Jedna u nizu zlatnih koka za Volkswagen bez dvojbi je i SUV Tiguan. Od pojave prve generacije 2007. godine, a potom i druge 2016., kompaktni SUV osmišljen na bazi Golfa (prvi put Petice, a potom Sedmice) te naziva koji je složenica od riječi tigar i iguana zavladao je europskom scenom povišenih automobila i postao jedan od referentnih modela svoje klase.
Druga generacija tražena je i kao rabljena, bez obzira na nešto višu cijenu od konkurencije, kao što je, uostalom, slučaj i s ostalim rabljenim Volkswagenima. Tražene cijene im variraju ovisno o godištu, kilometraži, pogonu i opremi, ali u svakom slučaju još uvijek je riječ o mladim rabljenim primjercima, uglavnom umjerene kilometraže i jedva vidljivog stupnja korištenosti - što bi se reklo “kao novi”. Osnovne verzije kreću od oko 125 tisuća kuna na više, što nije malo, ali je ipak oko 100 tisuća kuna manje od potpuno novog primjerka.
Druga generacija u osnovi je povišeni, plemenitiji i prostraniji Golf VII (od kojeg je duži 13, širi pet i viši 16 centimetara) i u ove četiri godine stekao je imidž kvalitetno i čvrsto složenog SUV automobila dobre i pouzdane mehanike, klasičnog dizajna bez kerefeka i temeljite izrade. Interijer mu je iznimno funkcionalan, preglednost prema van tako-tako, a kao i Golf, otporan je na korištenje i kilometražu, što se vidi i na testnom, četiri godine starom Tiguanu s okruglih 100 tisuća kilometara. Tek zaglađena koža volana, sjajniji mjenjač i papučice koje su malo izgubile vršni dio profila ukazuju da je ovo rabljeni primjerak.
Plastika “ne radi”, mehanika je u punoj formi, a elektronika kao prvog dana.
Poznati 2.0 TDI dizelaš od 150 KS referentna je točka potencijalnih kupaca, na glasu kao optimalna kombinacija cijene, performansi i potrošnje. Jače verzije od 190 i biturbo od 240 KS nemaju puno smisla za vozače koji iz motora ne cijede zadnje kapi snage, dok je osnovnih 115 KS idealno za opušteniji pristup vožnji. Iako, i taj ima solidna pluća. Što se pouzdanosti tiče, motori, mjenjači i pogoni već su dobro istrenirani u ostalim Volkswagenovim modelima i tu nema nepoznanica. Naravno da nije sve bajno: DSG mjenjač u gmizanju gradom nije svaki put očekivano gladak u prebačajima.
Ukupno stanje, kao i uvijek, najviše ovisi o održavanju i brizi prethodnog vlasnika i zato pri kupnji nema druge nego pravac u ovlašteni servis na temeljit pregled i uvid u servisnu evidenciju. Bez toga, kupnja može biti rizik i skupa igra.
Povijest modela - VW Tiguan II
2015. druga generacija Tiguana otkrivena je početkom jeseni. Leži na na poznatoj modularnoj platformi MQB, čiji derivat potom dobivaju (ili otprije imaju) Škoda Karoq, Seat Ateca, Audi Q3 i niz ostalih standardnih automobila kompaktne klase koncerna Volkswagen
2016. u proljeće start prodaje na zapadnim tržištima, u lipnju i na hrvatskom. U ponudi je velik izbor kombinacija benzinskih i dizelskih motora te pogona (prednji i 4x4) i mjenjača (ručni sa šest i DSG sa šest i sedam brzina). Gamu benzinaca čine 1.4 TSI (125 i 150 KS) te 2.0 TSI (180 i 220 KS), a dizelaša 2.0 TDI (115, 150, 190 i 240 KS)
2017. u siječnju otkrivena produžena izvedba Allspace (4,70 metra) sa sedam sjedala. U Hrvatskoj, međutim, nije u prodaji. Istovremeno, benzinac 2.0 TSI dobiva verziju sa 200 KS
2018. umjesto benzinca 1.4 TSI u prodaju ulazi moderniji 1.5 TSI (130 i 150 KS), također opremljen sustavom automatskog isključivanja dva cilindra u fazi defanzivnog rada
2020. u lipnju predstavljena redizajnirana i tehnološki naprednija izvedba. Prodaja starta u jesen
Tiguan 2.0 TDI DSG 4m
Motor: turbodizelski
Cilindri/ventili: 4/16
Obujam: 1968 ccm
Snaga: 110 kW/150 KS na 3500/min
Moment: 340 Nm na 1750/min
Mjenjač: DSG, 7 stupnjeva
Pogon: 4x4 (4motion)
Dimenzije: 449 x 184 x 165 cm
Osovinski razmak: 268 cm
Prtljažnik: 520/615 litara
Masa: od 1595 kg
Najveća brzina: 200 km/h
0-100 km/h: 9,3 sekundi
Izmjerena potrošnja: 7,2 l/100 km
C02 ispuh: 149 g/km
Cijena 175.000 kuna
Godište 2016.
Kilometar 106.000
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par): od 460 kn
Prednje disk pločice (par): od 370 kn
Spojka (komplet): od 2400 kn
Zamašnjak: od 3300 kn
Ventilator hladnjaka: od 4120 kn
Alternator: od 1615 kn
Elektropokretač: od 885 kn
Kompresor klime: od 1835 kn
Zupčasti remen (komplet): od 720 kn
*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....