Od polaska s parkirališta hotela Don Carlos u Marbelli pa do početka uspona vrtoglavo vijugavom brdskom cestom koja vodi do pedesetak kilometara udaljene Ronde prošlo je skoro pola sata, a već dobrano zagrijani, jarkožuti Sport, još uvijek se nije pošteno ni protegnuo. Na prvom dijelu rute - autocesti s tri trake i gustim prometom – to nam i nije bio plan, tim više što su se nad sami jug Španjolske toga jutra navukli teški oblaci koji kao da su jedva zadržavali kišu. I tim više što se i ovaj Swift, tretira li ga vozač kao i svaki drugi, u svakodnevnim uvjetima vozi nenametljivo, s lakoćom, gotovo neprimjetno… Ali kad nam se pred očima, baš na početku te fantastične vozačke ceste, ukazala još i kolona s autobusom na čelu, bilo je dosta odugovlačenja: s odlučnim pritiskom na gas Sport odmah pokazuje i svoju drugu stranu, oslobađajući potencijal nove motorizacije pod prednjim poklopcem. Dobro poznat iz ostatka Suzukijeve ponude, 1,4-litreni Boosterjet turbak zamijenio je 1,6-litrenog atmosterca i premda Sportu to nije donijelo bitno više konja, stvari su se itekako promijenile.
Foto: Suzuki
Umjesto nekadašnjih 160 Nm, novi Sport broji 230, a dodamo li tome i da je u međuvremenu na novoj Suzukijevoj platformi Heartec smršavio i lijepih 80 kg (na 975), jasno je i zašto sada stotku hvata za kraćih 8,1 s (-0,6) i juri do bržih 210 km/h (+15). No, baš kao što je to bio slučaj i s prethodnikom, navedene brojke kod ovog su Swifta najmanje važne. Ovdje se računa “fun factor”, a on je kod Sporta neupitan, čak i pored nikad jače i brže konkurencije. Zasluge za to idu i na račun usavršenog 6-stupanjskog mjenjača kraćih hodova, dorađenog ovjesa koji je sada još uvjerljiviji na promjenama smjera, ali i općenito odlično uravnoteženog Swifta: stražnjica ovdje poslušno prati nos i kod ozbiljnih pretjerivanja. Motor mu jako dobro pristaje, nije prenapregnut ni kada se iz njega izvlači maksimum, a veliki plus tu je i izostanak bilo kakve primjetne turbo rupe. Suzuki za njega deklarira prosjek od 5,6 litara i to se čini dosta realnim: nakon stotinjak kilometara čistog brdskog maltretiranja, bez imalo pažnje, nama je računalo prebacilo 8 litara, a na autocesti se spustila ispod 6...
A kad se ispuca, vozač (i njegovi putnici) uživat će u dobro poznatoj Swiftovoj kabini, za ovu prigodu oplemenjenom detaljima poput posebnih sportskih sjedala, podrezanog volana, kvalitetnijih i prestižnijih materijala… Zgodan detalj svakako je i činjenica da se između glavnih instrumenata među ostalim može pratiti trenutnu isporuku snage i momenta ili rad turbine, a tu je i sva sila sigurnosnih sustava, uključujući sustav Advanced forward detection za prepoznavanje pješaka, Dual Sensor Brake Support, Lane Departure Warning, Weaving alert… Sve u svemu, sjajan mali auto za puno zabave, ali i sigurnu i udobnu svakodnevnu upotrebu. Kod nas ga očekujemo u lipnju, do kada će biti poznata i njegova točna cijena.
Ukratko
Za činjenicu da ovaj Swift nikada nije neudoban dijelom treba zahvaliti i gumama dimenzije 195/45 R17, s taman dovoljno mesa na bočnicama. Uz karakterističan prednji lip-spojler, jedan od vizualnih znakova raspoznavanja Swifta Sport je i stražnji krovni spojler
Dvije ispušne cijevi i difuzor glavno su obilježje stražnje strane Sporta. Kome je žuta Champion boja previše, tu su i crvena, crna, bijela, siva, srebrna... Ručni je mjenjač preuzet iz prethodnog Sporta te je za ovu priliku dorađen te ima primjetno kraće hodove
Prepoznatljiv kokpit oplemenjen je kvalitetnijim materijalima, a tu je i sportski podrezani upravljač. Info zaslon među glavnim dupljama donosi podatke sustava asistencije i putnog računala, ali i prikaz rada turbine i isporuke snage i momenta
Iza karakteristične maske hladnjaka sjedi 1,4-litreni Boosterjet sa 140 KS i 230 Nm, koji je uz samo 975 kg težak novi Sport glavni “krivac” za puno zabave u vožnji
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....