vodič za kupnju

Rabljeni Alfa Romeo Giulia: Nakon 10 godina plijeni pouzdanošću i nije limuzina samo za Alfiste, ali evo na što paziti

Uz neke mušičavosti, koje su se najviše ticale ranijih modela iz 2016. godine, Giulija je, poglavito nakon redizajna, riješila sve probleme

Alfa Giulia, ilustracija

 Marin Tomaš

S dolaskom nove godine (2025.) prošlo je okruglih 10 godina kako je predstavljena Alfa Romeo Giulia. Talijanska sportska limuzina, možemo je tako slobodno nazvati, bila je Alfin posljednji pokušaj da se oživi klasična srednja klasa i naslijede kultni modeli 75, 155, 156 i 159. Sa stražnjim pogonom, velikom dozom dinamike u vožnji i raznim motorima, što benzinskim, što dizelskim, Giulia je bila jedna od posljednjih Mohikanaca na tržištu sportskih limuzina.

image

Alfa Giulia, ilustracija

CROPIX

Posljednjih modela koji su se poput primjerice BMW serije 3 sjajno vozili, još uvijek se sjećamo oduševljenja koje nam je na prvim testovima Giulia pružala kada bi je brže proveli kroz zavoje. Ali, sve to nije bilo dovoljno da talijanska ljepotica osvoji srca većeg broja naših kupaca.

A isto tako i na europskom tržištu je nekako prošla pomalo ispod radara. Šteta, no sada za 17 tisuća eura možete u oglasnicima naći modele s između 130 i 150 tisuća kilometara iz 2016. godine. Za 20 do 25 tisuća mogu se tržiti modeli novijih generacija, pa ljubitelji ove marke svakako bi trebali razmisliti o kupnji rabljene Giulije. Još k tome ako ste zaljubljenik nepatvorenih sportskih užitaka, ova ponuda iz oglasnika uopće se ne čini tako lošom.

image

Alfa Giulia, ilustracija

CROPIX

Kod nas u ponudi rabljenih najčešća je Giulia pogonjena 2,2 litrenim turbodizelašem sa 150 ili 180 KS. Kada se razmotri cijela priča iz servisnog kuta, niti ne čudi da su se mnogi odlučivali za ovaj motor u Giuliji.

Osim većeg servisa iskustva govore kako s ovim pogonom, ako je servisirana redovito u Alfinim servisima, nema nikakvih problema. Vlasnici potvrđuju kako su redoviti servisi, dakle izmjena filtera i ulja te potrošnih dijelova sve što su unutar 100 tisuća kilometara morali činiti sa svojom Giulijom.

image

Alfa Giulia, ilustracija

CROPIX

Poglavito kod 2,2 litrenog dizelaša, pri eko vožnji potrošnja se prema iskustvima vlasnika može spustiti i na 5,5 l/100 km, dok je ona realnija pri svakodnevnoj vožnji grad/otvorena cesta/ autocesta osam litara ono što možete očekivati. Na koje nedostatke, poglavito kod ranijih modela, ipak morate biti spremni?

Iako se dosta vlasnika izjašnjava da su sretni, postoje neke stvari na koje valja obratiti pozornost. Postoje određeni problemi s ovjesom i osovinama koji uključuju probleme s izbornikom načina vožnje koji uzrokuje blokiranje ovjesa. Neki su vlasnici izvijestili da prednji ovjes lupka na malim neravninama.

image

Alfa Giulia, ilustracija

CROPIX

Također se spominju problemi s elektronikom. Brojni vlasnici imali su poteškoća s trajnosti akumulatora, a događali su se i kvarovi kod start/stop sustava. Neki su vlasnici imali problema s elektronikom motora, što je uzrokovalo mnogo problema, od paljenja lampice za provjeru motora do potpune aktivacije ‘safety‘ načina rada. Ali na kraju, da budemo pošteni, ozbiljniji problemi uglavnom su utjecali na vrlo rane modele iz 2016.

Neki su vlasnici, također izvijestili da su zaslon infotainmenta i središnji zaslon nadzorne ploče s vremenom postali tamni i da ne reagiraju. To se uglavnom lako rješavalo ažuriranjem softvera.

image

Alfa Giulia, ilustracija

CROPIX

Pripazite i na svjetla upozorenja na kontrolnoj ploči koja svijetle bez stvarnog kvara. Općenito, bilo bi mudro inzistirati na potpuno ovjerenoj servisnoj povijesti kod Giulije. Zaključak je da će neki reći da ni ova Alfa nije savršena, ali mnogi Alfisti niti ne očekuju besprijekornost. Istini za volju, s pravom bismo mogli zaključiti kako je Giulija iako ne savršena, kao model nikada bliže toj ocjeni kada gledamo cjelokupnu povijest marke.

‘Djetelina s četiri lista‘ – tehnološki dragulj

Ovaj Alfin model je pomalo kontroverzan, jer iako ima mnogo poklonika, rijetka je pojava na cesti. Pa shodno tome, niti u oglasnicima nećete naići na preširoku ponudu. Model Quadrifoglio s preko 500 KS, koji je zaista rijetki tehnički biser.

image

2022. Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo

Model sa stražnjim pogonom i 510 KS koje izvlači iz 2,9 litrenog biturbo šestocilindričnog motora, 2023. doživio je pojačanje (520 KS), a još snažniji model (540 KS) krije se iza imena GTA, no on je pri proizvodnji bio ograničen na samo 500 komada.

image

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 100 Anniversario

Alfa Romeo

Idealan raspored mase, osamstupanjski automatski mjenjač koji snagu prenosi na stražnju osovinu te samo 3,7 s do ‘stotke‘ dovoljni su za posebne sportske gušte. Ako je i nađete u cjenicima rabljenih, za nju ćete morati iskeširati i dalje velik novac, a niti održavanje neće biti baš jeftino.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. siječanj 2025 14:02