Jedan od najčešće spominjanih razloga zašto ljudi toliko uživaju u posjedovanju i vožnji klasičnih automobila jest osjećaj smirenja koji pritom dobivaju. Ispada da je to sjajan lijek protiv anksioznosti i napetosti koje donosi suvremeni život. Pa ima li onda boljeg oldtimera za to od onog čiji je vlasnik bio Dr. Franjo Kajfež, otac apaurina, popularnog lijeka koji služi istoj svrsi?
Samo što Kajfež ovaj DKW F12 Roadster nije kupio kao oldtimer, nego potpuno nov 1964., a dvije godine potom ga i uvezao u bivšu državu. Mada je kasnije nabavio još nekoliko automobila, nije tajio da mu je upravo ovaj najdraži, te je zauzimao posebno mjesto pod nadstrešnicom, pored dvorca Miljana, koji je doktor obnovio i u njemu živio s obitelji.
I nakon Kajfežove je smrti automobil ostao stajati ondje, sve dok ga 2008. nije uspio otkupiti zagrebački kolekcionar DKW i Auto Union automobila Vladimir Šimunić, koji je tako postao tek drugi vlasnik u ovih šezdeset godina.
Zanimljivo, i njegova priča o ljubavi spram tih danas gotovo zaboravljenih marki datira iz 1964., godine kada je ovaj F12 proizveden. Te je godine kao trinaestogodišnji dječak prvi puta vidio svijet, posjetivši oca u Düsseldorfu.
Otišao je onamo zastrašen u ono vrijeme uobičajenim pričama o nacistima, neprijateljskoj emigraciji… a oduševio se raskošnim, bogatim i šarenim svijetom. Pri čemu su najveći utisak na njega ostavili upravo DKW-i i Auto Unioni, koji su jurili autobahnovima uz karakterističan zvuk dvotaktnih motora.
Nakon povratka u Zagreb, počeo ih je sve češće primjećivati i kod nas, uostalom, Moto montaža iz Novog Mesta, preteča poznatijih IMV-a i Revoza, sklapala je neke modele ovih marki. Potkraj 1960-ih je, nedaleko od zagrebačke katedrale, vidio najegzotičniji model dotad, bijeli F12 Roadster sa zagrebačkim registarskim oznakama.
Automobil, saznat će mnogo kasnije, nekog doktora iz Plive koji je postao svjetska faca zbog otkrića apaurina… Godine su prolazile, Šimunić se zaposlio, zasnovao obitelj i s vremenom počeo nabavljati neke klasične automobile koji su mu se sviđali.
Uz cjeloživotno bavljenje biciklizmom, u kojem je prošao sve, od natjecatelja do dužnosnika, a u sport su se uključili i njegovi potomci, ušao je i u svijet oldtimera u ranim danima stvaranja naše scene, još prije osamostaljenja Hrvatske.
Preko biciklizma je upoznao i dr. Kajfeža, te saznao da je Roadster još kod njega, a kada je nekoliko godina nakon njegove smrti saznao da je auto na prodaju, brzo je reagirao, digao kredit i kupio ga. Zanimljivo je da su mu u Poreznoj isprva pokušali naplatiti "ponešto" veći porez, pogrešno shvativši da nije kupio samo auto, nego i dvorac.
Kako je Roadster nekoliko godina stajao, morao ga je dati lakirati, no na mehanici i unutrašnjosti nisu bili potrebni nikakvi zahvati osim standardnog održavanja i zamjene potrošnih dijelova.
Kada ga je kupio, DKW je na satu imao samo oko 60.000 km, a u ovih šesnaest godina došao je na 107.000, često ga vozeći na susrete oldtimera po čitavoj Hrvatskoj.
Nekoliko je puta njime išao čak i do Dubrovnika, na tamošnji kasnojesenski susret.
Zagrebačka je publika najbolje upoznala ovaj automobil za vrijeme dok je bio izložen u danas ugaslom Muzeju automobila Ferdinand Budicki. Ondje ga je prepoznala i jedna od kćeri originalnog vlasnika, te je uspostavljen kontakt. Danas je Šimunić u prijateljskim odnosima sa svim članovima obitelji Kajfež, a zanimljivo je da je DKW vozio i mladence na svadbi, kad se udavala druga kćer.
F12 se može vidjeti i u popularnoj TV seriji Dnevnik Velikog Perice, a čak je i najgori trenutak u ovih šesnaest godina pokazao sudbinsku povezanost ovog automobila s hrvatskim celebrityima. Auto je imao jedan blaži sudar, kada ga je straga na semaforu udario jedan od braće Mamić, upravljajući Mercedesom u vlasništvu Mirjane Lučić!
F12 je nasljednik poznatijeg Juniora, baznog modela DKW-a, rađenog od 1959. do 1963. Dizajn je malo osuvremenjen, no auto je dobio disk kočnice i jači motor. Ipak, vrijeme dvotaktnih motora bilo je na kraju, te je Volkswagen, novi vlasnik tvrtke, već 1965. ugasio model, ali i marku DKW.
Preživio je samo najmoderniji model F102, koji je nakon ugradnje četverotaktnog motora postao prvi moderni Audi. Danas ime DKW mlađim entuzijastima ne govori ništa, mada je zapravo bila riječ o prvom masovnom proizvođaču automobila s prednjim pogonom.
Sjećanje na ovu marku održava tek mala skupina entuzijasta poput gospodina Šimunića.
UKRATKO:
- Snažnija izvedba dvotaktnog trocilindraša od 889 ccm premijeru je imala upravo u Roadsteru, a razvijala je zdravih 45 KS
- Mlađim generacijama ovo možda djeluje zbunjujuće, no sve tri oznake, DKW, Auto Union i četiri spojena kruga, označavaju istu marku
- S manje od 2800 izrađenih primjeraka, koji su svi izašli iz slavne karoserijske radionici Baur, F12 Roadster je najrjeđi model automobila u interesantnoj kolekciji DKW-a gospodina Šimunića
- Zbog živahne naravi, dvotaktni je motor i danas čista uživancija za vožnju gradskim ulicama, a i na autocesti bez problema razvija putnu brzinu od oko 130 km/h
- Ručica mjenjača je na stupu upravljača, ima četiri brzine i slobodni povratni hod (freilauf), a kilometraža je s Kajfežovih 60.000 km narasla na današnjih 107.000
- U automobil nešto kraći od četiri metra bez problema se može smjestiti četvero putnika, u nuždi i pet, no oprema je ipak za današnje pojmove izrazito spartanska
- Prtljažnik je prostran i praktičan, jedna od prednosti koje su kupci DKW-a u to vrijeme imali spram onih koji su se odlučili za VW
- Registarska je oznaka izvorna Kajfežova, koju je auto dobio nakon osamostaljenja Hrvatske, te je zbog toga vlasnik ne planira mijenjati s PV pločicama
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s CVH.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....