Nema sumnje, nova Škoda Superb već na prvi pogled izgleda skladno i otmjeno - neovisno je li riječ o karavanskoj, na zapadnoeuropskim tržištima dominantnoj izvedbi ili, pak, limuzini, posebno dragoj našim kupcima. Statusna pojava, međutim, nije jedini adut velike i prostrane karoserije.
Dizajnerima, predvođenima Oliverom Stefanijem, uspjelo je postići i izvrsnu aerodinamiku – primjerice, koeficijent otpora zraka kod limuzine broji svega 0,23, što pogoduje umjerenoj potrošnji, ali i smanjenju buke od vjetra. Uz laminirana bočna stakla i vrhunsku zvučnu izolaciju, u Superbu se tako uvijek putuje u ugodno tihom ozračju, čak i prilikom brze vožnje autocestom, što samo po sebi također pridonosi prestižnom ugođaju.
Smještena na modularnu platformu MQB, nova je Škoda Superb zadržala međuosovinski razmak od 2,84 metra, no dužina limuzine (4,91 m) i karavana (4,90 m) nadrasla je prijašnju za četiri centimetra, dok je visina od 1,48 metra veća za centimetar.
Iako s ponudom prostora nikad nije bilo problema – dapače, češka krstarica je kroz prethodne tri generacije postala sinonim za prostranost - sada ga je još više, čime se Superb još snažnije pozicionirao kao poslovna limuzina s izdašnim prostorom na stražnjem sjedalu. I straga, baš kao i naprijed, ugodno se mogu smjestiti i dvometraši.
Ugodno je i za upravljačem. Pred očima vozača u svim se izvedbama nalazi pregledna digitalna instrumentna ploča dijagonale 25,4 cm, zaslon multimedije visoko je smješten na središtu prednje armature i ovisno o izabranoj opremu krasi ga dijagonala od 25,4 cm (Essence, Selection), odnosno čak 33 cm (Laurin & Klement), a ručica automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom, serijskoga u svim izvedbama, smještena je uz upravljač i iznimno praktična za rukovanje.
Micanje ručice mjenjača sa središnjeg grebena pritom je stvorilo prostor za dodatni zatvoreni pretinac, policu i držače za čaše, kojih nije manjkalo ni u starom Superbu.
Iznad središnjeg tunela i dalje se nalaze tri rotacijska prekidača, ali sad su višenamjenski i opremljeni minijaturnim zaslonom od 3,2 centimetra. Česi to zovu Smart Dial. Okretanjem i pritiskanjem vanjskih prekidača upravlja se radom klima uređaja, odnosno grijanjem i provjetravanjem sjedala, a središnji se može i programirati, kako bi služio za podešavanje glasnoće zvuka, navigacije, puhanja ventilacije ili izbora programa vožnje.
Unutrašnjost je izrađena prvoklasno, a korišteni materijali pridonose otmjenom dojmu. U prvom redu to je zasluga sjajnog laka kojim su presvučene rešetke na prednjoj armaturi, koje se protežu od retrovizora do retrovizora baš kao i otvori ventilacije. Česi, također, nisu pogriješili ni u opremanju novog Superba.
Grijana i provjetravana prednja sjedala po želji dolaze s masažom, a stražnja i s dodacima koji sprečavaju padanje glave na stranu tijekom spavanja, kao u zrakoplovima. Polica za bežično punjenje telefona sad je ventilirana čime se sprečava pregrijavanje baterije, na naslonima prednjih sjedala nalaze se držači za tablete i džepovi za telefone, a može naručiti i među poslovnim limuzinama uobičajena projekcija najvažnijih podataka na vjetrobran (head-up).
Osim toga, već osnovna oprema Essence donosi automatsku klimu, stražnje parkirne senzore, kameru za pomoć pri vožnji unazad, tempomat, sustave za automatsko kočenje i prepoznavanje prometnih znakova...
Barem jednako kao i serijska oprema oduševljava i prtljažnik, koji već u osnovnom položaju broji 645 litara (kod karavana čak 690 litara), a kao i dosad, s poklopcem vrata prtljažnika otvara se i stražnje staklo, što olakšava utovar. U skladu s tradicijom, isporučuje se i sva sila dodataka iz programa Simply Clever - od već uobičajenih kišobrana u vozačevim vratima i strugalice za led u poklopcu spremnika za gorivo, do posebno praktičnih mikrovlakana za čišćenje središnjeg zaslona.
Novi Superb pritom se nudi uz iznimno konkurentne cijene, posebice kad se vidi što se dobiva za novac. Limuzina se nudi od 36.569 eura (1.5 TSI mHEV), dok je izvedba s popularnim dizelaš 2.0 TDI od 150 KS dostupna od 40.696 eura.
