Uvijek je dobra ideja zadržati modele čija cijena počinje rasti, baš u trenutku nakon najveće deprecijacije. Na ovoj listi ljestvici sportske automobile prošlog desetljeća čija vrijednost raste prema referentnim portalima kao što su classic.com i Hagerty. Ako ste zainteresirani za ulaganje, postoji nekoliko sjajnih alternativa iz prošlog desetljeća koje možete odabrati, ali one su također idealne za uživanje u vožnji.
Ferrari 458 Italia
Prvi od sportskih automobila 2010. godine koji su prema našoj listi je model Ferrarija. Talijanski proizvođač je 458 Italiju plasirao na tržište početkom prošlog desetljeća. I čim je stigao postao je jedan od najtraženijih u ponudi. Riječ je o superautomobilu sa središnjim motorom snage više od 550 KS koji je nov koštao više od 200.000 eura.
Na posljednjim aukcijama cijena mu je porasla na preko 250.000 eura, a u sljedećim godinama očekuje se da će samo nastaviti rasti.
Lexus LFA
Jeremy Clarkson opisao je Lexus LFA kao jedan od najboljih automobila koje je vozio tijekom cijele svoje karijere. A svi možemo samo misliti koliko je automobila Clarkson probao. Rijetki LFA je lansiran početkom prošlog desetljeća i svojim dolaskom je postao prvi superautomobil u povijesti japanske marke.
Imao je dizajn koji nikoga nije ostavio ravnodušnim, kao i nevjerojatan 4,8-litreni V10. Atmosferac je isporučivao oko 550 KS. U Europi je nov koštao oko 400.000 eura, a vidjeli smo kako se neki primjerci danas prodaju i preko 700.000 eura.
Alfa Romeo 8C
Impresivna Alfa 8C Spider uklapa se u ovaj popis i s karoserijom kabrioleta i s karoserijom coupea. Kada je puštena u prodaju prije 15-ak godina, koštala je oko 200.000 eura. Međutim, sada je prilično daleko od te brojke.
Zašto? Jedinstvena je, ekskluzivna i nevjerojatno brza, ponajviše zahvaljujući svom 4,7-litrenom V8 motoru, s kojim postiže maksimalnu brzinu od 300 km/h. Danas ćete morati izdvojiti i preko 350.000 eura ako želite jednu u dobrom stanju.
BMW 1M
Početkom prošlog desetljeća Bavarci su nas iznenadili Serijom 1 s M značkom. Vrlo radikalan kompaktni coupe koji su hvalili kako specijalizirani kritičari, tako i svi koji su ga imali sreće voziti.
Stražnji pogon učinio ga je vrlo razigranim i ugodnim vozilom, uz njegovih više od 330 KS iz 3,0-litrenog rednog "šestaka". Rezultat je bilo ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,8 sekundi. U ovom trenutku bilo bi rijetko pronaći takav u vrlo dobrom stanju za manje od 70.000 eura.
Tesla Roadster
Amerikanci nas nastavljaju iznenađivati kako godine prolaze, no Roadster je bio prvi prepoznatljivi dragulj električne marke koji je utabao put kojim danas hoda. Tehnološki je daleko od auta kao što je suvremeni Model S Plaid, ali ovaj se kabrio danas prodaje za iznose koji dosežu otprilike 120.000 eura. Čini se da će to nastaviti rasti tijekom sljedećih nekoliko godina.
Ford GT
Najnovija generacija Forda GT stara je već više od pet godina, ali je i dalje impresivna. Posljednjih godina bilo je mnogo posebnih izdanja i ekskluzivnih verzija. No osnovni model i dalje je pravo inženjersko čudo i zato je jedan od sportskih automobila 2010. koji dobivaju na vrijednosti.
Ima 3,5-litreni središnje smješteni V6 od 650 KS. Radikalan sportaš do svoje srži ne nudi ništa od udobnosti. A u ovom trenutku teško je dobiti jedan za manje od milijun eura.
Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder jedan je od najupečatljivijih modela u povijesti Porschea. To je bio prvi hibridni model marke iz Stuttgarta i ostaje vrlo radikalan superauto. Ljudi najviše vole zbog njegove estetike, no ispod kože tu je još toliko toga, i zbog toga otkako je predstavljen košta cijelo bogatstvo.
Osnovna cijena prije otprilike 10 godina bila je oko 800.000 eura. No, sa svojim pogonskim sustavom od 886 KS i 1280 Nm okretnog momenta, cijena je porasla i do 1,75 milijuna eura.
Ferrari LaFerrari
Bilo bi čudno da Ferrari nema barem dva modela na ovoj listi, pa nije iznenađenje da se i LaFerrari pojavio na njoj, budući da je riječ o jednom od najposebnijih Ferrarija u cijeloj povijesti. U svijetu ima manje od 500 primjeraka.
Ima električni motor u kombinaciji sa 6,3-litrenim V12. 963 KS je rezultirajuća snaga cijelog sklopa, s kojom od 0 do 100 km/h ubrzava za 3 sekunde. Cijena? U ovom trenutku premašuje 3 milijuna eura, i nastavit će rasti.
McLaren P1
Posljednji model na ovoj listi sportskih automobila iz 2010. godine čija cijena neprestano raste je McLaren P1, izravni konkurent prethodna dva modela i koji, kao i Porsche, ima hibridni pogonski sustav. U ovom slučaju nalazimo 916 KS i 900 Nm maksimalnog okretnog momenta.
Fantastični P1 se ističe svojim radikalnim ponašanjem i aerodinamičnim i upečatljivim dizajnom. A u ovom trenutku, ako ga želite odvesti u svoju garažu, bit ćete primorani zavući duboko u džep i "nazubljati" oko 1,6 milijuna eura. To je više od 30% njegove izvorne vrijednosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....