Opel Corsa, jedan od najomiljenijih europskih modela gradske klase, u pet generacija prodan je u milijunima promjeraka. Prva je predstavljena davne 1982., a popularnost je svih tih godina stjecala dopadljivim izgledom i vrlo solidnom izradom koja osigurava trajnost, a s druge strane povoljnom cijenom i nezahtjevnim održavanjem.
I hrvatski vozači jako je vole, a posljednja generacija E uvedena u jesen 2014. godine upravo živi svoje posljednje mjesece - nasljednica stiže krajem ove godine.
U vrijeme dolaska, prije četiri i pol godine, mnogi su smatrali da se ne radi o potpuno novom modelu, nego o obnovljenoj prijašnjoj Corsi D.
Na takav zaključak navodile su prepoznatljive konture karoserije i naslijeđena bazična struktura desetak godina stare platforme iz vremena partnerstva s Fiatom (istu ima Grande Punto), ali istina je puno slojevitija.
Gotovo da nema vanjskog ili unutrašnjeg dijela koji nije u manjoj ili većoj mjeri ne samo obnovljen ili redizajniran, nego je i potpuno nov. Platforma je inženjerski u velikoj mjeri restrukturirana, uključujući i postavke rada ovjesa, volana i poboljšanja na motorima i mjenjačima.
Tehnički su riješene i sve povremene tehničke boljke prijašnjeg modela (škripa kočnica, poteškoće s parkirnom kočnicom, ABS i ESP sustavom, upravljačkom letvom…) i ova Corsa se dosad pokazala jednim od najpouzdanijih rabljenih automobila u svojoj klasi, naročito pogodan onima koji pouzdanost, trajnost i vjernost pretpostavljaju šminiki i modi.
Baš zato se profilirala i kao jedan od omiljenih automobila rent-a-car tvrtki, a to dosta govori. I potpuno nova unutrašnjost u svemu je modernija i funkcionalnija od prijašnje, a čitav interijer će klasičnog kupca rabljene Corse zadovoljiti izgledom i kvalitetom, ali i prostranošću.
Materijali su trajni i kao i prije jako dobro podnose godine, pa vizaulno izraubanih primjeraka, čak i onih s eventualno velikom kilometražom, praktički nećete naći. Peterovratni model je praktičniji i straga nudi više mjesta za glave od coupeovske trovratnog, a i prtljažnik je u okvirima moderne gradske klase. I početni paketi opreme imaju klimu.
S obzirom da je Corsa E napravljena na postavkama prethodnog modela D ne čudi da su servisne statistike i za primjerke iz prvih godišta u debelom zelenom. Nisu zabilježene boljke koje ponekad znaju pratiti nove modele i s te strane ova Corsa jedan je od najboljih izbora rabljenog gradskog auta.
Što se motora tiče, 90% ponude kod nas svodi se na dugovječne i već godinama poznate atmosferske benzince 1.2 i 1.4 te skuplje, ali i štedljivije dizelske 1.3 motore. Tko ima smireniji stil vožnje i traži nezahtjevno održavanje s njima ne može pogriješiti. Mali trocilindarski 1.0 turbobenzinac puno je življi i skuplji, dok je sportski nabrijani OPC priča za sebe.
UKRATKO
Izvedba s petera vrata praktičnija je, pa i skladnijeg izgleda od trovratne. Ako ste u prilici odaberite skuplju opremu, jer osjetno diže dojam interijera
Posljednja generacija jednog od najuspješnijih Opelovih automobila stara je niti pet godina, a kako je u svojoj osnovi temeljito usavršena izvedba ionako dobrog prijašnjeg modela slovi za jednog od najpouzdanijih rabljenih u svojoj klasi. Trajna je i dobre, dokazane mehanike
Smirenim vozačima bit će dovoljno dobri i atmosferski motori, a tko voli više žara za volanom neka gleda skuplje turbobenzince. Dizelaši su štedljivi i trajni, ali i pomalo grubi
Posljednja Corsa je pouzdan i pristupačan gradski rabljeni auto. Dobre prilike znaju biti godišnjaci iz rent-a-cara
Iako je platforma ista kao u prijašnjoj Corsi, zajedno s ovjesom je prošla temeljitu inženjersku reviziju s naglaskom na pojačanje strukture i bolje parametre rada podvozja
Ručice, tipke i gumbi razasuti po interijeru jednaki su kao u prethodnoj generaciji i drugim Opelovim modelima. Tipka Menu na ručici žmigavaca uvodi u putno računalo
Dojam čvrstoće i solidnosti ne blijedi s godinama i tragovi korištenja nakon 100 tisuća kilometara normalne vožnje i savjesne upotrebe jedva su vidljivi
PODACI Corsa 1.3 CDTI 95 Kilometraža 99.000 kuna Godište 2015. Cijena 80.000 kuna Motor turbodizelski, 4 cil. Obujam 1248 ccm Snaga 70 kW/95 KS pri 3750/min Moment 190 Nm pri 1500/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 402 x 173,5 x 148 cm Osovinski razmak 251 cm Težina od 1140 kg Prtljažnik 285 litara Brzina 182 km/h 0-100 km/h 11,9 sekundi Izmjerena potrošnja 4,8 l/100 km C02 ispuh 89 g/km CIJENE DIJELOVA Prednji diskovi (par) od 255 kn Prednje disk pločice (par) od 255 kn Spojka (komplet) od 1360 kn Prednji amortizeri od 840 kn Termostat od 340 kn Homokinetički zglob od 325 kn Vilica od 205 kn Ležaj kotača od od 205 kn Cijene su informativne* CIJENE NA TRŽIŠTU 2015. od 49.000 kn 2016. od 52.000 kn 2017. od 60.000 kn 2018. od 80.000 kn POVIJEST MODELA 2014. otkrivanje u listopadu, na salonu u Parizu. Mnogi su Corsu E u startu smatrali samo temeljitim redizajnom prijašnjeg modela, zbog naslijeđene osnovne karoserijske forme i platforme. Odmah su ponuđene izvedbe s trojim i peterim vratima i dobar izbor motora. Benzinci su bili trocilindarski 1.0 turbo (90 i 115 KS), četverocilindarski 1.4 turbo (100 KS) te četverocilindarski atmosferski 1.2 (70 KS) i 1.4 (90 KS). Dizelaš je bio jedan, Fiatov četverocilindraš 1.3 (75 i 95 KS), koji potječe iz doba partnerstva s talijanskim koncernom 2015. uvedena paprena sportska verzija OPC (Opel Performance Center) u izvedbi s trima vratima i opremljena turbomotorom 1.6 nabrijanim na 207 KS 2018. predstavljena smirenija sportska verzija GSi po uzoru na nekadašnje popularne modele istog naziva. Ima troja vrata i turbomotor 1.4 (150 KS) 2019. krajem godine očekuje se prestanak proizvodne i dolazak novog modela, s predstavljanjem u rujnu na salonu u Frankfurtu