SAVJETNIK AUTO KLUBA

Rabljeni: Škoda Fabia (1999.-2007.) jednostavan je, ali vrlo solidan i pristupačan gradski auto

Prva Fabia bila je i prva mala Škoda s Volkswagenovom mehanikom kao u Polu, a stizala je kao hatchback, karavan i limuzina
Škoda Fabia 1
 Škoda

Sjeća li se još tko Favoritke i Felicije? Nekad popularne Škode dostupne radničkom džepu, koje se danas sve rijeđe viđaju na cestama i još rijeđe prolaze na tehničkom pregledu, dobile su krajem 1999. nasljednika Fabiju, prvu gradsku Škodu s platformom, motorima i mjenjačima kakve su imali tadašnji Polo i Ibiza, blizanački modeli iz krovnog koncerna Volkswagen.

image
Škoda Fabia 1
Škoda

Fabia je unatoč jakom tehnološkom napretku zadržala cjenovnu prihvatljivost, a veliki plus joj je bio i dopadljiv dizajn. I danas se mogu čuti komentari kako je prva Fabia ljepša od svih kasnijih generacija. Standardna peterovratna izvedba pokazala se najprodavanijom, popularna je bila i karavanska, a trovolumenska limuzina ostala je pomalo u sjeni.

Prve Fabije danas u kotačima već imaju uglavnom dosta kilometara, neke su promijenile i više vlasnika, no to ne znači da su sve a priori izvožene i istrošene.

image
Škoda Fabia 1
Željko Puhovski/CROPIX

Pretežno su ih kupovali smireniji vozači, skloni urednom održavanju i čuvanju svog jednostavnog, ali u cjelini dobro složenog auta, koji na tehničkim pregledima ima bolju prosječnu prolaznost od “uglednijih” Pola i Ibize. Posebno modeli nakon redizajna 2004. godine, kad su uklonjene dotad uočene boljke.

image
Škoda Fabia 1
Željko Puhovski/CROPIX

O njima je možda suvišno govoriti gotovo 15 godina nakon prestanka proizvodnje, a cjelokupno stanje nakon toliko vremena daleko najviše ovisi o brizi i održavanju prijašnjih vlasnika. Ipak, nije zgoreg spomenuti potencijalno problematične detalje, najviše na serijama prije redizajna, koje inspektori na tehničkom pregledu uočavaju češće od ostalih.

image
Škoda Fabia 1
Željko Puhovski/CROPIX

Mogu se znači, očekivati nemiran rad motora, slinjenja ulja na poklopcu ventila, karteru ulja i kućištu mjenjača, porozna kočna crijeva, nejednako hvatanje stražnjih kočnica, nemogućnost spuštanja prozora zbog sajli koje rado iznenada puknu, a najviše zapravo slabija zaštita električnih instalacija, u koje zna ući vlaga pa funkcije trokiraju.

image
Škoda Fabia 1
Željko Puhovski/CROPIX

Sve to u konačnici nisu stvari čiji popravci zahtijevaju velik novac, nisu ni neočekivani na autima starim 15 do 20 godina, ali nije zgoreg unaprijed znati što se može očekivati. Motori? Ponuda se svodi uglavnom na četverocilindarski benzinac 1.4 MPi, trocilindarski 1.2 HTP i dizele, četverocilindarski 1.9 SDI i trocilindarski 1.4 TDI.

image
Škoda Fabia 1
Željko Puhovski/CROPIX

Četverocilindraši su dugovječni, posebno dizel, benzinac malo više troši, dok trocilindraši imaju više temperamenta, ali da bi malo trošili traže priličnu smirenost na gasu. Najbitnije je pronaći održavan primjerak bez previše kilometara i karambola i tada se u okviru 10 do 20 tisuća kuna, ovisno o godištu, može za male novce imati solidan i dopadljiv gradski auto.

Cijena 19.000 kuna

Godište 2004.

Kilometraža 210.000

Motor turbodizelski

Cilindri/ventili 3/6

Obujam 1422 ccm

Snaga 55 kW/75 KS na 4000/min

Moment 195 Nm na 2200/min

Mjenjač ručni, 5 brzina

Pogon prednji

Dimenzije 422 x 165 x 145 cm

Osovinski razmak 246 cm

Prtljažnik 438 litara

Masa 1160 kg

Najveća brzina 169 km/h

0-100 km/h 14,4 sekundi

Izmjerena potrošnja 5,4 l/100 km

C02 ispuh 122 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 225 kn

Prednje pločice (par) od 170 kn

Spojka komplet Valeo 1250 kn

Hladnjak od 245 kn

Elektropokretač od 670 kn

Alternator od 1005 kn

Kompresor klime od 2590 kn

POVIJEST MODELA

Škoda Fabia I

1999. otkrivanje peterovratne izvedbe, s benzincima 1.0 (50 KS), 1.4 (60, 68 i 101 KS) i 2.0 (115 KS) te dizelima 1.9 SDI (64 KS) i 1.9 TDI (101 KS)

2000. predstavljena karavanska izvedba Combi

2001. predstavljena limuzinska izvedba Sedan

2004. manji redizajn i uvođenje novih motora, benzinaca 1.2 (54 i 64 KS) i dizela 1.4 TDI (75 KS) te 1.9 TDI (131 KS) u sportskoj verziji RS

2006. benzinac 1.4 i dizelaš 1.4 TDI rastu na 80 KS

2007. kraj proizvodnje i lansiranje nove generacije

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 06:37