POLOVNI AUTOMOBILI

RABLJENI VW GOLF IV Preporučljiv i danas, a osim o TDI motoru, dobro je razmisliti i o 1.6 benzincu

 
 Željko Puhovski / CROPIX

Od kad je 1997. godine predstavljen VW Golf IV, tih je dvadeset i jedna godina do danas prošla kao u hipu, sada je već aktualna sedma generacija, a ni osma nije daleko od premijere. Koliko to prilike dopuštaju (ili uglavnom ne dopuštaju) domaćim kupcima polovnih automobila koji žele igrati na sigurno pa se odluče za razvikani njemački kompakt, izbor modela i godišta doista je velik svih generacija. No, ako se ne mogu "rastegnuti" do "Petice" ili "Šestice", Golf četvrte generacije još se uvijek pokazuje dobrim izborom. Stanje na našem tržištu polovnih "Četvorki" je šaroliko po pitanju godišta, stanja, motorizacije i prijeđenih kilometara pa se tako cijene kreću od kakvih 1000 eura za islužene modele ranih godišta s 1.4 i 1.6 benzincima ili SDI dizelašem, pa do 5000 eura za modele novijih godišta s oznakom TDI na poklopcu prtljažnika i manje prijeđenih kilometara.

Željko Puhovski / CROPIX

Inače, VW Golf IV se proizvodio do 2003. godine na platformi koju je dijelio s ranije predstavljenim Audijem A3 te Škodom Octavijom i Seatima Leonom i Toledom i nije tajna kako je VW strahovito podigao kvalitetu izrade i zaštite od korozije te generacije u odnosu na prethodnu treću generaciju, tako da čak ni Golf V nije bitno bolje "složen" automobil od četvorke. No, premda ima bezbroj vrlina, i Golf IV ima manjkavosti koje su se s vremenom iskristalizirale, poput problema s podizanjem prednjih stakala, selenima prednjeg ovjesa, amortizerima koji se brzo troše, dok su danas jedan od većih problema i porozna crijeva, pa dolazi do gubitka rashladne tekućine. Još jedna slaba točka na koju kod kupovine treba obratiti pažnju je glavni kočioni cilindar koji se također pokazao slabom točkom.

Željko Puhovski / CROPIX

Kod TDI motora primjerice kao osjetljiv dio, statistike navode mjerač protoka zraka. S obzirom na to da je Golf IV već zašao u godine i da mnogi primjerci na leđima često imaju i preko 300.000 prijeđenih kilometara, kod kupnje primjeraka s TDI motorima valja imati na umu i moguće veće popravke ili reparacije, poput turbo punjača, visokotlačne pumpe, brizgaljki... Možda se ovdje zato kao boljom opcijom, jer je bitno jeftiniji za održavanje, pokazuje Golf s izdržljivim 1,6-litrenim 4-cilindrašem od 102 KS koji osim što je jeftiniji u oglasima i jeftiniji za održavanje.

Željko Puhovski / CROPIX

Atmosferski 1.9 SDI stroj je robustan, ali sa 68 KS i dosta trom, dok TDI motori raspolaže rasponom snage od 90 do 150 KS. Sa sustavom ubrizgavanja pumpa-brizgaljka nešto su bučniji u radu, ali i iznimno štedljivi. Ima u ponudi i primjeraka sa snažnijim benzincima često pristiglih iz uvoza, a riječ je o poznatim 1.8T, 2.0, V5 i 3.2 V6 motorima koji su vozili u pravilu oni željni brze vožnje pa i takvi primjerci mogu biti već dobro isluženi. Po pitanju karoserijskih izvedbi u ponudi je bio kompakt s tri i li pet vrata te karavan, ali i kabriolet koji je ispod kože ipak bio Golf III s jakim redizajnom.

Željko Puhovski / CROPIX

Dobra je vijest da dijelova ima i originalnih i zamjenskih, gotovo pa na "svakom uglu", a ako ćete Golf IV ponovo prodavati tad valja imati na umu da ako je dobar, neće biti puno pregovaranja i spuštanja cijene s idućim kupcem. Zaključak: Golf IV - da, ali novijeg godišta, s manjom kilometražom, a ni benzinac nije loš izbor s obzirom na niske troškove održavanja....

Željko Puhovski / CROPIX

Unutrašnjost/praktičnost/udobnost

Solidna izrada i mekana plastika dobro se nose s godinama, prtljažnik ima 345 litara i nije ogroman, sprijeda se sjedi odlično dok je straga za današnje pojmove tijesno za koljena odraslih putnika

Ovjes Golfa IV je dobro odmjeren kompromis udobnosti i ležanja. Naravno ako su ovjes i amortizeri ispravni. Svatko će lako upravljati Golfom IV, upravljač je lagan i auto se vozi opušteno

Željko Puhovski / CROPIX

Najpopularniji motor TDI

Primjerci s TDI motorima od 90 i 110 KS najčešći su i najtraženiji. Imaju odličan okretni moment i nisku potrošnju (5,3 litre), no već smo spomenuli kako se s obzirom na troškove održavanja isplati se pogledati i 1.6 16V benzinac od 102 KS koji troši 8 do 9 litara. Motor 1.4 16V od 75 KS troši jednako, a tromiji je i slabije se nosi s 1180 kg Golfa IV...

Željko Puhovski / CROPIX

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. rujan 2024 23:53