Gubitaška švedska tvrtka Polestar presložila je svoje najviše rukovodstvo kako bi ponovno pokušala postati uspješna u vrijeme globalnog usporavanja potražnje za električnim vozilima, koje je počelo prošle godine.
Švedski brend Polestar, koji se 2017. odvojio od matične tvrtke Volvo Cars i postao zasebna tvrtka unutar kineskog holdinga Geely, prolazi kroz teške trenutke. Godinama već ne ostvaruje profit, a sada mu je počela padati i prodaja. Ne može se za sve kriviti globalno usporavanje potražnje za električnim vozilima, jer i u takvim uvjetima brojni kineski proizvođači električnih vozila uspijevaju povećati prodaju, primjerice Zeekr koji je također u vlasništvu Geelyja.
Problem je u tome što su električni automobili marke Polestar iz takozvanog premium segmenta te su dva do tri puta skuplji od sličnih modela iz Zeekra. U prvoj polovici ove godine Polestar je u svijetu prodao samo 20.200 automobila što je pad od 27,4 posto u odnosu na prošlu godinu. To je ništa u odnosu na ranije ambiciozne planove. Prije tri godine Polestar je planirao doseći prodaju od 290.000 automobila godišnje do 2025. godine. Kasnije je cilj prodaje za 2025. godinu smanjen na 155.000 automobila, no danas je jasno da ni to nikako neće moći postići. Zbog slabe prodaje, Polestarov neto gubitak u prvoj polovici 2024. porastao je na 541,3 milijuna dolara s 340,8 milijuna dolara u prvoj polovici 2023. godine.
Početkom ove godine Polestar je konačno prekinuo financijske veze s Volvo Cars i sada je pod izravnom kontrolom Geely holdinga, a u Kini se problemi obično brzo rješavaju, pogotovo u privatnim tvrtkama, što je Geely. Prošli tjedan Polestar je promijenio glavnog dizajnera. Mjesto Maximiliana Missonija, koji je napustio tvrtku, preuzeo je Audijev Philipp Roemers koji će pokušati buduće Polestarove modele učiniti originalnijima i atraktivnijima.
Ovog tjedna je je Polestar najavio promjenu još dvije ključne figure: direktor Thomas Ingenlath, koji je bio na čelu tvrtke od 2017. odlazi iz tvrtke, 1. listopada će ga zamijeniti Michael Lohscheller. Predsjednik Polestara Håkan Samuelsson također odlazi s dužnosti i zamijenit će ga Winfried Vahland, bivši član VW grupe.
Ključna figura ovdje je Michael Lohscheller. Dobro je poznat u svijetu automobila i smatra se vrlo sposobnim "rezačem troškova". Loscheller je 2017. dobio mjesto generalnog direktora Opela. Njemačka marka tada je iz GM-a prešla pod kontrolu PSA Grupe, a već 2018. Loscheller je uspio dovesti Opel do profita, što im nije uspjelo unutar GM-a puna dva desetljeća. Za svoj rad u Opelu, Lohscheller je dobio nagradu Eurostar 2019 od Automotive News i proglašen je automobilskim menadžerom godine 2019. u izboru AutoZeitunga.
U ljeto 2021. Loscheller je iz Opela prešao u vijetnamsku tvrtku VinFast kako bi nadgledao njezino globalno širenje, ali je dao ostavku na kraju te godine. Loscheller je u veljači 2022. imenovan predsjednikom posrnulog startupa za teretna električna vozila Nikola, no ni tu se nije dugo zadržao te je dao ostavku u kolovozu prošle godine "zbog obiteljskih razloga".
Iako je moguće da će se Loscheller skrasiti u Polestaru, no čini se da je doveden prvenstveno zbog toga da stabilizira tvrtku, kao što je to učinio s Opelom. Zadaci pred njim su vrlo teški. Polestaru je potreban "nov početak" i "nova samoidentifikacija", jer se sadašnji put tvrtke čini slijepom ulicom koja vodi u propast. Loscheller mora djelovati prilično brzo, slično kao u Opelu, jer uprava Geelyja vjerojatno neće dugo tolerirati neprofitabilnu podružnicu te će je se, u nedostatku poboljšanja, sigurno riješiti bez imalo žaljenja.