Jedan od najvećih strahova vlasnika električnih vozila je situacija u kojoj bi bilo potrebno zamijeniti bateriju automobila. Naime, takav kvar je izuzetni skup jer zamjena baterije može koštati od desetak tisuća eura u najjeftinijim modelima do nekoliko desetaka tisuća eura u najskupljima. Iako je baterija uvjerljivo najskuplja pojedinačna komponenta u električnom vozilu, nedavna studija sugerira da to zapravo ne bi trebalo biti zabrinjavajuće ako automobil proizveden nakon 2015. godine.
Recurrent Auto je pregledao više od 20.000 rabljenih električnih vozila i otkrio da je u prosjeku samo 2,5 posto vozila imalo zamijenjene baterije. To uvelike ovisi o godini proizvodnje i ne iznenađuje da je studija pokazala da, što je električni auto stariji, to je vjerojatnije da će trebati novu bateriju. Ipak, kako električni automobili na cestama stare, slučajevi zamjene baterija su sve češći. Starija studija Recurrenta od prije nekoliko godina otkrila je da je 1,5 posto električnih vozila imalo zamijenjene baterije pa je jasno da se njihov broj povećava.
Nova studija je otkrila da stope zamjene baterija za električna vozila proizvedena prije 2015. iznose čak 13 posto, ali da za vozila iz 2016. ili novija, padaju na samo 1 posto ili manje. Najstarija električna vozila uključena u studiju bila su iz 2011. godine, a otprilike jedan od tri automobila je do sada trebao novu bateriju, ali to je bilo zbog nekoliko čimbenika, a ne samo njihove starosti.
Naime zbog korištenja drugih kemikalija i lošijih sustava upravljanja toplinom, baterije su prije bile manje izdržljive. Neka starija električna vozila imaju zrakom hlađene baterije bez upravljanja toplinom i trpe još veću degradaciju. Baterije u novijim električnim vozilima ne samo da imaju poboljšane kemijske sastave koji im pomažu da traju dulje i bolje podnose česta brza punjenja, već su i njihovi sustavi upravljanja toplinom znatno učinkovitiji i bolji su u sprječavanju ubrzane degradacije baterije.
Recurrent je također otkrio da su paketi baterija porasli za 122 posto između 2015. i 2022., što znači da novija električna vozila imaju veći kapacitet baterije. Također se očekuje da će se ovaj trend nastaviti, iako će povećanje kapaciteta baterije biti sporije budući da većina novih električnih vozila već ima dovoljno velike baterije i doseg.
Sustavi toplinskog upravljanja i kemija baterija nastavit će se razvijati i donositi postupna poboljšanja. Također bi moglo doći do otkrića u tehnologiji baterija koja će donijeti značajne skokove, poput dugo očekivanih solid-state baterija na kojima radi nekoliko proizvođača, dobavljača automobila i specijaliziranih tvrtki za baterije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....