Tehnički gledano, Europska unija neće zabraniti prodaju novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem od 2035. već samo korištenje fosilnih goriva u njima. No od toga nećemo imati nikakve koristi osim ako se proizvodnja ugljično neutralnih sintetičkih goriva ne poveća u skladu s tim u sljedećih 10 godina. Realno, to se ne čini izvedivim u tako kratkom roku, pa je razumljivo da su kritike na račun zabrane sve veće.
Talijanski ministar okoliša i energetske sigurnosti samo je jedan u nizu ljudi koji je digao glas protiv zabrane EU-a od 2035. godine. Automotive News Europe citira Gilberta Pichetta Fratina koji kaže da se "zabrana mora promijeniti" jer je "ideološka vizija" već propala. Otišao je toliko daleko da je rekao da je plan potpuno "apsurdan" i da Europa sada "treba pragmatičnu viziju".
Talijanski dužnosnici žele da se zabrana prodaje preispita prije roka. Umjesto da se mora čekati do 2026., kako je ranije planirano, ministar za poslovanje i proizvodnju u Italiji, Adolfo Urso, želi da se zabrana ocijeni početkom 2025. godine. Smatra da se stvari, u idealnom slučaju, moraju promijeniti i da bi u suprotnom europska automobilska industrija mogla propasti.
Umjesto da se prisiljava svih 27 zemalja EU-a da prodaju samo električna vozila od sredine sljedećeg desetljeća, vlada Giorgie Meloni tvrdi da bi države članice trebale imati više slobode u pogledu postizanja ciljeva dekarbonizacije. Prijelaz se ne može dogoditi za samo 10 godina od sada, tako da bi postupni prijelaz s unutarnjeg izgaranja na električne aute bio realističniji cilj.
U posljednjih nekoliko mjeseci vidjeli smo kako većina proizvođača u Europi prilagođava svoje ciljeve vezane uz električna vozila odbacujući svoje optimistične pompozno najavljivane "potpuno električne programe". Čak ni Volvo više ne misli da može okončati prodaju automobila na benzin do 2030. Tvrtke poput Mercedesa, Porschea, Bentleya i Forda iz Europe više nisu uvjerene da će u bliskoj budućnosti njihovi auti ići samo na električni pogon, kao što je ranije najavljeno.
Budući da mnoge zemlje smanjuju ili ukidaju subvencije za električna vozila, potražnja za električnim vozilima usporava. Europska udruga proizvođača automobila ACEA javlja da su potpuno električni automobili imali tržišni udio od 12,5 posto u prvih šest mjeseci ove godine. To je pad od 0,4% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Proizvođači automobila ipak prvenstveno žele prodavati svoja električna vozila umjesto benzinaca i dizelaša jer riskiraju plaćanje velikih kazni za prekoračenje ciljeva emisija CO2. Granične vrijednosti postat će strože od 2025., pa bi se moglo reći da su proizvođači automobila u velikom škripcu. Jača konkurencija koju stvara priljev jeftinijih automobila kineske proizvodnje sigurno ne pomaže.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....