Izgradnja najdužeg podvodnog cestovnog i željezničkog tunela na svijetu započela je 17. lipnja. Kada bude otvoren 2029., Fehmernbelt Tunnel bit će dugačak 18 kilometara i povezat će Njemačku i Dansku, skraćujući vrijeme putovanja i poboljšavajući povezanost između dvije države.
Ovo neće biti najduži podvodni tunel na svijetu, jer već dugo imamo 50 kilometara dugačak tunel ispod La Manchea koji povezuje Englesku i Francusku. No kroz njega prometuju samo vlakovi, dok će novi tunel imati i cestu za vozila.
Jedan od najvećih europskih infrastrukturnih projekata koštat će više od 7 milijardi Eura i izgradit će se uranjanjem unaprijed izgrađenih dijelova na dno mora, a ne korištenjem metode bušenja površine ispod mora koja je korištena za tunel ispod La Manchea. Tunel će se sastajati od 89 montažnih segmenata od kojih je svaki dugačak 217 metara, širok 42 metra i visok 9 metara te teži 73.000 tona. Na morsko dno će se polagati u posebno iskopan rov, na dubinu od maksimalno 40 metara ispod razine mora. Nakon polaganja segmenata rove će se zatrpati kamjenjem i šljunkom.
Osim uštede vremena za putnike, očekuje se da će tunel ponuditi i ekološke prednosti. "Brži prolazak mora učinit će vlakove snažnom alternativom za zračni promet, a teret u električnim vlakovima daleko je najbolje rješenje za okoliš", rekao je Michael Løvendal Kruse iz Danskog društva za zaštitu prirode. Međutim, neki su se protivili novom tunelu, uključujući grupe za zaštitu okoliša, trajektne tvrtke i lokalne zajednice. Savezni sud u Njemačkoj odbacio je pritužbe, koje su varirale od navodne nepoštene konkurencije do zabrinutosti zbog buke i izlijevanja sedimenta.
Trenutačno je najbrži put između dviju država 45-minutna vožnja trajektom, a taj prijevoz godišnje koriste milijuni putnika. Očekuje se da će tunel smanjiti vrijeme putovanja između država na oko 7 minuta vlakom ili 10 minuta automobilom. Također će smanjiti vrijeme putovanja između gradova Kopenhagena i Hamburga na samo dva i pol sata vožnje vlakom, u usporedbi s četiri i pol sata koliko je danas potrebno.