IZNENADNO PROPADANJE

Zbogom baterijo: Maraton test Tesle Model 3 završio na 193.000 kilometara

Punjenje na brzom punjaču dva puta dnevno bilo je kobno za bateriju
 Kim Java/Youtube/screenshot

Najbolji način da se ljudi uvjere mogu li električni automobili parirati standardnim benzincima i dizelašima je maraton test. U konkretnom slučaju, radi se o Teslinom Modelu 3 s kojim je Amerikanac pod imenom Dobson svakodnevno radio nešto manje od 500 kilometara. I tako 15 mjeseci.

Čovjek je radio za Uber, a prema njegovim riječima, na gorivu je uštedio oko 10.000 dolara (9360 eura).

Impresivna ušteda, ali nažalost, sada je otkrio i drugu stranu medalje.

Dobsonu je naime, na automobilu kojeg je platio 53.000 dolara - nedavno ‘umrla‘ baterija.

On tvrdi da nije riječ o ‘progresivnoj degradaciji‘, već o ‘iznenadnoj smrti‘.

image
Kim Java/Youtube/screenshot

Nakon 140.000 prijeđenih kilometara, kapacitet baterije je pao za 11 posto, a već na 170.000 kilometara krenuo je drastičan pad. Priča je završila na 193.000 kilometara.

Dobson tvrdi da su mu iz Tesle poručili da se degradacija baterije pripisuje redovitom trošenju, no on se s tim nije složio, tvrdeći da se ‘propadanje‘ dogodilo prebrzo.

Također, nisu poznato da li je činjenica da je dva puta dnevno punio auto na superpunjaču, igrala ulogu u uništenju baterije.

Jednog jutra, nakon punjenja, imao je doseg od 270 kilometara, a istog dana, nakon drugog punjenja, doseg je iznosio tek 50-tak kilometara.

Idućeg dana, Dobson je u Teslinom servisu zamjenio bateriju za 9000 dolara uz preporuku proizvođača da ograniči punjenje baterije na 80 posto.

Punjenje na brzom punjaču dva puta dnevno očito je bilo kobno za bateriju Tesle, posebno kada je vlasnik ‘puni do vrha‘, odnosno do 100 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. studeni 2024 20:57