Bugatti završava svoju gotovo 20-godišnju priču sa W16 quad-turbo motorom i Bugattijem Mistralom, roadsterom od 5 milijuna dolara (37.4 milijuna kuna) koji se temelji na Chironu.
Mistral, koji je ime dobio po vjetru na jugu Francuske i oznaci koju je prethodno koristio Maserati, Bugattijeva je prva verzija Chirona s otvorenim krovom i prvi roadster tvrtke otkako je Veyron Grand Sport Vitesse izašao iz proizvodnje 2015. godine. Bugatti kaže da će biti proizvedeno 99 automobila, ali kupci mogu očekivati da će na isporuku čekati do početka 2024. godine.
Mistralov 8,0-litreni W16 motor proizvodi 1600 KS i 1600 Nm okretnog momenta, a posuđen je od Super Sporta 300+, koji je 2019. godine na Volkswagenovoj testnoj stazi Ehra Lessien zabilježio rekordnih 490,5 km/h. Bugattijevi stručnjaci za aerodinamiku posebno su modificirali karoseriju modela 300+ kako bi se postigle te brzine, no Mistral neće biti ni blizu tako brz, osobito s uklonjenim krovom.
Ali Bugatti je jasan da je dizajnirao Mistral kao najbrži kabriolet na svijetu. Tvrtka je 2013. postavila proizvodni automobilski rekord od 409 km/h s Grand Sport Vitesseom i vjeruje da taj rekord još uvijek stoji, iako je Hennessey podigao svoj Venom GT Spyder na 413 km/h 2016., a novi Venom F5, koji je predstavljen ovaj tjedan u Montereyu, juri do skoro 483 km/h.
Iako se motor i platforma dijele s Chironom, Mistral se čini radikalno drugačijim od ostalih Bugattijevih automobila. No vraćajući se nakratko na temu Maseratija, ne možemo si pomoći pomisliti da izgleda kao MC20 Cielo koji je nedavno predstavljen. Bugatti kaže da je inspiraciju uzeo iz Type 57 Roadstera Grand Raid iz 1934., ali Mistral nije retro automobil, kao što Centodieci nalikuje EB110. Umjesto toga, nudi samo suptilne reference.
Lansirani primjerak Mistrala posuđuje žutu i crnu shemu boja Grand Raida, kombinaciju koju je koristio Ettore Bugatti na mnogim svojim osobnim automobilima, a možete vidjeti odjeke starog automobila u agresivno nagnutom vjetrobranskom staklu koje obavija Mistralov kokpit poput vizira kacige.
Gubitak krova također je značio gubitak Chironovog ogromnog stilskog ukrasa u obliku slova C koji se uvija od iznad stakla na vratima do baze samih vrata. Ali C-motiv je još uvijek tu, samo ovaj put ide od gornje linije prozora, a zatim ide natrag prema nosu kroz sredinu vrata.
Bez obzira sviđa li vam se lice Mistrala ili ne, stražnji kraj je fenomenalan. Postoji naznaka Lotus Evije na zjapećim šupljinama iza svakog stražnjeg kotača. A čak i ako niste primijetili da stražnja LED svjetla imaju isti X oblik kao ona na "track-only" Bolideu, moći ćete primijetiti stilski potpis Bugattija u središnjoj svjetlosnoj traci.
Unutar Mistrala, stvari su manje čudne. Armaturna ploča i unutarnja oprema uglavnom su posuđeni ravno s Chirona, što je samo manje razočaranje jer taj automobil postavlja globalne standarde za kvalitetu materijala, koristeći aluminij i titan za dijelove koji su plastični u manjim automobilima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....