Mnogi vozači koji nemaju dovoljno novca ili ne žele mnogo platiti za novi automobil često malo pričekaju dok se na tržištu ne počnu pojavljivati rabljeni primjerci stari nekoliko godina i osjetno jeftiniji od novih automobila. To posebno može biti isplativo među skupim automobilima premium klase kojima vrijednost tijekom nekoliko prvih godina rapidno opadne. Tako se rabljeni Audiji A5 Sportback u vrlo dobrom stanju i s relativno malo kilometara danas na tržištu rabljenih mogu naći za iznose do 30.000 eura, što je ogromna ušteda u odnosu na novi auto čija prodajna cijena nerijetko prelazi 50, 60 pa čak i 70 tisuća eura u omiljenim četverocilindričnim verzijama 2.0 TDI, odnosno, 35 TDI i 40 TDI koje imaju od 150 do 204 KS.
No kakav je rabljeni Audi A5 Sportback i isplati li se njegova kupnja? Elegantnija (i skuplja) alternativa tehnički bliskoj limuzini Audi A4 prodavala se od prve polovice 2017. godine.Tada je auto bio svojevrsni pojam za kvalitetni auto srednje klase, a sličan dojam ostavljaju i rabljeni primjerci sedam godina kasnije. Što se tiče izrade i odabira materijala, teško tko može nadmašiti marku iz Ingolstadta, a ta kvaliteta ne blijedi s godinama već samo dobiva dodatnu potvrdu jer materijali izgledaju vrhunski i nakon godina korištenja, a kvalitetna izrada će rijetko dozvoliti da se pojave nekakva "zijevanja" između spojeva materijala i čudni zvukovi u unutrašnjosti koji itekako mogu smetati kupcu ovako skupog auta, pa čak i rabljenog.
Oblik karoserije podsjeća na coupé, a peta vrata daju veliku dodatnu praktičnu prednost u odnosu na limuzinski A4 koji ima klasičan poklopac prtljažnika s manjim utovarnim otvorom. Velika vrata prtljažnika široko se otvaraju i omogućuju lak utovar u A5 Sportback. Automobil donosi relativno mnogo mjesta u kabini tako da je A5 Sportback, osim što je veći "šminker" od A4 ujedno i praktičniji auto. Alternativno, Audi je također nudio A5 kao coupé s troja vrata i kabriolet, no s tim mnogo manje praktičnim i traženim modelom se nećemo ovdje baviti.
Audi A5 Sportback je nudio vrlo širok izbor pogonskih strojeva, no najpopularniji u Hrvatskoj su uvjerljivo dizelaši. Osnovu je ispočetka predstavljao četverocilindrični 2.0 TDI sa 150 KS koji je kasnije preimenovan u 35 TDI i osnažen na 163 KS. Češći je ipak snažniji 2.0 TDI, isprva sa 190 KS, a kasnije s 204 KS pod nazivom 40 TDI. Ovi motori ne pružaju dinamiku sportskih automobila, no više nego dovoljno snage za svakodnevnu agilnu vožnju u svim uvjetima i na svim vrstama cesta. Mnogo rjeđe, ali i poželjne su V& dizelske verzije s trolitrenim motorima čija se snaga ovisno o izvedbi i godištu A5 Sportbacka kretala od 218 do čak 286 KS. Ovaj motor je vrlo robustan, izuzetno kultiviran i u isto vrijeme ekonomičan. Također Audiju A5 Sportback daje izuzetno uvjerljive performanse.
Verzije s dvolitrenim benzincem prilično su rijetke su rijetke na našem tržištu. Ovaj motor je u različitim izvedbama, do kojih su neke i blage hibridne razvijao od 150 do 265 KS u top izvedbi 45 TFSI. Iako je vrlo ugodan za vožnju, ne može se mjeriti s TDI-om u pogledu potrošnje goriva. Prava egzotika su i modeli s 1.4 TFSI motorima koji su se kratko ugrađivali u ovaj auto do 2108. godine. Ovaj osnovni motor nikako ne bismo preporučili jer je "potkapacitiran" u odnosu na auto i definitivno nije pouzdan kao ostali motori A5 Sportbacka, piše njemački Auto bild.
Vrh ponude su S5 Sportback i RS5 Sportback modeli. Slabiji S5 nudili su se kao benzinske i dizelske izvedenice. Dizelska verzija, s trolitrenim V6 ovisno o godini proizvodnje, proizvodi izvrsnih 341 do 354 KS, i možda se isprva može činiti kao dobra kupnja, ali oprez. Jasno je da takvi modeli nisu kupovani da se u njima vozi "nježno od A do B" i zbog toga mogu imati dosta skrivenih problema. Također, njihovo održavanje može biti izuzetno skupo. Benzinski trolitreni V6 TFSI S5 snage 354 KS može biti još veća zamka, a povrh toga i velik potrošač goriva. Tu je i sportski RS5 Sportback, no on je i svojom cijenom i karakteristikama - priča za sebe. Auto s V6 benzinskim biturbo motorom od 450 KS do stotke ubrzava za 3,9 sekundi i juri do 290 km/h u Competition izvedbi, no za takav rabljeni auto morate izdvojiti najmanje 50, 60 tisuća eura.
Audi A5 Sportback je u svojim "normalnim, civilnim" verzijama vrlo ugodan i udoban automobil za duge relacije. Unatoč kilometraži može pružiti lijep i ugodan doživljaj u vožnji. Ipak, ako vam je uživanje u živahnoj vožnji glavni motiv za kupnju ovog automobila svakako preporučujemo odabir neke Quattro verzije koja je osjetno uvjerljivija od onih s prednjim pogonima.
Audi A5 doživio je suptilni redizajn modela u jesen 2019. koji je donio tehnička poboljšanja i vidljivo promijenjenu prednju masku. No verzije prije i poslije redizajna se nimalo ne razlikuju po doživljaju vožnje i kvalitete.
A5 Sportback je vrlo zahvalan i kvalitetan auto kojeg bismo preporučili kao rabljeni, ako ste spremni na veće troškove održavanja. No u ovoj cjenovnoj klasi, bez obzira na to koji auto kupujete, uvijek biste prije kupnje morali napraviti vrlo intenzivne provjere povijesti automobila, i dati detaljno provjeriti automobil u nekoj servisnoj radionici kako velim novac ne biste dali za "mačka u vreći".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....