PROTIV TRENDA

Aston Martin: Kakav downsizing, kupci žele velike i moćne motore

U vrijeme kada u Europi prevladavaju sićušni trocilindrični motori, Aston smatra da je i V6 premalen. Nedavno su predstavili novi V12

Aston Martin

 Aston Martin

Čini se da i nakon elektrifikacije downsizing postaje sve neomiljenija tema među ljubiteljima automobila. Pritisnuti strožim propisima o emisijama, proizvođači posljednjih dvadesetak godina neprestano smanjuju motore, u posljednje vrijeme postoji sve više iznimaka koje idu u suprotnom smjeru. Primjerice Volkswagen je u većim modelima izbacio 1,0-litreni trocilindraš i zamijenio ga 1,5-litrenim četverocilindrašem sa 115 KS. U svijetu superautomobila također ima sve više takvih primjera. I Aston Martin se usuđuje plivati protiv struje. Nedavno je najavio novi twin-turbo V12 motor s kolosalnih 835 KS. Aston Martin ostaje vjeran velikim agregatima zato što kupci to žele.

image

Aston Martin

Aston Martin

U razgovoru s Car Throttleom, šef strategije proizvoda ove tvrtke Alex Long rekao je da su interne studije pokazale da ljudi žele samo velike motore. U vrijeme kada u Europi prevladavaju sićušni trocilindrični motori, Aston smatra da je i V6 premalen. Long je u razgovoru istaknuo "pravu emocionalnu vezu" između vozača i V12 ili V8 koju manji motor sa šest cilindara ne može stvoriti.

image

Aston Martin

Aston Martin

I sam Aston Martin je planirao modele sa šest cilindara prije ne tako mnogo godina. Valhalla je u početku trebala dobiti twin-turbo V6, ali je britanska luksuzna marka na kraju odlučila umjesto toga koristiti AMG-ov snažni V8. DBX je prije nekoliko godina u Kini dobio redni šesterocilindrični motor obujma tri litre iz Mercedesa, no Aston Martin ga je nedavnim redizajnom ukinuo jer jednostavno nije bio tražen.

image

Aston Martin

Aston Martin

Long vjeruje da su motori sa šest cilindara više mainstream nego V8, a kamoli V12, tvrdeći da manjim pogonskim sklopovima "uglavnom nije mjesto u premium segmentu." Aston Martin je planirao postati potpuno električni proizvođač do kraja desetljeća. Međutim, marka sa sjedištem u Gaydonu promijenila je smjer i nastavit će proizvoditi automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem i u 2030.-im godinama Šef tvrtke Lawrence Stroll rekao je za Autocar ranije ove godine da kupci žele "zvuk i miris" benzinca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 22:34