ZBUNJENI I OPASNI

Ima li uopće budućnosti za robotaksije? I drugi veliki igrač je pod istragom zbog velikih problema

Moguće je da bi se Waymo mogao naći u istoj situaciji kao i Cruise koji je morao privremeno povući sva svoja vozila bez vozača s ceste

Robotaksi tvrtke Waymo

 AFP

GM-ova tvrtka Cruise je krajem prošle godine obustavila sve operacije u SAD-u vezane uz robotaksije nakon niza problema, blokiranja prometa od strane samovozećih automobila i niza nesreća od kojih je najstrašnija bila jedna u kojoj je automobil oborio pješaka i nastavio ga vući ulicom.

image

Autonomno vozilo Cruise

Profimedia

Nakon odlaska Cruisea Googleova tvrtka Waymo postala je glavni i jedini pravi igrač na tržištu robotaksija u SAD-u i isprva se činilo da su njihovi problemi mnogo manji nego kod GM-ova konkurenta. No i oni su se sada našli u ogromnim problemima jer je američka Savezna uprava za sigurnost prometa na cestama (NHTSA) pokrenula istragu nakon niza sudara i prometnih prekršaja koje su napravili samovozeći jaguari I-Pace s Googleovom tehnologijom.

image

Autonomni auti, ilustracija

Profimedia

Istragu je u ponedjeljak, 13. svibnja otvorio NHTSA-ov Ured za istraživanje nedostataka kao odgovor na niz od 22 incidenta u kojima su sudjelovala autonomna vozila Waymo. Među tim incidentima je 17 nesreća u kojima su sudjelovali nepokretni ili nepomični predmeti i vozila. No i ostali prometni prekršaji su vrijedni pažnje. Konkretno, Waymo robotski taksiji su navodno ulazili u trake za promet u suprotnom smjeru, u zone građevinskih radova gdje je bio zabranjen promet i napravili druge pogreške kao što je vožnja u krivom smjeru u jednosmjernim ulicama.

image

Robotaksi tvrtke Waymo

Instagram Screenshot

Istraga NHTSA-e je u fazi preliminarne evaluacije, koja nastoji utvrditi imaju li Waymovi automatizirani sustavi vožnje problema. Ako se utvrdi da je tako, onda će se istraga nastaviti inženjerskom procjenom što na kraju može rezultirati potpunim opozivom.

image

Prosvjed protiv autonomnih auta, ilustracija

Michael Ho Wai Lee/SOPA Images/Shutterstock Editorial/Profimedia

Moguće je da bi se Waymo mogao naći u istoj situaciji kao i Cruise koji je morao privremeno povući sva svoja vozila bez vozača s ceste kako bi reprogramirao svoj softver i spriječio ponavljanja grešaka koje su se stalno događale. Cruise je tek ovih dana nastavio svoje testne vožnje, no isprva samo s ljudskim vozačima i bit će mu se teško vratiti na ceste gradova u kojima sve više raste nepovjerenje ljudi u tehnologiju samovozećih taksija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 00:29