Kad se kaže monovolumen, misli prvo lete na - Scenic. Pogled na ceste preplavljene svim generacijama Renaultovog monovolumena samo potvrđuje mega popularnost francuskog kompaktnog monovolumena, iako treba reći da posljednja generacija predstavljena prije pet godina po tom pitanju ipak malo posustaje. Razlog?
Opći trend pada tržišnog interesa za klasičnim monovolumenima, koji sve očitije nestaju pod najezdom crossover i SUV klase. I - cijena. Aktualni Scenic je tehnološki otišao daleko naprijed u odnosu na prethodne generacije i s obzirom na to da su u pitanju još uvijek relativno novi primjerci pristupačnost im uglavnom nije došla na razinu dohvatljivosti većini hrvatskih kućnih proračuna. To je, međutim, problem koji u jednakoj mjeri zahvaća i konkurenciju.
U svakom slučaju, Scenic još uvijek izgleda odlično. Renault je prepoznao trendove pa monovolumenska forma koketira s crossoverskom idejom, iako izvorna obiteljska koncepcija ostaje u prvom planu. Bez obzira na verziju, Scenic uvijek vozi na velikim 20-colnim gumama dimenzije 195/55, uvedenim zbog smanjenja potrošnje i emisije C02, ali i sporijeg trošenja same gume, zbog njenog većeg promjera. Od troška kupnje ne treba strahovati, jer cijene su im manje-više na razini standardnih dimenzija za ovaj tip automobila. Suprotno očekivanjima, niti udobnost ništa bitno ne pati.
Sportska, pomalo atletska forma karoserije, koliko se za monovolumen to može reći, nije kutijasta kao na prijašnjim modelima, što se reflektira i na unutrašnjost. Iako je veći od svih prijašnjih, ovaj Scenic se vizualno ne čini toliko prostran kao prethodne generacije. Možda i zbog malo povišene podnice, jer straga se sjedi s koljenima u nešto višem položaju. Prtljažnik je nikad veći, pretinaca ima na sve strane pa i u podu, praktičnih detalja i opreme je u pravilu također puno, a vozačko okružje je ovisno o opremi manje ili više digitalizirano, ali uvijek s velikom „lebdećom” konzolom u sredini.
Na prvim serijama bilo je sporadičnih reklamacija na mušičavost info i multimedijske opreme s ekranom koji je ponekad sa zadrškom ili nikako reagirao na dodir, ali te početne boljke, uz još poneku, rješavane su u startu, pod jamstvom. Bojazni pri kupnji rabljenog sada više ni po kojem pitanju ne bi trebalo biti.
Što se motora tiče, nema puno filozofije. U principu je sve isto kao u Meganeu, a glavni favorit je poznati dizelski štedljivac 1.5 dCi u verziji sa 110 konja. Solidne je snage, a uz uredno održavanje i normalnu vožnju dohvatit će veliku kilometražu. U servisnim evidencijama nisu iskočile neke značajnije specifične boljke koje bi zadavale glavobolju, ali treba gledati da je traženi primjerak održavan, sačuvan i nema enormnu kilometražu.
POVIJEST MODELA - RENAULT SCENIC IV
2016. prvi put pokazan na proljetnom salonu u Ženevi, opremljen dizelskim motorima 1.5 dCi (95 i 110 KS) i 1.6 dCi (130 i 160 KS) te benzinskim 1.2 TCe (115 i 130 KS). Ručni i automatski mjenjač EDC imaju šest brzina. Istovremeno je predstavljena 22 cm dulja izvedba Grand sa sedam sjedala. Na EuroNCAP testu Scenic osvaja pet zvjezdica. Prodaja na hrvatskom tržištu startala krajem godine.
2017. umjesto benzinskog 1.2 motora dolazi novi 1.3 iz zajedničkog razvoja s Mercedesom (115, 140 i 160 KS)
2018. benzinci dobivaju filtar čestica, a umjesto dizelaša 1.6 dolazi veći i jači 1.7 motor (120 i 150 KS)
SCENIC 1.5 dCi (2016. -)
Tehnički podaci
Godište 2017.
Kilometara 97.000
Cijena123.900 kuna
Motor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/8
Obujam 1461 ccm
Snaga 81 kW/110 KS na 4000/min
Moment 260 Nm na 1750/min
Mjenjač ručni, 6 brzina
Dimenzije 441 x 187 x 165 cm
Osovinski razmak 273 cm
Prtljažnik 572 litre
Masa od 1430 kg
Najveća brzina 183 km/h
0-100 km/h 12,4 sekundi
Izmjerena potrošnja 5,6 l/100 km
C02 ispuh 100 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 865 kn
Prednje pločice (par) od 330 kn
Stražnji amortizeri (par) 0d 655 kn
Kompresor klime 4280 kn
Hladnjak klime 1100 kn
Spojka (komplet) 1120 kn
Zamašnjak 3295 kn
Hladnjak motora od 860 kn
Alternator 3800 kn
Elektropokretač od 625 kn