Neinformiranost i neznanje rađaju strahove, pa je tako i hibridni auto malo kojem hrvatskom kupcu rabljenog u prvom, drugom, pa čak i trećem planu. Greška! I to velika, jer Toyota Prius jedan je od najpouzdanijih automobila današnjice. Tako se i na osam godina starom testiranom primjerku održavanje dosad svodilo samo na redovno servisiranje benzinskog motora te kontrolu elektromotora i nikal-metal-hidridnih baterija (NiMH), s jamstvom od 10 godina. Prius je uostalom, već godinama na vrhu svih svjetskih ljestvica pouzdanosti, a i razgovori s nekoliko hrvatskih vlasnika starijih Priusa doznajemo da je sav dodatni trošak bio jedino za poneku pregorjelu žaruljicu glavnog ili pozicijskog svjetla.
Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA
Ovlašteni Toyotini serviseri također se slažu da je Prius vrhunski primjer pouzdanosti i ne sjećaju se primjerka, čak i starijih godišta, na kojem je trebalo bilo što popraviti ili mijenjati. Međutim, sve to čini se, nije dovoljno da razbije predrasude hrvatskog kupca, čiji je ničim utemeljeni strah od skupog održavanja hibrida još uvijek teško premostiva prepreka onome tko prodaje svoj rabljeni primjerak. Ako se kojim čudom i dogodi da koji članak baterije više ne radi kako treba (a baterije su konstruirane da traju čitav vijek auta!), novi košta oko 250 kuna. Smiješan iznos, za koji mnogi ne vjeruju da je istinit. Baterije su smještene u zasebno spremište ispod stražnjih sjedala, a teže oko 40 kilograma.
Sklop benzinskog usisnog 1,5-litrenog motora od 77 KS, elektromotora od 50 kW i automatskog bestupanjskog mjenjača CVT podešen je prvenstveno na štedljivost i dugovječnost, pa pažljivi vozači u gradu, gdje se pri svakom stajanju ili usporavanju benzinski motor isključuje, prolaze s potrošnjom manjom od 5 litara! Bilo koja dizelska limuzina ove klase u gradu ne može trošiti tako malo, a ni održavanje joj ne može biti toliko jeftino. Imate li dizelaša, morate računati s bržim trošenjem kočnica (Prius ima regenerativno kočenje, pa se kočnice manje i sporije troše), a doći će vrijeme i za zamjenu spojke, zamašnjaka, visokotlačne pumpe, turbine... Sve su to troškovi dizelaša koji se mjere u tisućama kuna, a sve toga ovdje nema… Zbog elektromotora koji pomaže benzincu Prius pri kretanju snažno povuče i dosta je brz u gradu, ali pogon je za otvorenu, a posebno autocestu ipak malo slab. Tada radi uglavnom samo benzinski motor koji traži više gasa, pa onda i potrošnja neugodno raste na razinu klasičnih benzinaca. No, bez obzira gdje se vozi, vožnja s automatskim mjenjačem CVT je opuštajuća pa navodi na smirenost, što se uklapa u sliku ugodnog i komfornog auta, visoke opće kvalitete. Tragovi korištenja u zanimljivoj unutrašnjosti su neznatni i puno govore o kvaliteti materijala, a i čitavo podvozje je još uvijek kao novo. Šteta što su predrasude tako jake…
Ukratko Prius je obiteljski auto udobnih sjedala,prostran sprijeda i straga. Peta vrata omogućuju lagan pristup velikom i praktičnom prtljažniku (409 litara) Prijenos snage uglađeno obavlja automatski kontinuirani mjenjač CVT. Nakon vožnje gradom računalo je pokazalo potrošnju od 4,8 l Vozačko okruženje također je nekonvencionalno. Dominira info zaslon,putem kojeg se mogu pratiti rad hibridnog sustava i kretanje potrošnje Prius nema okretomjer, a svi su instrumenti digitalni i sve radi kao prvog dana. Motor se pali tipkom. Redovno održavan testni primjerak u 167.000 km nije imao niti najmanji kvar
|
PRIUS HYBRID (2003.-2009.) Godište 2007. Cijena 55.000 kuna Kilometraža 167.000 Motor benzinski Obujam 1497 ccm Snaga 57 kW/77KS pri 5000/min Moment 115 Nm pri 4000/min Elektromotor 50kW i 400 Nm Mjenjač automatski, CVT Dimenzije 445 x 173 x 149 cm Težina 1375 kg Prtljažnik 408 litara Brzina 170 km/h 0-100 km/h 10,9 sekundi Potrošnja 4,3 l/100 km C02 ispuh 104 g/km |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....