Na cestama širom svijeta trenutno je oko 200.000 hibrida, a prema studiji napravljenoj u Njemačkoj, do 2022. bit će ih najmanje 3 milijuna. Dovoljan motiv da nakon Golfa hibridni pogon osvane i u VW Passatu. Pogonski sustav je identičan i uz klasični 1.4 turbo benzinac sa 156 KS, Passat GTE pokreće i električni motor sa 115 KS. Kao i uvijek kod hibrida, ukupna konjica ne izračunava se tek jednostavnim zbrajanjem, no svejedno je u igri ozbiljnih 218 KS.
Passat u plug-in hibridnoj izvedbi ima nešto veći paket baterija od Golfa GTE (9,9 kWh), no prema tvorničkim podacima radijus kretanja na električni pogon je identičan i na struju se prelazi pedesetak kilometara. Doseg nije posebno impresivan, ali sasvim dovoljan za svakodnevnu vožnju po gradu. A na struju, tko želi, može i autocestom, obzirom što se benzinac uključuje tek iznad 130 km/h. No, deklariranu potrošnju od tek 1,6 l/100 km u praksi je ipak nemoguće ostvariti, osim ako ne namjeravate svakih 100 km dopunjavati baterije spajanjem na električnu mrežu. Predviđeno je i nadopunjavanje u vožnji, na kočenju ili vožnji nizbrdo, ali to, barem prema iskustvima s Golfom GTE, ne popravlja prosjek potrošnje. No, teško je biti nezadovoljan i prosjekom od oko 5 litara...
Tim više jer i u Passatu GTE hibridni plug-in sustav nije namijenjen samo za štednju, nego i za sportsku uživanciju. Aktiviranjem programa GTE oba motora prorade sinkronizirano punom snagom (400 Nm) i njemačka limuzina se pretvara u pravu ekološku jurilicu i stotku hvata za kratkih 7,4 sekunde. Koji god izabrali program (nudi ih se nekoliko od Eco, do Sport) Passat GTE radi bez greške. Uključivanje benzinca događa se bez trzaja i buke, tako da ponekad samo po grafici na zaslonu znate da više ne vozite na struju. U zavojima se, doduše, zna osjetiti nešto veća masa, no to nimalo ne umanjuje gušt u vožnji, koji raste svakim odlučnijim pritiskom na papučicu gasa. A dobro je i što baterije nalaze se ispod stražnjih sjedala pa ne oduzimaju mjesto za noge, niti umanjuju prtljažnik od 586 litara.
Passat GTE
TEHNIČKI PODACI
MotorI
1.4, turbobenzinski
Snaga 156 KS pri 5000-6000/min
Moment 250 Nm pri 1600-3500/min
Električni
Snaga 116 KS pri 2500/min
Moment 330 Nm
Ukupno 218 KS, 400 Nm
Mjenjač automatski, 6 stupnjeva
Dimenzije 477 x 183 x 146 cm
Osovinski razmak 279 cm
Prtljažnik 586 litara
Brzina 225 km/h
0-100 km/h 7,4 sekunde
Potrošnja 1,6 l/100 km
Ispuh CO2 37 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....