Nude se provjereni dizelaši i benzinci, ali i plug-in hibrid
Smješten na posljednju evoluciju unutar koncerna Volkswagen širokokorištene platforme MQB, novi Superb nudi bogatu i provjerenu motorizaciju. Početak ponude predstavlja benzinac 1.5 TSI od 150 KS s 48-voltnom blagohibridnom tehnologijom, koja pomaže motoru s unutarnjim sagorijevanjem i omogućava krstarenje s ugašenim motorom. Uz mogućnost deaktivacije dva cilindra pri vožnji pod nižim opterećenjem, tako je već i osnovni turbobenzinac izuzetno štedljiv i zadovoljava se s prosjekom od 5,3 litre (WLTP).
Dobro je, međutim, što je u ponudi zadržan i provjereni dizelaš 2.0 TDI, kao stvoren za veliku putničku krstaricu poput Superba. Krasi ga uglađeni rad i iznimno niska potrošnja od 4,9 litara (WLTP), a dostupan je u izvedbama sa 150 i 193 KS, od kojih snažnija dolazi isključivo s pogonom 4x4.
Dostupan je i novorazvijeni plug-in hibridni pogon, isprva isključivo u karavanskoj izvedbi. Sastoji se od benzinca 1.5 TSI i elektromotora koji zajednički isporučuju 204 KS. Baterija kapaciteta 25,7 kWh gotovo je dva puta veća nego kod prethodnika, pa je električni doseg povećan s 50 na čak 120 km, a osim na AC priključku snage do 11 kW, baterije se mogu puniti i na brzom, DC priključku snage 50 kW.
Svi motori s unutrašnjim sagorijevanjem dolaze sa spremnikom goriva od 66 litara (PHEV ima spremnik od 44 litre) i serijski upareni s automatskim mjenjačem DSG, dok je pogon na sve kotače dostupan uz najsnažniji benzinac 2.0 TSI od 265 KS i dizelaš 2.0 TDI sa 193 KS.
Simbol prestiža i elegancije
Prvi Superb u povijesti Škode predstavljen je 1934., a na tržištu se nudio do 1949., do kada je proizvedeno oko 900 civilnih i 1600 vojnih primjeraka. Nešto više od 50 godina kasnije, lansirana je prva generacija modernog Superba, što je označilo i Škodin povratak u višu srednju klasu.
Predstavljanje prvog modernog Superba za češku tvrtku bio je vrhunac 2001., u kojoj je Škoda slavila i svoju 10- godišnjicu unutar koncerna Volkswagen.
S novom, raskošnom putničkom limuzinom u Mladoj Boleslavi su zorno pokazali svoje ambicije i tehnološki iskorak, te jasno podsjetili na najslavnije trenutke svoje povijesti. Uz modernu motorizaciju i prvoklasnu izradu, već je prvi Superb donio i dašak prestiža. Između ostaloga, naslon suvozačkog sjedala moglo se preklopiti kako bi putnik straga mogao ispružiti noge, a našlo se mjesta i za kišobran smješten u vratima, što je rješenje kakvo je u to doba nudio još jedino Rolls-Royce.
Istim putem nastavila je i druga generacija, prva s pogonom na sve kotače u ponudi i ovjekovječena brojnim prestižnim nagradama.
Treća generacija, smještena na modularnu platformu MQB, nakon redizajna 2019. po prvi puta je donijela Matrix LED prednja svjetla i prediktivni adaptivni tempomat, dok je ponuda pogona proširena plug-in hibridom Superb iV. Do danas je proizvedeno više od 1,6 milijuna limuzinskih i karavanskih Superba.
Sigurnost za čistu peticu
Putnike se maksimalno štiti u slučaju sudara
Novi Superb može imati do deset zračnih jastuka, a sustav Crew Assist Protect povećava sigurnost u slučaju sudara tako što zatvara krovni otvor i pritvara bočne prozore, ostavljajući ih otvorenima samo 5 centimetara, te preventivno zateže sigurnosne pojaseve.
Nikad precizniji nadzor budnosti vozača
Sustav Drowsiness Assist nadzire vozača te procjenjuje razinu njegove budnosti za upravljačem. Koristi novi, precizniji alogritam koji može zabilježiti i kratkotrajnu nepažnju zbog umora, na koju jasno upozorava zvukom i porukom na digitalnoj instrumentnoj ploči.
