POLOVNI AUTOMOBILI

Kakav je rabljeni Renault Scenic IV? I dalje atraktivan i praktičan, a s dizelašem vrlo štedljiv

Motor za preporuku je poznati 1.5 dCi dizelaš, a visoke pozicije na ljestvicama nekvarljivosti govore da stare predrasude ne vrijede
Renault Scenic
 Marko Todorov/CROPIX

Kad se kaže monovolumen, misli prvo lete na - Scenic. Pogled na ceste preplavljene svim generacijama Renaultovog monovolumena samo potvrđuje mega popularnost francuskog kompaktnog monovolumena, iako treba reći da posljednja generacija predstavljena prije pet godina po tom pitanju ipak malo posustaje. Razlog?

Opći trend pada tržišnog interesa za klasičnim monovolumenima, koji sve očitije nestaju pod najezdom crossover i SUV klase. I - cijena. Aktualni Scenic je tehnološki otišao daleko naprijed u odnosu na prethodne generacije i s obzirom na to da su u pitanju još uvijek relativno novi primjerci pristupačnost im uglavnom nije došla na razinu dohvatljivosti većini hrvatskih kućnih proračuna. To je, međutim, problem koji u jednakoj mjeri zahvaća i konkurenciju.

image
Renault Scenic
Marko Todorov/CROPIX

U svakom slučaju, Scenic još uvijek izgleda odlično. Renault je prepoznao trendove pa monovolumenska forma koketira s crossoverskom idejom, iako izvorna obiteljska koncepcija ostaje u prvom planu. Bez obzira na verziju, Scenic uvijek vozi na velikim 20-colnim gumama dimenzije 195/55, uvedenim zbog smanjenja potrošnje i emisije C02, ali i sporijeg trošenja same gume, zbog njenog većeg promjera. Od troška kupnje ne treba strahovati, jer cijene su im manje-više na razini standardnih dimenzija za ovaj tip automobila. Suprotno očekivanjima, niti udobnost ništa bitno ne pati.

image
Renault Scenic
Marko Todorov/CROPIX

Sportska, pomalo atletska forma karoserije, koliko se za monovolumen to može reći, nije kutijasta kao na prijašnjim modelima, što se reflektira i na unutrašnjost. Iako je veći od svih prijašnjih, ovaj Scenic se vizualno ne čini toliko prostran kao prethodne generacije. Možda i zbog malo povišene podnice, jer straga se sjedi s koljenima u nešto višem položaju. Prtljažnik je nikad veći, pretinaca ima na sve strane pa i u podu, praktičnih detalja i opreme je u pravilu također puno, a vozačko okružje je ovisno o opremi manje ili više digitalizirano, ali uvijek s velikom „lebdećom” konzolom u sredini.

image
Renault Scenic
Marko Todorov/CROPIX

Na prvim serijama bilo je sporadičnih reklamacija na mušičavost info i multimedijske opreme s ekranom koji je ponekad sa zadrškom ili nikako reagirao na dodir, ali te početne boljke, uz još poneku, rješavane su u startu, pod jamstvom. Bojazni pri kupnji rabljenog sada više ni po kojem pitanju ne bi trebalo biti.

Što se motora tiče, nema puno filozofije. U principu je sve isto kao u Meganeu, a glavni favorit je poznati dizelski štedljivac 1.5 dCi u verziji sa 110 konja. Solidne je snage, a uz uredno održavanje i normalnu vožnju dohvatit će veliku kilometražu. U servisnim evidencijama nisu iskočile neke značajnije specifične boljke koje bi zadavale glavobolju, ali treba gledati da je traženi primjerak održavan, sačuvan i nema enormnu kilometražu.

image
Renault Scenic
Marko Todorov/CROPIX

POVIJEST MODELA - RENAULT SCENIC IV

2016. prvi put pokazan na proljetnom salonu u Ženevi, opremljen dizelskim motorima 1.5 dCi (95 i 110 KS) i 1.6 dCi (130 i 160 KS) te benzinskim 1.2 TCe (115 i 130 KS). Ručni i automatski mjenjač EDC imaju šest brzina. Istovremeno je predstavljena 22 cm dulja izvedba Grand sa sedam sjedala. Na EuroNCAP testu Scenic osvaja pet zvjezdica. Prodaja na hrvatskom tržištu startala krajem godine.

2017. umjesto benzinskog 1.2 motora dolazi novi 1.3 iz zajedničkog razvoja s Mercedesom (115, 140 i 160 KS)

2018. benzinci dobivaju filtar čestica, a umjesto dizelaša 1.6 dolazi veći i jači 1.7 motor (120 i 150 KS)

SCENIC 1.5 dCi (2016. -)

Tehnički podaci

Godište 2017.

Kilometara 97.000

Cijena123.900 kuna

Motor turbodizelski

Cilindri/ventili 4/8

Obujam 1461 ccm

Snaga 81 kW/110 KS na 4000/min

Moment 260 Nm na 1750/min

Mjenjač ručni, 6 brzina

Dimenzije 441 x 187 x 165 cm

Osovinski razmak 273 cm

Prtljažnik 572 litre

Masa od 1430 kg

Najveća brzina 183 km/h

0-100 km/h 12,4 sekundi

Izmjerena potrošnja 5,6 l/100 km

C02 ispuh 100 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 865 kn

Prednje pločice (par) od 330 kn

Stražnji amortizeri (par) 0d 655 kn

Kompresor klime 4280 kn

Hladnjak klime 1100 kn

Spojka (komplet) 1120 kn

Zamašnjak 3295 kn

Hladnjak motora od 860 kn

Alternator 3800 kn

Elektropokretač od 625 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 10:44