006., a u jesen 2010. godine pokazan je redizajniran i tehnički i izvedbeno osjetno poboljšan model, koji se takav zadržao sve do kraja proizvodnje. Kakva je rabljena Antara? Prema riječima iz prve ruke, od jednog od najboljih Opelovih ovlaštenih servisera, s Antarom nema većih loših iskustava niti su, izuzev slinjenja ulja, zabilježeni kvarovi ili problemi koji se učestalo ponavljaju. Najviše je pritužbi zapravo, na nešto veću potrošnju 2,0-litrenog dizelskog motora, ugrađivanog do redizajna. Litra do dvije više od konkurencije doduše nije tako strašno, ali onome tko radi veliku kilometražu nije ni malo. Motor je i malo grublji u radu, posebno pri hladnom startu i jačem ubrzanju, ali je s druge strane trajan i izdržljiv. Proizvodila ga je talijanska tvrtka VM Motori. Poboljšan, 2,2-litreni motor uveden je 2011., nakon redizajna.
Sporadično se pojave primjedbe vlasnika na zazore u ovjesu, mutno staklo glavnih svjetala, na potrebu čestog mijenjanja žarulja, slabljenje amortizera, otkazivanja ponekog senzora ili gubitka pojedinih kristalića info zaslona, ali ne može se govoriti o učestalim pojavama. Antara se mnogima dopada i zbog robusnog izgleda, pa i dosta visokog položaja sjedenja. Interijer joj je još uvijek dosta moderan, u pravilu i dobro opremljen, ali treba znati da se obloge koje su najviše na udaru korištenja poput volana, rukohvata vrata ili ručice mjenjača, dosta brzo površinski istroše pa izgledaju neugledno i traže tapetarsku obnovu. Povratak u stanje novog nije skup, mjeri par stotina kuna. Zamjerke se mogu čuti i na dosta krutu plastiku, ali i sjedala od kojih se očekuje čvršće bočno držanje, posebno ako su u pitanju kožna.
Naginjanje u zavojima, tromi prebačaji težišta, relativno umorni automatski mjenjači i tek solidni ručni znaci su da Antara nije stvorena za brzu, već smirenu i komfornu vožnju. Osim verzija s prednjim postoje i izvedbe s 4x4 pogonom, ali zahtjevne offroad avanture ne treba tražiti. Tko sve to uvažava i redovito održava svoj „terenac“, imat će zadovoljstvo solidne vožnje trendovske klase, još uvijek dovoljno moderne, po umjerenoj cijeni.
RIJEČ STRUČNJAKA
Predrag Filipović, prodajni savjetnik u Das WeltAutu nema loših riječi o Opelovom terencu. Izgledom možda nije atraktivan kao neki modeli konkurencije, ali ima dosta kupaca koji baš vole decentan dizajn, koji ne ostari preko noći. Dobar Opelov imidž pomaže da Antara relativno brzo ode u ruke novog vlasnika, unatoč tomu što njene motore prati glas nešto većih potrošača. S druge strane, mehanika je dosta robusna i izdržljiva, pa su i primjerci koji se otkupljuju nezahtjevni za pripremu prije stavljanja u daljnju prodaju. Opel Antara (2006.- 2015.) 2.0 CDTI 4x4 Godište 2007. Cijena 71.900 kuna Kilometraža 242.800 km Motor turbodizelski Obujam 1991 ccm Snaga 110 kW/150 KS pri 4000/min Moment 320 Nm pri 2000/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 458 x 185 x 170 cm Međuosovinski razmak 271 cm Težina 1755 kilograma Prtljažnik 370/865 litara Brzina 180 km/h 0-100 km/h 10,3 sekundi Izmjerena potrošnja 8,4 l/100 km C02 ispuh 198 g/km |