Dobrodošla pomoć pri održavanju propisane brzine
Sustav prepoznavanja prometnih znakova je u novom Superbu znatno poboljšan. Ne samo da bez problema čita znakove ograničenja brzine uz cestu, nego i koristi podatke navigacijskog sustava kako bi pomogao vozaču da ne prekorači dozvoljenu brzinu kretanja.
Dodatne oči prilikom vožnje u raskrižju
Dva nova, serijski dostupna sustava - Turn Assist i Crossroad Assist - aktivno nadziru promet u križanjima kako bi upozorili na nadolazeća vozila, ali i po potrebi automatski aktivirali kočnice s ciljem sprječavanja sudara pri skretanju ulijevo. Aktivni su do brzine od 30 km/h.
Samostalno parkiranje, čak i bez vozača u autu
Uz doplatni sustav Park Assist, Superb se može samostalno parkirati u okomita i bočna parkirna mjesta, a uz predstojeću nadogradnju aplikacije za pametne telefone MyŠkoda, vozač pritom neće treba biti niti u autu. Sustav sada kontrolira upravljač, kočnice, motor i stupanj prijenosa automatskog mjenjača.
Nikad sigurniji izlazak iz vozila, pa i po mraku
Sustav Exit Warning upozorava vozača i putnike u slučaju kada bi otvaranjem vrata na bočno parkiranom automobilu mogli ugroziti sebe, ali i druge vozače, pješake... Sustav koristi radare korištene i za nadzor mrtvog kuta, koji pokrivaju područje od čak 35 metara i kut od 120 stupnjeva.
Spasonosno rješenje za vožnju u koloni
Sustav Travel Assist povezuje nekoliko sustava i može automatski zaustaviti i pokrenuti vozilo, slijediti vozila ispred i zadržati vozilo u voznom traku, što je posebno praktično u slučaju prometnog zastoja. Pritom na digitalnoj instrumentnoj ploči prikazuje i okolna vozila.
Uz kamere i senzore, sada su ugrađeni i nano radari
Po prvi puta Škoda koristi precizne nano radare. Smješteni u lijevom i desnom uglu prednjeg odbojnika, dodatno poboljšavaju performanse sigurnosnih sustava koji upozoravaju vozača na nadolazeći promet. U mogućnosti su prepoznati vozilo udaljeno do 90 metara.
Škoda Superb Combi - Centimetar kraći od limuzine, a već od starta nudi prtljažnik od čak 690 litara
Naše tržište još uvijek je sklonije limuzinama, no karavanska izvedba Škoda Superb Combi ima itekakvih aduta. Iako je centimetar kraća od limuzine, što ju uz serijske stražnje parkirne senzore i kameru za pomoć pri vožnji unatrag već od početne opreme Essence čini jedako praktičnom za parkiranje, nudi prtljažni prostor od čak 690 litara, (+45 litara u odnosu na limuzinu).
Naravno, još je iskoristiviji s preklopljenim naslonima stražnjih sjedala, kada s impresivnih 1920 litara nudi 125 litara više od limuzine. Sreća je tako da Škoda nudi praktične pregrade za organizaciju prtljažnog prostora, spremne zadržati prtljagu na mjestu tijekom vožnje...
Uz koeficijent otpora zraka od 0,25 prostrani češki karavan izvrsne je aerodinamike što pozitivno utječe na potrošnju neovisno o izboru motorizacije, a popis serijske opreme već od starta uključuje digitalnu instrumentnu ploču, središnji zaslon multimedije dijagonale 10 inča, automatsku klimu... Cijena mu kreće od 37.564 eura (1.5 TSI mHEV od 150 KS).
Čak 28 praktičnih rješenja na usluzi vozaču i putnicima
Škoda već dugo oduševljava pametnim, jednostavnim i praktičnim Simply Clever rješenjima poput spremnika za kišobran u stražnjim vratima ili držača za parkirne kartice na prednjem nosaču.
Novi Superb donosi ih čak 28, više nego ikad prije, pa tako i posebne džepove za pametne telefone u naslonima prednjih sjedala i električni pokretani pokrov prtljažnog prostora, koji se automatski uvlači ili izvlači kako se otvaraju ili zatvaraju vrata prtljažnika.
Novi središnji naslon za ruke s dva integrirana držača za čaše i nosačem tableta također debitira u novom Superbu, dok Jumbo Box ispod preklopivog naslon skriva iznimno praktičan čistač dodirnog zaslona.
Grijači sjedala, upravljača, vjetrobrana i stražnjeg stakla mogu se uključiti jednim dodirom u izborniku klimatizacijskog sustava, a QR kod u prtljažniku povezuje korisnika s korisnim video uputama kako iskoristiti prtljažni prostor i pretince.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji sa Škodom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....