Danas je natočiti pun spremnik vozila sve veći izazov zbog visokih cijena goriva, pa ne čudi da sve češće jednostavno dolijevamo 10, 20 eura do idućeg tankanja. Uglavnom, obično se puni do vrha prije kakvog duljeg puta.
Međutim, takva praksa nije dobra, zna to većina iskusnijih vozača, jer imati više goriva u spremniku vašeg automobila zapravo je bitnije nego što mislite, i ne tiče se samo problema sa spremnikom, već i generalnog funkcioniranja vašeg automobila. Pritom, što je automobil stariji to je taj problem veći zbog potrošenosti i osjetljivosti brojnih komponenti, a vožnja većinu vremena "na rezervi" ili "blizu lampice" nije preporučljiva praksa.
Zato je za početak je bitno shvatiti kako funkcionira veza spremnik za gorivo - motor. Naime, spremnik goriva uključuje i pumpu koja je povezana sa sustavom paljenja. Pumpa se grije dok radi, a kada je "potopljena" u gorivo u spremniku, ono na nju djeluje kao rashladno sredstvo kako bi pregrijavanje bilo što manje. Ako u "tanku" imati manje od četvrtine goriva, pumpa će se jako grijati i posredno otkazati prije svog "roka".
Štoviše, vožnja s većinom praznim spremnikom goriva stvara kondenzaciju na unutarnjim stijenkama spremnika. Ta pojava razrjeđuje gorivo i uzrokuje hrđu. To dalje dovodi i do drugih problema. Ako se vozite s relativno praznim spremnokom "blizu rezerve", pumpa za gorivo počet će skupljati sve nečistoće s dna spremnika. To uključuje sediment od prljavog goriva i kondenzaciju iz spremnika što može oštetiti pumpu za gorivo.
Zato sve dok imate najmanje četvrtinu rezervoara stvari funkcioniraju dobro. Filter se ne zagrijava, motor ne radi tako teško, a oboje pomaže za veću kilometražu. Ako četvrtinu vašeg rezervoara držite punim, produžit ćete vijek trajanja komponenti sustava goriva. Možda je vrijeme da prekinete s navikom korištenja posljednje kapi goriva kako biste se prisilili na novo dolijevanje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....