Prošloga petka dogodio se nezamisliv scenarij. Nakon što su krajem prošle godine donijele odluku o potpunoj zabrani prodaje novih automobila pokretanih motorima s unutarnjim izgaranjem od 2035. godine, članice Europske unije stopirale su vlastitu odluku!
Ključne zemlje stopiranja zabrane su Italija i Njemačka koje navode da je postavljeni rok preambiciozan i preuranjen.
No, što se zaista skriva u pozadini blokiranja?
Njemački ministar prometa Michael Theurer, jučer je pozvao Europsku komisiju da dopusti motore s unutarnjim izgaranjem koji koriste klimatski neutralna goriva ili e-goriva nakon 2035. godine.
Dodao je da su električna vozila ‘put kojim treba ići‘, ali smatra da treba podržati i druge tehnologije s nultom emisijom štetnih plinova.
Odgovor Europske komisije na zahtjev Njemačke trebao bi stići danas ili do kraja tjedna.
Što su e-goriva?
Pojam e-fuel, electrofuel ili e-gorivo označuje potpuno sintetička goriva koja ne sadrže naftne derivate već su nastala industrijski korištenjem ugljičnog dioksida ili ugljičnog monoksida iz okoliša koji se kombinira s vodikom. Posebnim procesima se od ugljika i vodika dobiva gorivo. Kemijski gledano, to je potpuno logično jer i benzin i dizel su u osnovi spojevi atoma vodika i ugljika.
No zašto bi takva goriva bila CO2 neutralna, kad njihovim izgaranjem ponovo dolazi CO2 u atmosferu? Jednostavno, sav CO2 koji izlazi iz ispuha već je ranije povučen iz okoliša kao sirovina za proizvodnju e-goriva.
Stoga njihovo korištenje ne stvara nikakav dodatni CO2. Naravno, sve to pod uvjetom da se za proizvodnju e-goriva koriste CO2 neutralni izvori energije poput vjetra, sunca, vode, geotermalne energije i nuklearne energije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....