PRODAJE SE

Današnji VW Golf R je praunuk ovog primjerka iz 1989. godine: Na prodaju rijetki Golf G60 Rallye

Ovo je vrlo posebani danas rijedak homologacijski model pred kojim su bili veliki planovi, ali koji se nikad nisu ostvarili
VW Golf G60 Rallye
 Collectingcars

Volkswagen Golf GTI stvorio je ime i karizmu kao malo koji drugi "hot hatch". Uravnotežen, brz i zabavan - što više poželjeti od jednog pravog "GTI" kompakta. Nedvojbeno, "sportski Golf" stekao je status ikone među svim generacijama do današnje osme, a slobodno bi mogli kazati i među VW modelima općenito.

Međutim, kod druge generacije GTI je prvo dobio 16V varijantu, a potom i još snažniji model GTI G60 od 160 KS (za razliku od GTI 16V modela sa 139 KS i 129 KS s katalizatorom).

image
VW Golf G60 Rallye
Collectingcars

Međutim, povrh toga, jedna od najrjeđih i najatraktivnijih verzija bila je izvedba G60 Rallye iz 1989. godine koja je do 1991. godine proizvedena u 5000 primjeraka. Razlog: VW Motorsportu je išlo dobro u slabijim reli klasama pa su odlučili nastupiti i u Grupi A, a za potrebe zadovoljavanja FIA homologacije izrađeno je 5000 primjeraka ovog modela.

image
VW Golf G60 Rallye
Collectingcars

Njegov 4-cilindarski 1,8-litreni dvoventilac potpomognut karakterističnim G-punjačem iz modela G60 postizao je 160 KS pri 5600 okretaja i 226 Nm najvećeg okretnog momenta, koje je putem 5-stupanjskog ručnog mjenjača slao na Syncro pogon izveden na sve kotače.

image
VW Golf G60 Rallye
Collectingcars

No, na nesreću Volkswagena, Rallye trkaći primjerak nikad nije stigao na staze jer ni nakon svih zahvata nije mogao parirati Lanciji Delti HF Integrale, ultimativnoj kraljici relija. Već je cestovni model bio je puno sporiji nego što je trebalo bez obzira na 160 KS, a zahvaljujući višku kilograma u slalom vožnji nije se pokazao - bio je jako spor i nedostajalo mu je okretnosti.

image
VW Golf G60 Rallye
Collectingcars

Do 100 km/h iz stajanja Rallye je stizao za 8,7 sekundi i vozio je do maksimalnih 216 km/h, a nov je stajao 46.500 tadašnjih njemačkih maraka što je bilo jako puno novca. Ostaje pamtljiv njegov izgled s proširenim blatobranima po uzoru na Lanciju Deltu HF Integrale, s pravokutnim prednjim svjetalima i alu naplacima posebnog dizajna, a vrhunski primjerci danas, ako se uopće pojave u prodaji, vrijede od 10.000 do 20.000 tisuća eura ovisno o stanju pa i prema tome dobar VW Golf G60 Rallye ostaje privilegija.

image
VW Golf G60 Rallye
Collectingcars

Zato nas je jako iznenadio oglas za prodaju potpuno originalnog primjerka (osim ispuha) iz 1989. godine s talijanskog tržišta na stranici collectingcars.com koji je kompletno generalno obnovljen i servisiran 2017. premda je u životu "nabrao" nemalih 211,856 km. Za sada najbolji ponuđač daje 13.250 eura, a online aukcija završava sutra. Premda se kao model nije proslavio, vjerujemo da bi svaki ljubitelj Golfa "Duje" barem jednom volio provozati ovaj vrlo poseban model pred kojim su bili veliki planovi, ali koji se nikad nisu ostvarili...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 23:32